Csupán 19 ezredmásodperces hátránnyal végzett a második helyen a Formula-1-es Olasz Nagydíj második szabadedzésén Lando Norris, ráadásul a csapattárs Oscar Piastri pedig negyedik lett, azaz egyelőre annak ellenére is jónak tűnt a McLaren, hogy a nyári szünet előtt a Belga GP-n gyengének mutatkoztak egy alacsony leszorítóerőt igénylő pályán. Norris a pénteki biztató eredmény ellenére óvatosságra is int:
„Kezdésként: nem annyira jól” – felelte a brit, amikor arról kérdezték az F1 TV kamerái előtt, hogyan sikerült az első nap Monzában. „Igazából csak az utolsó etapon tűntünk versenyképesnek, ami miatt jónak tűnünk, de azt mondanám, hogy annyira nem vagyunk jók, mint amilyennek látszunk.”
„Úgy vélem, a többi gumival, a közepes és a kemény keverékkel, többet küszködtünk. A versenyetapokon is jobban szenvedtünk, mint egy körön a lágyakon. A C5-ös gumiról van szó, szóval eléggé lágy az abroncs és így egy körig kiváló tapadást biztosít, ami mindig jó számunkra. Örülök, tettünk néhány lépést előre, de egyértelműen nem eléggé versenyképes még a tempónk.”
Norris kiemelte, hogy még mindig az egyenes az MCL60-as gyenge pontja: „Világos, hol veszítünk még mindig… A nagy részét még mindig az egyenesben szedjük össze néhány másik autóhoz képest. A Ferrari hihetetlen gyors az egyenesben, de szerintem erre is számítottunk itt, jó az egyensúlyuk, a lassú kanyarokban mindig roppant versenyképesek. Van néhány ötletünk, min dolgozhatunk. Szépet léptünk előre az első és a második edzés között, szóval talán még egy kicsi kell ebből.”
Tulajdonképpen hasonló gondolatokat fogalmazott meg Piastri, aki külön kiemelte, hogy a hétvégi kísérleti gumiszabály, miszerint az időmérő első felvonásában csak a kemény, a másodikban csak a közepes, az utolsóban pedig csak a lágy abroncsokat lehet használni, szerepet játszhat a McLaren eredményességében is – az újonc az ausztrál szerint ugyanis a Q3 már rendben lesz, de el is kell jutni addig másfajta keverékeken:
„Elfogadhatónak tűnik” – mondta a péntekről. „Szerintem amikor Monzába érve megszabadulunk minden leszorítóerőtől, az sosem érződik túl kellemesnek, de úgy fest, az egykörös tempónk nagyjából ott van. Úgy vélem, van még néhány részlet, amin dolgoznunk kell. Itt nem a kvalifikáció a minden, a vasárnapot is figyelembe kell vennünk. De igen, nem volt rossz nap, kipróbáltunk néhány dolgot, és még kicsit dolgoznunk kell.”
„Úgy gondolom, remélhetőleg elég gyorsak vagyunk, hogy… az alternatív gumikiosztással elég jó munkát kell tudnunk végezni, hogy továbbjussunk a Q1-ből és elmenjünk a Q3-ig. Meglátjuk, hogy megy majd, de ha eljutunk addig, amikor feltehetjük a lágy abroncsokat, akkor ott már rendben kell lennie az autónak.”
formula.hu