Vizsgálat Wolff ellen, F1-es sprint Kínában: ez történt ma

Vizsgálat Wolff ellen, F1-es sprint Kínában: ez történt ma

Ugyan dübörög a holtszezon, de több érdekes is napvilágott látott ma, amelyeket érdemes összegezni.

A legfontosabb az, hogy az F1 bejelentette, mely helyszíneken rendez majd sprintfutamot 2024-ben. Nagy meglepetés nem történt, a korábban kiszivárgó értesülésekkel egybevágóan a Kínai (április 19-21.), a Miami (május 3-5.), az Osztrák (június 28-30.), az USA (október 18-20.), a Sao Pauló-i (november 1-3.) és a Katari Nagydíj (november 29-december 1.) ad majd otthont a különös lebonyolítású hétvégéknek.

Lehetnek még más változtatások is a sprintekkel kapcsolatban, ezekről itt írtunk!

Hosszú ideje pletykálják, hogy a közeljövőben Madrid F1-es versenynek adhat otthont, s mint arról utazó tudósítónk, Mészáros Sándor jóvoltából a Formula Podcast legutóbbi futamértékelő adásában a pusmorgások között is szó esett róla, meg is születhetett erről a megállapodás. Ma a spanyol Okdiaro lap arról írt, hogy napokon belül be is jelenthetik, hogy 2026-ban rendezhetik az első F1-es versenyt Madridban egy városi, de félig állandó versenypályán, amelyen egy ideje már zajlanak a munkálatok, s amely annak a létesítménynek a közelében lehet, amely az előző hónapokban az első hivatalos F1-es kiállításnak is otthont adott.

f1-wolff-mercedes-2023

Furcsa történet alakul ki az év végére Toto Wolff körül:a Nemzetközi Automobil Szövetség szerint bizalmas információkat oszthat meg egymással ő és felesége, Susie Wolff, ami mindkettejük számára különös előnyökkel jár, tekintve hogy Toto a Mercedes F1-es csapatfőnöke, Susie pedig az F1 Academy igazgatója, vagyis a FOM alkalmazottja. Sajtóértesülések szerint egyre nagyobb az aggodalom azt illetően, hogy Toto Wolffnak a feleségén keresztül folyamatos rálátása van bizonyos FOM-ügyekre és megbeszélésekre, míg Susie Wolff révén a FOM lát rá az F1-es csapatfőnökök megbeszéléseire és egyeztetéseire, ami összeférhetetlenségnek tűnik, hiszen bizalmas információk kerülhetnek át egyik féltől a másikhoz.

A BusinessF1 magazin egyik cikke világított rá a problémára: Toto Wolff állítólag ugyanis olyan információt hozott szóba egy csapatfőnöki megbeszélésen, ami csak és kizárólag a FOM berkein belülről érkezhetett, ami felháborította a többi csapatvezetőt, ők ugyanis nem voltak tisztában azzal az információval. A hírek szerint ugyan nyilvánosan senki nem emelt szólt, de Mohammed ben Sulayem FIA-elnök felé több megkeresés is érkezett a témában, az elnök pedig ennek hatására felkérte az illetékes bizottságot, hogy vizsgálja ki a helyzetet.

Meglepetést ígér új F1-es csapatneve kapcsán a Sauber: az Alfa Romeóval szakító istálló csapatvezetője, Alessandro Alunni Bravi csapatvezető azonban az Autosport díjátadóján már nem először célzott erre. „December 10-én, amint az FIA közzéteszi a nevezési listát, természetesen bejelentjük az új csapatnevet. Úgy gondolom, meglepetés lesz, és alig várjuk, hogy elkezdjük az együttműködést az új partnereinkkel. Úgy vélem, igazán friss hozzáállásunk lesz a kommunikációs marketing terén, és az autónkat is itt, az Egyesült Királyságban fogjuk bemutatni” – fogalmazott Bravi, hozzátéve, hogy az F1-ben természetesen a csapatnév függ a kereskedelmi megállapodásoktól, de ennél több részletet nem akart elárulni.

Az F1-es hírek végén pedig FormulaPlusz rovatunk mai cikkét ajánljuk: összeszedtük, hogy hogyan alakultak a csapaton belüli párharcok a pilóták között, szépen kirajzolódik, hogy hol merre és milyen mértékben billent el a mérleg nyelve. Balogh Tamás összegzése itt olvasható!

Új csapat a MotoGP-ben, futamot nyert Mazepin

A nem F1-es hírek közül ki kell emelnünk azt, hogy új csapat érkezik a MotoGP-be. A NASCAR-ból ismert Trackhouse Racing veszi át a CryptoDATA RNF helyét, és az utóbbi időszak szemöldökfelhúzós botránya után ez tehet pontot az ügy végére. A részleteket itt foglaltuk össze!

Futamgyőzelmet aratott Nyikita Mazepin: az orosz pilóta Louis Deletraz és Ahmad Al Harthy társaságában a 99 Racing színeiben az Ázsiai Le Mans Seriesben versenyzett ezen a hétvégén, és a malajziai pályán sikerült is megnyerniük az egyik versenyt. Mazepin 2019 és a Formula-2-es sikerei után tudott újra futamot nyerni.

Végezetül pedig a téli menetrend: jön a Dakar Rali és Africa Race, jön a daytonai 24 órás, a Monte-Carlo Rali és a Formula-E szezonnyitója is. Alig néhány hetünk van feltöltődni a két autósport-évad között, hiszen már december végén kezdődik az új; ebben a cikkben összeszedtük, hogy mit kell tudni a téli menetrendről.

Megjelent a Száguldás és cirkusz F1-es szezonösszefoglaló album és falinaptárunk, amelyek webshopunkban most nagy kedvezménnyel megvásárolhatóak!

formula.hu