Máris érdeklődnek De Vries után az F1-es kirúgását követően?

Máris érdeklődnek De Vries után az F1-es kirúgását követően?

Máris érdeklődnek De Vries után az F1-es kirúgását követően?

Múlt kedden jelentették be, hogy azonnali hatállyal, azaz már a most hétvégi Formula-1-es Magyar Nagydíjtól kezdődően lecserélik Nyck de Vriest Daniel Ricciardóra az AlphaTaurinál. A holland F1-es karrierje így tíz futam után félbe is szakadt, az elküldött versenyző pedig csak a minap szólalt meg először a bejelentés óta, ám a jövőjéről nem ejtett szót a posztban.

Sajtóhírek szerint azonban máris van érdeklődés De Vries szolgálataira, még ha nem is F1-es berkekből: a The Race úgy tudja, a pilóta korábbi sikereinek helyszínéről, a Formula-E-ből érkezhet megkeresés, méghozzá a Nissan oldaláról. A Nissan állítólag ugyanis nem tartja meg a Rómában épp idei első dobogóját szerző Norman Natót, s a Maseratit erősítő Edoardo Mortara mellett De Vries lehet az egyik kiszemelt. „Érdeklődést jelent olyan tekintetben, hogy ő az egyik elérhető versenyző a következő szezonra. Világbajnokként is érdekes, de nem tudom megerősíteni, mit csinálunk” – kommentálta az értesülést a Nissan csapatvezetője, Tomasso Volpe. De Vries a 2020/2021-es idényben lett világbajnok az elektromos formulaautós szériában.

f1-devries-alphatauri_2

Az időmérőre fejlesztett az Aston, ez sokat érhet a Hungaroringen

A Magyar Nagydíj hagyományosan olyan verseny, ahol nagyon sokat számít az egykörös tempó, mert nehéz előzni a mogyoródi aszfaltcsíkon, így fontos, hogy minél gyorsabb legyen valaki szombaton. Az Aston Martin autójának egyébként is feküdhet a sok lassú kanyar, de a csapat ezúttal a fejlesztéseket is abba az irányba vitte, hogy eredményes lehessen a Hungaroringen.

„Történelmileg ez a csapat mindig is inkább a versenytempóra koncentrált. A gumikezelés, az autó beállításainak felfogása, ezekben a dolgokban mindig is inkább a futamokra koncentráltunk. De a jó időmérő is fontos, és egyes pályákon fontosabbak, mint máshol. Most ezt próbáltuk meg jobb egyensúlyba hozni” – árulta el Tom McCullough teljesítményért felelős igazgató az Aston fejlesztéseivel kapcsolatban.

Mint mondta, a kvalifikációs tempóra határozottan figyeltek az elmúlt időszak frissítéseinél, és bár a szezon második felére visszavágták a szélcsatornás és CFD-s fejlesztési idejüket a jó kontstruktőri helyezés miatt, de erre felkészültek, mert már az első egy-két futam után tudták, hogy ez valószínűleg bekövetkezik majd.

GP2310_152940_77A6892_resize

Képzelt szezon a Red Bull nélkül: Alonso öt győzelemnél jár(na)

Amit lent láthatunk, nem több, mint játék a számokkal, annak viszont érdekes lehet: hogyan nézne ki a 2023-as világbajnokság állása, ha egyszerűen eltüntetjük a két Red Bullt a képletből? Sainz-pole, Norris-győzelem, Stroll-dobogó, Sargeant-pont – és persze a Mission 33 ötszörösen teljesítve.

pf-bliga10

A pole-t félkövér, a leggyorsabb kört dőlt betű jelöli, az utóbbiért járó pont a táblázatban a helyezésért járó ponthoz hozzáadva szerepel.

Francia Nagydíj: Nizza riválist kapott – vagy partnert?

A Francia Nagydíj utoljára 2022-ben szerepelt az F1 versenynaptárában, s bár a Paul Ricard versenypálya nagyon szívesen fogadná ismét a királykategória mezőnyét, az elmúlt időben egyre erősebb jelöltnek tűnik Nizza, ahol utcai pályát alakítanának ki, s a hírek szerint Macron elnök maga is támogatja a projektet.

A L’Equipe beszámolója szerint viszont a Francia Nagydíjat az 1990-es és a 2000-es években vendégül látó, s a sportágtól 2008-ban búcsúzó Magny-Cours is szívesen visszakerülne a körforgásba, s Nevers város polgármestere, Denis Thuriot találkozik is a francia sportminiszterrel ennek érdekében a nyár végén. A polgármester ráadásul azt is elárulta, hogy nyitott lenne egy olyan megoldásra, hogy két francia helyszín váltakozva rendezi meg az ország futamát, ami a szervezők válláról is sok terhet levenne.

nizza

A Ferrari a legértékesebb F1-es csapat, óriásit nyert mindenki az utóbbi években

A Forbes szedte össze saját adatai alapján, hogy mennyit is érnek jelenleg az F1-es csapatok: a növekedés egészen brutális az utóbbi időszakban, 2019-hez képest ugyanis az istállók átlagos értéke közel megnégyszereződött (!), négy évvel ezelőtt még 500 millió dollár volt ez az érték, most pedig 1,8 milliárd. Ez részben a bevezetett költségsapkának köszönhető, amely miatt még egy, a mezőny végén helyet foglaló istállónak is csak körülbelül 50 milliónyi szponzorpénzt kell összekalapoznia a versenyzésből származó bevételek mellé ahhoz, hogy ezt a költséglimitet elérje.

Maga a lista annyiban meglepő, hogy a Red Bull hátránya jelentős a két fő riválisához képest: íme a Forbes összesítése.

1. Ferrari 3,9 milliárd dollár
2. Mercedes 3,8 milliárd dollár
3. Red Bull Racing 2,6 milliárd dollár
4. McLaren 2,2 milliárd dollár
5. Alpine 1,4 milliárd dollár
6. Aston Martin 1,3 milliárd dollár
7. AlphaTauri 1,1 milliárd dollár
8. Alfa Romeo 0,9 milliárd dollár
9. Haas 0,78 milliárd dollár
10. Williams 0,725 milliárd dollár

Hamilton jobb csapatjátékos lett az évek során

A hétszeres világbajnok Lewis Hamilton a Channel 4 által készített interjúban Billy Mongerrel beszélgetve kitért arra is, hogy mennyit változott az évek során. „Ahogy járod a világot és egyre idősebb leszel, sokkal többet tanulsz, mint azt korábban el tudtad volna képzelni. Nem is hinnéd tíz évvel később mennyivel többet tudsz majd, mennyivel hatékonyabban osztod be az idődet, hogyan tudsz keményen dolgozni, hogyan tudsz másokkal kapcsolatot teremteni.”

hamilton-2023-launch

„Sokkal jobb csapatjátékos vagyok, mint akkoriban, képes vagyok nagy embercsoportokat is megmozgatni, és remélhetőleg még mindig megvan a nyers tehetségem” – mondta Hamilton, majd így folytatta: „Akkoriban sokkal több kockázatot vállaltam, mint manapság, nem láttam át a dolgokat. Ha kockáztattam, csak azt éreztem, az hogy hat rám, és nem azt, hogyan hat majd egy 1000 vagy 2000 emberből álló csapatra.”

„Ma már tudatában vagyok annal, hogy amit teszek, kire van hatással és milyen fontossággal bír, így jobban rálátással tudom átgondolni a döntéseimet.”

Azonnal visszatérne a horrorbukás után a japán pilóta

Lehet, hogy olykor túl könnyelműen dobálózik a sajtó a horrorbukás kifejezéssel, de Tsugio Matsuda június elején elszenvedett suzukai balesetét nehéz lenne más szóval illetni. A 44 éves japán pilóta a 130R kijáratán bukott hatalmasat a Super GT harmadik fordulójában, melyet követően napokig az intenzív osztályon ápolták, s összesen hat hetet töltött kórházban, mielőtt ma végre kiengedték.

„A kórházban töltött idő fájdalmas és nehéz volt, egy időben egészen magam alatt voltam” – mondta hazatérését követően a bajnokságban balesete ellenére is a harmadik helyen álló versenyző, aki azt is elmondta, hogy már a soron következő augusztus eleji fordulón részt akar venni, így az is lehetséges, hogy egyetlen futamot sem kell kihagynia hathetes kórházi ápolása ellenére.

A baleset itt látható:

[embedded content]

Ayrton Senna 40 éve vezetett először F1-es autót

Ma 40 éve, 1983. július 19-én tesztelt először F1-es autót Ayrton Senna: a királykategóriában a következő évben debütáló brazil klasszis Doningtonban ülhetett be Keke Rosberg Williamsébe, mellyel 83 kört tett meg, legjobb ideje pedig 1:00,82 volt. Senna abban az évben a brit F3 mezőnyét valósággal leigázta, az első kilenc versenyt egyaránt megnyerte, s bár a szezon végén Martin Brundle nagyon megközelítette, így is övé lett a bajnoki cím.

„Ez volt minden, amire vágyhattam, rengeteget tanultam, stabil köröket futottam, és nagyon hasznos volt, hogy Frank Williams ott volt és figyelt mindent” – nyilatkozta az akkor 23 éves tehetség, aki később a McLarent és a Tolemant is tesztelte abban az évben, s miután a Williams, a McLaren és a Brabham sem biztosított helyet neki, a Toleman színeiben debütált 1984-ben.

Senna 1984-es tesztjeiről az alábbi videóban láthatóak felvételek:

[embedded content]

Hamis Red Bull-rágalmazó nyilatkozatot adtak De Vries szájába

Múlt kedden jelentették be, hogy Daniel Ricciardo veszi át Nyck de Vries helyét az AlphaTaurinál már az F1-es Magyar Nagydíjtól kezdődően. Azóta adott interjút Ricciardo, elmesélte a történteket Christian Horner is, De Vries azonban még nem kommunikált az elküldése óta. Pontosabban megjelent az olasz sajtóban egy igen éles nyilatkozat a hollandtól, amelyben többek között a következőket mondta állítólag: „Csalódott vagyok, de nem lepődtem meg a módján. Elvégre anno Lewis Hamiltontól is ellopták a nyolcadik címét.”

Ám mint az gyanítható volt az állítólagos nyilatkozat stílusából és a 2021-es bajnoki végjátékra való utalásból, De Vries nem szúrt oda ilyen módon a Red Bullnak – ezt Guillaume Le Goff, a pilóta menedzsere erősítette meg az F1-Insider portálnak: „Nyck egyáltalán nem beszélt senkivel, beleértve bármely olasz médiumot, amióta bejelentést tett a Red Bull. Ez álhír és rágalmazás” – fogalmazott a menedzser, hozzátéve, hogy meg fogják tenni a szükséges jogi lépéseket. Azt is elmondta, hogy még a héten ki fognak adni De Vriesszel egy közleményt a történtek kapcsán, ám előtte még rendezniük kell pár dolgot.

f1-devries-redbull

Miért menne Sainz az Audihoz?

A pilótapiaci pletykák között meglehetősen sűrűn felbukkant az elmúlt időszakban Carlos Sainz esetleges Audihoz szerződése, aminek többek között a családi kötődés (legendás édesapja révén), a spanyol mostanában hangoztatott elégedetlensége, valamint Andreas Seidl személye szolgáltat alapot, Sainz korábbi mclarenes csapatfőnöke ugyanis immár az Audivá alakuló Saubert irányítja. A sajtóban mostanában meglehetősen sokat szereplő Juan Pablo Montoya ugyanakkor kételkedik abban, hogy Sainz elhagyná Maranellót:

„Vajon tényleg az Audihoz akarna menni? Szerintem nagyon jól illik a Ferrariba, sőt úgy vélem, nincs dolog, amire nagyobb szükségük lenne most, mint az ő munkamódszerei, mint ahogy a dolgokat csinálja. A Ferrarinál versenyezve kell egy kis fűszer, és szerintem Carlos Sainz épp ezt adja meg” – mondta a kolumbiai, aki Leclerc-ről is kifejtette a véleményét:

leclerc-sainz

„Szerintem Charles is remek munkát végez, ráadásul régóta van a csapatnál, így nagyon szeretik őt, és nagyon-nagyon gyors is. Az viszont meglep, hogy engedik neki, hogy ennyit jártassa a száját” – fogalmazott a kolumbiai, aki maga se ment a szomszédba némi szabadszájúságért… „Nagyon szókimondó a versenyek közben, néha dühös is tud lenni, ami remek, hiszen látszik, hogy nagyon szenvedélyes – az viszont meglep, hogy a Ferrari ezt el tudja fogadni.”

A Scuderia két versenyzőjéről egyébként Frederic Vasseur is kifejtette a véleményét: szerinte Sainz a stabilitásával, Leclerc a kiugró eredményeivel tud hozzájárulni a vörösök sikereihez.

Váratlan bejelentést tett a jövőjéről Nicholas Latifi

A 2021-es szezonzáró után teljesen összeomló, s az F1-et tavaly végleg maga mögött hagyó Nicholas Latifiről rég nem hallottunk leszámítva egy-két kósza pletykát bő fél évvel ezelőttről, melyek különböző versenysorozatokhoz, többek között az IndyCarhoz kapcsolták a kanadai versenyzőt, akinek 2021-es balesete Abu Dhabiban sorsdöntő szereppel bírt a világbajnokság kimenetelében.

Most véget értek a találgatások, Latifi karrierjét nem valamely versenysorozatban, hanem a London Business School iskolapadjaiban folytatja, ahol felvételt nyert egy MBA, azaz Master of Business Administration programba. Mint a kanadai leírta, az autósportos karrierje utáni életét szem előtt tartva döntött így, de azt is leszögezte, hogy ez nem jelenti szükségszerűen azt, hogy örökre hátat fordít a versenyzésnek.

latifi-2022

A McLaren nem vár azonnali győzelmeket

A McLaren az elmúlt két hétvégén szenzációsan teljesített: a fejlesztésekkel ellátott autóval Lando Norris már Spielbergben is remekelt, Silverstone-ban pedig a 2-3. helyre kvalifikáltak, Norris vezette is a versenyt, végül pedig a 2. és a 4. helyet szerezték meg – s csak a safety car-fázis jelentette balszerencse miatt nem lett kettős dobogó az eredmény. Az idén kinevezett csapatfőnök, Andrea Stella ennek ellenére igyekszik két lábbal a földön maradni, és nem akarja átírni a korábban megfogalmazott célokat:

norris-spielberg

„Az észszerű várakozás az volt a részünkről, hogy év végén a négy leggyorsabb csapattal harcolhatunk már, szóval ebből a szempontból meglepő, hogy a mostani helyzetben találtuk magunkat. Majd meglátjuk, hogy alakulnak a dolgok a jövőben” – mondta az olasz szakember, aki azt is hangsúlyozta, hogy 2024-re és 2025-re sem tűznek ki új, az eddiginél magasabb elvárásokat: „Azt várjuk, hogy a McLaren jövőre már a dobogós helyekért harcoljon, a rá következő évben pedig a futamgyőzelmekért.”

Zak Brown egy korábbi interjújában, még az elmúlt hetek nagy ugrása előtt ugyanezt az ütemtervet vázolta fel, s legkorábban 2026-ra várta, hogy csapata a világbajnoki harcba is bele tudjon szólni.

Komolyabb büntetést akar az F1 a költséglimit átlépéséért

A tavalyi év egyik legnagyobb vihart kavaró F1-es ügye a Red Bull által elkövetett szabálysértés volt: az energiaitalosok nem tartották be a költségsapkára vonatkozó előírásokat, amiért kaptak ugyan büntetést, de nagyon sok kritikus hang kevesellte annak mértékét – a csapat részéről viszont nem győzik hangsúlyozni, hogy mennyire súlyosan érinti őket a szélcsatornában tölthető idő korlátozása, amit halmazati büntetésként kaptak a pénzbírság mellett.

Az F1 első embere, Stefano Domenicali úgy véli, az elrettentő erő fokozásához célszerű lenne minden kihágást sportszakmai oldalon megtorolni – azaz például pontlevonással vagy más hasonló intézkedésekkel. „Azt szeretném, hogy sportszakmai büntetés sújtsa a költséglimit túllépését, mi ezt képviseljük. Az F1-ben jelenleg háromféle szabályozás van: sportszakmai, technikai és pénzügyi. Minden kihágást sportszakmai oldalon kell megtorolni, ez elkerülhetetlen.”

domenicali-mush

Újabb mérföldkövek előtt a Red Bull és Verstappen

Amennyiben Max Verstappen a hétvégi Magyar Nagydíjat is megnyeri, az sorozatban már a hetedik győzelme lesz, amivel a vonatkozó örökranglistán rendkívül magasra érhet, hiszen ekkor már csak a 2013 utolsó kilenc futamát megnyerő Sebastian Vettel lesz előtte – valamint számítástól függően Alberto Ascari, utóbbi abban az esetben, ha nem vesszük figyelembe az 1953-ban még a világbajnoki értékelésbe számító Indy 500-at, melyen az állandó világbajnoki mezőny egyetlen tagja sem vett részt. Vettel (és Ascari) után Michael Schumacher és Nico Rosberg következik az örökranglistán 7-7 sikerrel, őket érheti most utol Verstappen.

Ráadásul ha nyer (vagy persze ha csapattársa, Sergio Perez húzza be az elsőséget), az már a Red Bull 12. győzelme lesz, amivel átadja a múltnak a Senna–Prost-féle McLaren 1988-ban felállított csúcsát – azzal pedig beállítja a wokingiak rekordját, hogy egy szezon első 11 versenyét egyaránt megnyerik.

verstappen-pezsgo

Vettel Verstappen dominanciájáról: „Lewisnak és nekem sem volt könnyű”

A Red Bull és azon belül is leginkább Max Verstappen uralja a 2023-as F1-es szezont, hiszen a csapat mérlege tíz futamból tíz győzelem, míg a holland nyolc sikernél jár. Sokak szerint könnyű dolga van a pilótának a roppant versenyképes RB19-est vezetve, de Sebastian Vettel, aki bő egy évtizede maga is átélt hasonló uralkodást, úgy véli, hogy ennek ellenére sem egyszerű az, amit Verstappen véghez visz:

„El kell ismerni az érdemeit, fantasztikusan teljesít” – idézi a visszavonult németet a Crash.net. „Hihetetlenül tehetséges és nem követ el hibákat. Amint az élen mész, mert jól teljesítesz, egyből elkezdik mondani, hogy ez unalmas és könnyen győzöl. De sokkal többről van szó, mint pusztán a köridőkről. Biztos vagyok benne, hogy Lewisnak sem könnyű dolga a domináns évei során, ahogy például Michael Schumachernek, Mika Hakkinennek vagy épp nekem sem. Hihetetlen teljesítmény olyan autót tervezni és építeni, amely minden versenyhétvégén legyőzi a riválisokat. Az, hogy a Red Bull mindig jól teljesít, a tökéletességnek, a kiegyensúlyozottságnak és a csapat kvalitásainak tudható be.”

Vettel azt is hozzátette, hogy az idei Red Bull-lal megvan az esély rá, hogy az F1 történetében először egy istálló egy adott szezon összes versenyét megnyerje, de hozzátette: ehhez ki kell maradniuk az első körös balhékból és végig megbízhatónak kell lennie az autónak.

f1-verstappen_1

fotó: DPPI

A Hősök terén F1-logóval, a WestEndnél Aston Martinnal lehet fotózkodni

Már Budapest belvárosában is érződik, hogy elérkezett a Formula-1-es Magyar Nagydíj hete. A Hősök terére kikerült ugyanis egy nagy F1-logó a hétvégi verseny hivatalos nevével, így azok is készíthetnek remek fotókat a hazai futam alkalmából, akik esetleg nem jutottak jegyhez a Hungaroringre.

 

Emellett a WestEndnél tavalyhoz hasonlóan ismét egy Aston Martint láthat az arra tévedő járókelő: a csapatot szponzoráló Peroni Nastro Azzurro 0.0% „Il Pitstop” névre hallgató roadshow-jának ugyanis újfent állomása Budapest is, amelynek keretében a Magyar Nagydíj hetén a belvárosba viszik a bokszutcai garázsélményt. Akárcsak 2022-ben (a fotó is még tavaly készült), ezúttal is kiállítják az AMR23-as versenygép mását, emellett az érdeklődők csapatrádiós beszélgetésekbe is belehallgathatnak a helyszínen. Az Il Pitstop július 17-től 23-ig látogatható a WestEnd bejáratánál.

f1-aston-peroni-westend-2022

Ilyen lesz a kísérleti időmérő az F1-es Magyar Nagydíjon

Eredetileg Imolában debütált volna a gumik szempontjából egy csavarral megspékelt kísérleti kvalifikáció, ám az áradások miatt törölték az Emilia-romagnai Nagydíjat, így pedig végül a Hungaroringen láthatjuk először az újítást. Mint azt a Pirelli közleményében Mario Isola motorsportfőnök is elmondta, ennek lényege, hogy a Q1-ben kötelezően a kemény, a Q2-ben a közepes, a Q3-ban pedig a lágy keverékű abroncsokat kell használniuk a pilótáknak. A show megfűszerezése mellett ennek takarékossági okai is vannak, hiszen így a szokásos 13 helyett csak 11 szett gumit visz a Magyar Nagydíjra a Pirelli. A kísérleti időmérő tehát nálunk debütál és Monzában is láthatjuk majd, az itteni tapasztalatok alapján dönt majd arról az F1, hogy 2024-ben sűrűbben alkalmazzák-e a rendszert.

Más téren is újít viszont a Pirelli a Magyar Nagydíjra, ugyanis a 2022-es versenyhez képest lágyabb gumikiosztást választott: konkrétan a három legpuhább, azaz a C3-as, a C4-es és a C5-ös opciót szállítja a Hungaroringre. Pedig Isola is kiemelte, hogy a rendszerint magas hőmérséklet és a sok kanyar megterheli az abroncsokat, hiszen a lassú tempó miatt Monacóhoz hasonló leszorítóerő-mennyiségű beállításokat választanak a csapatok. „A sok lassú kanyar révén az egyik kulcstényező a jó teljesítményhez a kigyorsítási tapadás, a legnagyobb kockázata pedig a gumik túlmelegítésének van. Általában ez a verseny a stratégiáról és a gumikopásról szól” – fogalmazott Isola. A közlemény szerint a legtöbbször a kétkiállásos taktika a preferált a Hungaroringen, bár tavaly a többség három kiállást teljesített a VSC- és a biztonsági autós fázis révén, s az összes keveréket használták is.

f1-pirelli_2

fotó: DPPI

Újra édesapa lett Kevin Magnussen

A Haas F1-es pilótája Instagramon tudatta a követőivel, hogy néhány nappal a Magyar Nagydíj előtt megszületett a második kislánya. „Laura mostantól nővér. Üdv a világon, Agnes, imádunk!” – írta a fotók mellé Magnussen. A dán versenyző 2019-ben házasodott össze Louise Gjoruppal, és 2021-ben született az első lányuk, Laura – mostantól viszont kétszeres apukának mondhatja magát Magnussen.

Átalakított oldaldobozt hoz az F1-es Magyar Nagydíjra a Red Bull?

Folyamatos a fejlesztési verseny a teljes Formula-1-es mezőnyben, s a nyári szünet előtti utolsó futamokon sincs leállás: mint arról írtunk, a McLaren és az Alpine is újításokkal készül többek között a Hungaroringre is. Az Auto Motor und Sport információi szerint ráadásul ugyanez elmondható a szezont eddig domináló és az összes versenyt megnyerő Red Bullról is, amely eddig főként a részleteket finomhangolta az RB19-esén, Bakuban állt elő egyedül komolyabb fejlesztésekkel. Az AMuS viszont úgy tudja, a Magyar Nagydíjon érkezik egy „szabad szemmel is jól látható” újítás a Red Bullhoz, egész pontosan annak karosszériájához: a híresztelések szerint az oldaldoboz alakulhat át jól láthatóan. A portál szerint a fejlesztést elsősorban az Aston Martin mély alávágású oldalszekrénye ihlethette. Ami pedig rossz hír az üldözőknek, hogy állítólag nagyságrendileg két tizedmásodperces javulást várnak az új csomagtól.

f1-verstappen-redbull-silverstone_1

NASCAR: Martin Truex Jr. számára szerencsenap lett a hétfő

Úgy látszik, ha idén hétfőre kell eltolni egy futamot az időjárás viszontagságai miatt, az a 19-es autó pilótájának jelent mázlit. A NASCAR Cup Series 2017-es bajnoka ugyanis idén már megnyert egy olyan versenyt, amelyet egy nappal elhalasztottak az esőzések miatt. Legutóbb Doverben, most pedig a New Hampshire Motor Speedwayen látta meg elsőként a kockás zászlót. A rutinos versenyző egyébként a kvalifikáción sem ment rosszul, ahogyan a csapattársa, Christopher Bell sem, így a Joe Gibbs Racing két autója bérelte ki az első sort vasárnapra, ám ekkor az időjárás közbeszólt. A futamot néhány órával a kezdés előtt elhalasztották, végül magyar idő szerint hétfőn 18 órára tették a kezdést.

[embedded content]

A verseny végig száraz körülmények között zajlott és főként Truex Jr. dominanciájáról szólt, mivel az első két szakaszt is vezető pozcióban zárta, majd a futamot úgy nyerte meg, hogy a 301 körből 254-et az élen töltött. Ennek tükrében kissé talán meglepetés, hogy mindössze 0.396 másodperces előnnyel ért célba a második helyezett Joey Logano előtt, ebben azonban a Team Penske pilótájának kiváló tempója mellett vastagon benne voltak a sárga zászlós szakaszok, amelyekből jutott néhány erre a fordulóra is. Aric Almirola például egy rosszul rögzített kerék miatt került a falba, de ugyanígy járt egy fékhibából fakadóan Noah Gragson is, míg az élről rajtoló Bell saját hibából csapta oda autóját. Truex Jr. és Logano mögött végül Kyle Larson zárt a harmadik helyen, aki a 15. helyről kapaszkodott fel idáig, de büszke lehet magára a 13. pozícióból induló Kevin Harvick is, akit a negyedikként intettek le, a legjobb ötöt pedig Brad Keselowski zárta.

A folytatás a Pocono Racewayen következik július 23-án.

Lundgaard első győzelme, Palou felzárkózása – a torontói IndyCar-futam fő momentumai videón

A hétvégén Torontóba, Kanadába látogatott az IndyCar mezőnye, ahol az utcai pályán Christian Lundgaard bizonyult a legjobbnak: a pole-ból indulva szerezte meg karrierje első győzelmét a szériában a Rahal Letterman Lanigan Racing dán pilótája. A verseny másik fő sztárja pedig (ismét) Alex Palou volt, aki egy gyengén sikerült kvalifikáció után a 15. helyről zárkózott fel a második pozícióba, tette mindezt ráadásul sérült szárnnyal, aminek köszönhetően a spanyol előnye már 117 pontra rúg a bajnoki tabellán.

A vasárnapi futam legfontosabb pillanatai a videós összefoglalóban:

[embedded content]

formula.hu