Ez okozta az F1-es Olasz Nagydíj rajtja előtti kavart és csúszást

Ez okozta az F1-es Olasz Nagydíj rajtja előtti kavart és csúszást

Félbe kellett szakítani a Formula-1-es Olasz Nagydíj rajtprocedúráját, miután Yuki Tsunoda műszaki hiba miatt kénytelen volt félreállni az AlphaTaurival. A csapat egyébként az MGU-H meghibásodására gyanakszik, de a vizsgálatok még folynak.

Emiatt egy újabb felvezetőkört rendelt el a monzai versenyirányítás, ám kiderült, hogy mivel Tsunoda autója sebességben ragadt, nem lesz könnyű annak elszállítása a pálya széléről, így a második kör után sem tudták még elengedni a mezőnyt.

f1-start-monza-2023

A második megszakításról azonban sokáig csak a mérnökeikkel való rádiózásból értesülhettek a versenyzők, s az FIA hivatalos időmérős-információs monitorán sem jelent meg erről az üzenet.

Viszont a dupla megszakítás miatt a csapatok szerelői igyekeztek volna minél hamarabb odajutni a rajtrácson veszteglő versenygépekhez, hogy hűthessék azokat, a gumikat pedig a paplanokkal melegíthessék. Erre azonban egy ideig nem kaptak engedélyt a bokszutcát és a célegyenest elválasztó falon lévő, a rajtrács elejétől nem messze elhelyezett megnyitásnál álló biztonságiaktól.

Az Autosport úgy tudja, ennek oka az volt, hogy problémák léptek fel a startfények melletti LED-kijelzővel, amelyen meg kellett volna jelennie a „Rajtprocedúra megszakítva” üzenetnek. A biztonsági sportbírók értelemszerűen jobbnak látták, ha inkább biztosra mennek és kivárnak a szerelők kiengedésével a célegyenesbe, hiszen roppant veszélyes helyzetet teremtett volna, ha esetleg mégis mozgásba lendülnek az F1-es autók – igaz, két szerelő azért felmászott a bokszfalra, hogy minél hamarabb az autóhoz juthasson.

A szezon utolsó európai futama végül 20 perces késéssel tudott elstartolni ténylegesen, a versenyt Max Verstappen nyerte, megdöntve a sorozatban behúzott győzelmek rekordját.

formula.hu