Hihetetlenül hangzik, de az USA-ban 42. éve folyamatosan egy gigantikus monstrum uralja a személyautó eladási listákat.
A Ford az elmúlt évben az Egyesült Államokban több, mint 700 ezer F-sorozatú kocsit adott el, ami azt jelenti, hogy ez a méretes pickup negyvenkettedik éve változatlanul az USA legkelendőbb új személyautója. Nem haszonjárműve, hanem személyautója, melyet arrafelé a kialakítását meghazudtoló módon rengetegen normál városi közlekedésre használnak.
És amennyiben a pickup szektorra szorítkozunk, akkor az F-széria immár negyvenhetedik éve veretlen az amerikai piacon.
A legnagyobb mennyiségben értékesített kivitel az F-150-es, melynek tizennegyedik generációs verziójából a közelmúltban volt szerencsénk kipróbálni egy kicsit hibrid és nagyon biturbó V6-ost példányt.
Ez a 436 lóerős újdonság 5,89 méter hosszú, 2,43 méter széles és 1,92 méter magas, így aztán még egy 5,15 méter hosszú X7-es BMW és egy 5,21 méteres Mercedes GLS is eltörpül mellette.
Egy ideje már az F-150-ből is gyártanak tisztán villanymotoros verziót, de értelemszerűen nem pont ez a Lightning nevezetű 3 tonnás, 430-570 lovas modell uralja az amerikai eladásokat.
Hanem sokkal inkább a biturbó V6-os, illetve V8-as változatok. Ráadásul az F-sorozatnak messze nem az F-150 a legnagyobb kivitele: a Super Duty szériás F-250-es, F-350-es, illetve F-450-es pickupok hossza adott esetben a 6,76 métert is meghaladja.
A Super Duty modelleket 6,8–7,3 literes V8-as benzinmotorral, illetve 6,7 literes V8-as dízelmotorral szerelik.
Az igazsághoz hozzátartozik, hogy a 75 éves múltra visszatekintő típus népszerűsége némileg visszaesőben van, hiszen bár 2023-ban 700 ezer fölé sikerült előrelépni a 2022-es 640 ezres gyártási mennyiséghez képest, 2021-ben 726 ezret, 2020-ban pedig még 787 ezret értékesítettek a modellből.
Az F-150 legdurvább gyári sportkivitele a nemrégiben 730 lóerőre izmosodott Raptor R. Ezt még nem állt módunkban tesztelni, viszont az előző generációs F-150 Raptort igen, mint ahogy nemrégiben az európai piacra szánt új Ranger Raptort is sikerült alaposan megkínoznunk.
Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Autó rovatának Facebook-oldalát.
HVG