A nap magyar szempontból legfontosabb híre, hogy Max Verstappen kézhez kapta az újragyártott herendi trófeáját az F1-es Magyar Nagydíjon aratott győzelméért, amelynek eredetije a hungaroringi dobogón Lando Norris balszerencsés miatt tört össze. Az alig egy hónap alatt elkészült újabb díjat épp a mclarenes jelenlétében vehette át Verstappen:
Szolgáltatott még témát a vasárnapi Holland Nagydíj is. Ha már a Red Bullról ejtettünk szót, Christian Horner csapatfőnök például elárulta, hogy a rádión üvöltött Verstappen mérnökének, hogy hívják be a bokszba, amikor megérkezett az eső a futamon. Ez végül olyannyira jól sikerült, hogy a szerelők a verseny leggyorsabb kerékcseréjét produkálták a címvédő autóján, alig három századdal elmaradva a csapat és a teljes mezőny idei legjobbjától – a videót minderről itt mutatjuk.
Sergio Perez pedig elmagyarázta, miért alkalmazkodik lassabban az RB19-eshez és mi okozta Monaco után a formahanyatlását Verstappenhez képest.
Minden várakozást felülmúlt Zandvoortban a Williams, hiszen egy olyan pályán volt Alexander Albon a top tízben az első szabadedzéstől az időmérőn át a versenyig, amely papírom nem fekszik az FW45-nek. Albon éppen ezért rendkívül bizakodó a folytatást illetően: szerinte sosem volt még ilyen jó a Williams, mióta ő Grove-ba igazolt – bővebben itt. S ha már Williams, a korábbi F1-es csapatfőnök Paul Stoddart szerint az istálló jobb munkát végez, mint a Ferrari és a Mercedes – részletek ide kattintva.
Nem győzte dicsérni az F1-es Holland Nagydíjon elért második helye után Fernando Alonsót az Aston Martin csapatvezetője, aki szerint a fejlesztéseik is bejöttek – itt olvasható Mike Krack nyilatkozata.
Alonsónak szerepe volt abban is, hogy megdőlt az F1 előzési rekordja Zandvoortban: összesen 186 sikeres manővert regisztráltak a vasárnapi futamon, ezzel a 2016-os Kínai GP csúcsát adták át a múltnak.
Természetesen fél szemmel már az előttünk álló Olasz Nagydíjra is figyelünk. Ide kattintva böngészhető át a monzai hétvége teljes menetrendje, kiegészítve a többi versenysorozat (F3, F2, MotoGP, IndyCar, NASCAR) időrendjével. A legfontosabb hír pedig az az Olasz GP-vel kapcsolatban, hogy a Ferrari a korábbi pletykáknak megfelelően valóban különleges, nyomokban sárgát is tartalmazó festéssel áll rajthoz a hazai versenyén, tisztelegve a két és fél hónapja Le Mans-i 24 órást nyerő Hypercar, a 499P előtt.
A pénteki első szabadedzésen Lance Stroll helyett az Aston Martin teszt- és tartalékversenyzője, a tavaly a Formula-2-es bajnoki címét épp Monzában bezsebelő Felipe Drugovich ülhet majd be az egyik AMR23-asba – részletek itt.
„Egy mítosz” – Toto Wolff nem hisz George Russell formahanyatlásában: a Mercedes F1-es főnöke nem érzi úgy, hogy a fiatalabb brit elveszítette volna a formáját, mióta bevetették a W14-est átszabó fejlesztéseket. Russell pedig mindeközben Nyck de Vries Red Bull-os kirúgása kapcsán fogalmazott meg sarkos véleményt.
formula.hu