Lebukás, időpontok, Komatsu – szerdai F1-es hírek

Lebukás, időpontok, Komatsu – szerdai F1-es hírek

Mindenekelőtt ajánjluk olvasóink figyelmébe friss videónkat, amelyben azt szedtük össze, hogyan bolydulhat fel az F1-es pilótapiac az idei változatlanság után. Összegeztük, mi a helyzet az egyes csapatoknál, kinek meddig érvényes a jelenlegi szerződése, és mi várható a pilótakeringő során Sergio Perez kérdéses jövőjétől kezdve az Alpine-tól elvágyódó francia pároson át a keringő potenciális kulcsszereplőjévé váló Alexander Albonig és az esetleges jövő évi újoncokig:

[embedded content]

Több érdekes nyilatkozat is elhangzott a McLaren vezetőségétől a csapat minapi autófestés-bemutatója kapcsán tartott sajtóbeszélgetésen. A még tényleges valójában bemutatásra váró MCL38-as kapcsán Andrea Stellák a számok alapján úgy látják, fenn tudják tartani a tavalyi fejlődési ütemüket az F1-ben – de a Red Bull elleni harcban minden a riválistól függhet, és Zak Brown szerint várható is „kellemetlen meglepetés” tőlük.

Brown más fronton is beszélt a Red Bullról, ugyanis súlyos és aggasztó problémának tartja az energiaitalosok két csapata közötti szorosabbá váló együttműködést. „Amire szeretném látni, hogy sportként fókuszálunk, az a közös tulajdonossal rendelkező A és B csapatok kérdésének szabályozása. „Úgy vélem, a szabályokat gyorsan át kell nézni és módosítani kell. Annak idején a kisebb csapatok segítéséért hozták létre őket, de most, hogy érvényben van a költségsapka, és igazából mindenki azon a szinten működik, egy anyagi szempontból sokkal kiegyenlítettebb és igazságosabb mezőnyről beszélünk. Ezért fairségre van szükségünk a szurkolók és a sport miatt is” – fogalmazott a McLaren elnök-vezérigazgatója.

S ha már szóba került a Red Bull B csapata: bár a hivatalos bejelentés még mindig várat magára azzal kapcsolatban, mi is lesz az AlphaTauri új neve, de elképzelhető, hogy elárulták magukat. Bejegyezték ugyanis a Visa Cashapp RB domainnevet, ami akkor is előkerül, ha az ember a RacingBulls.comra keres rá, ami egy korábbi hír szerint lehetett volna az istálló új neve.

f1-alphatauri

Először adott interjút csapatfőnöki kinevezése óta Ayao Komatsu, a Haas új F1-es vezére, aki egyből leszögezte: karakterében nem is akarja pótolni elődjét, Günther Steinert. Komatsu beszélt még kommunikáció javításáról, az esetleges infrastrukturális fejlesztésekről és a rövid távú célokról is – bővebben itt.

Emellett az is kiderült, hogy a Haas két bejáratást is tervez a bahreini idény előtti tesztet megelőzően a 2024-es autóval, amelynek várható teljesítményéről visszafogott nyilatkozott a japán szakember.

Hiába az Alpine versenyzője, továbbra is egyengeti Esteban Ocon pályafutását a Mercedes – ezt mondta a csillagosok juniorprogramjának vezetője, Gwen Lagrue.

Két esetleges leendő utcai pályáról is érkeztek hírek. Egyfelől a spanyol AS napilap információi szerint „csak formalitás”, hogy még nem jelentették be hivatalosan a madridi F1-es nagydíj érkezését. A helyi sajtóorgánum úgy tudja, hogy a kormányzat részéről teljes a támogatás, és bár a spanyol szövetség elnöke, Carmelo Sanz de Barros nemrég lehűtötte a kedélyeket azzal, hogy még beadványt sem kaptak erről az eseményről, de az AS-nek egy helyi politikus, Isabel Díaz Ayuso azt nyilatkozta, hogy a kormányzat nem utasíthat vissza egy ilyen projektet, hiszen ez rengeteget hozna Madridnak és Spanyolországnak.

f1-suzuka-start

Másfelől sajtóhírek szerint új helyszín jelentkezhet be a Formula-1-es Japán Nagydíj megrendezéséért a legendás suzukai pálya mellett. Helyi lapok arról számoltak be, hogy Osakába szeretnék csábítani a száguldó cirkuszt, meglovagolva a 2025-ben rendezendő Osaka-Kansai Expo keltette lendületet. A japán Sankei Shimbun lap idézi az Osakai Kongresszus és Turisztikai Hivatal elnökét, Hiroshi Mizohatát, aki arról beszélt, hogy a jelenlegi trendeket követve – elég csak a Madridba pletykált nagydíjat említeni – egy utcai pályáról lenne szó, amelyet főként magántőkéből húznának fel.

Eközben az FIA nyilvánosságra hozta a 2024-es F1-es futamok kezdési időpontjait. Igaz, a táblázat egyelőre hiányos, ugyanis a sprinthétvégék időrendje még nem ismert, hiszen maga a formátum is változhat még, emellett a Las Vegas-i Nagydíj pontos időpontjait is csak később hozzák nyilvánosságra a helyi idő szerint szombat este 22 órai versenyrajton kívül – ide kattintva böngészhetők magyar idő szerint az idei futamok kezdési időpontjai.

Utolsó F1-es vonatkozású 

Fordulatos és drámai küzdelmet hozott a szerdai szakasz a Dakaron: Carlos Sainznak tíz percre meg kellett állnia, de Sebastien Loebnek is voltak gondjai, így végül bő 13 perc a spanyol előnye az összetett eredménylista élén.

dakar-loeb

A leggyorsabbnak egyébként Guerlain Chicherit bizonyult, míg a motorosoknál eközben Ricky Brabec már tíz perc fölé hizlalta a fórját Ross Branch előtt, miközben a szakaszt Adrien van Beveren nyerte – részletes beszámoló a napi eseményekről ide kattintva olvasható.

A mai indulók között már nem volt ott az előző két kiírást megnyerő Nasser Al-Attiyah: a katari rendkívül feldúlt volt autója műszaki gondjai miatt, így hazament. „Bocsánat, de nem akarok még egyszer beülni ebbe az autóba. Szóval úgy döntöttem, hogy szépen köszönetet mondok és hazamegyek ma este. Idén, ezen a Dakaron megtanultam valamit az élettel kapcsolatban… és soha többet nem fog előfordulni” – fogalmazott Al-Attiyah.

Végezetül pedig egy kis WEC, hiszen a BMW bejelentette a két gyári Hypercar-egységének pilótáit: a #20-as számú BMW M Hybrid V8-at Sheldon van der Linde mellett René Rast és Robin Frijns fogja vezetni, míg a #15-ös számú testvérautót Raffaelle Marciello, Marco Wittmann és Dries Vanthoor irányítja majd.

formula.hu