Döntések és szabályozások – csütörtöki F1-es hírek

Döntések és szabályozások – csütörtöki F1-es hírek

Több fontos F1-es hírről is beszámolhattunk ma, de ezek között is az élre kívánkozik, hogy az FIA közleményt adott ki az úgynevezett „Wolff-ügyről”, de nem ez az egyetlen, a szövetséget érintő sztori a csütörtöki napról.

Megalakult egy új munkacsoport, mely a hidrogénhajtás motorsportbeli felhasználásának lehetőségeit vizsgálja, s ennek tagja az a Nikolas Tombazis is, aki arról is beszélt, hogy felülvizsgálhatják az „összedolgozó” csapatok közi kapcsolatokra vonatkozó szabályozásokat.

tsunoda-abu

A szabályzatok is átalakulnak, többek között annak érdekében, hogy a terveknek megfelelően megakadályozzák, hogy a csapatok 2025 előtt elkezdjenek dolgozni a 2026-os autójukon – míg az F2 és az F3 esetében egészen más változás történt: gendersemlegessé tették a szabálykönyvet.

Visszakanyarodva kicsit Wolffhoz, a Mercedes első emberét, valamint Christian Hornert is megkérdezték arról, az Abu Dhabiban készült fotó arról tanúskodik-e, hogy titokban baráti kapcsolatot ápolnak, míg a csapat technikai igazgatója szerint a csillagosokat belülről rengette meg a tavalyi év eleji óta tapasztalt visszaesés.

wolff-horner-2023

Horner nemcsak arról beszélt, barátok-e Wolff-fal, hanem arról is – immár nem először és nem másodszor –, hogy ki lehet Max Verstappen csapattársa 2025-től, míg a holland arra tért ki, megérti az F1 álláspontját azt illetően, hogy nem prioritás számukra a versenyzők véleménye, s George Russell is hasonló témát érintett: a túltelített és földrajzilag sem optimálisan elosztott versenynaptárat, ami ellen sokszor szót emeltek a pilóták.

Más versenyzőkről is szó esett ma: Oscar Piastri arról beszélt, hogy barátnőjével nem akarnak túl sokat szerepelni a nyilvánosság előtt, Mick Schumacher kifejtette, hogy a WEC-n át szeretne visszatérni az F1-be, míg jó cimborája, Esteban Ocon arról beszélt, hogy „harci üzemmódba” kapcsol 2024-ben.

ocon-hun

Közeleg az FIA díjátadó gálája, amely előtt kiállították az összes idei világbajnok versenyautót, köztük azt az elektromos WRX-gépet is, amelynek jövőre belsőégésű motorral hajtott Supercarokkal is meg kell küzdenie. És végül még egy hír az F1-en kívüli világból: több magyar is az első tízben végzett a most zajló Rotax Világdöntő küzdelmeiben.

Megjelent a Száguldás és cirkusz F1-es című szezonösszefoglaló album, valamint falinaptárunk, amelyek webshopunkban most nagy kedvezménnyel vásárolhatóak meg!

formula.hu