Bűnügyi nyilvántartásba vették a volt amerikai elnököt, de a róla készült rabosítási fotó nemcsak azért rossz, mert Trump érthető módon nem volt jó passzban.
„Először azt hittem, hogy ezek mind mémek” – így értékelte Jake Olson fotós a Donald Trumpról és a további 18 vádlottról készült, kétségtelenül történelmi börtönfotókat, amelyek az után készültek, hogy magyar idő szerint péntek hajnalban bűnügyi nyilvántartásba vették a volt amerikai elnök a Fulton megyei börtönben Georgia államban. A képek a BBC által megkérdezett fotósok szerint borzalmasak, úgy néznek ki, mintha a készítőik az összes fotózási szabályra fittyet hánytak volna.
Az egybehangzó szakértői vélemények szerint a megvilágítás eleve kudarcra ítélte ezeket a képeket: az egyetlen fényforrás felülről világítja meg a börtönmodelleket, akiknek a bőre így egészségtelenül sápadtnak tűnik, a fotóknak pedig bántó fényt kölcsönt.
Trump és társai úgy néznek ki a képeken, mintha egy kihallgatási lámpa fényében kapták volna lencsevégre őket, és bár nyilván nem ez volt a legjobb pillanat az életükben, a képeken sokkal fáradtabbnak, kimerültebbnek ábrázolják őket, mint amilyenek lehettek.
Jake Olson szerint a szürke háttér és persze a képkocka felső részének negyven százalékát elfoglaló vízjel sem tett jót a fotóknak.
Érdekes az is, hogy a vádlottakat más-más arckifejezéssel fotózták le. A szintén a BBC-nek nyilatkozó, a celebkultúrával behatóan foglalkozó Cooper Lawrence újságíró elismerte, hogy nem könnyű jó rendőrségi fotót csinálni, és ez igaz úgy a fotós, mint a modell szemszögéből, különösen, ha az utóbbi híres. Ha egy celeb mosolyog a rabosítási fotóján, attól arrogánsnak fog tűnni, célszerűbb ezért egy vigyorral pózolnia, mert az szerinte azt üzeni: „igen, ez szívás, de rendben leszek”. És bár a frizura, a smink és a ruha is döntő fontosságú lehet egy olyan rabosítási fotón, amely feltehetően bejárja majd az egész világot, Lawrence szerint mégis az a legjobb, ha az egyszerűségre törekszenek, elvégre „börtönbe mennek, nem meghallgatásra”.
HVG