Az amerikai igazságügyi minisztérium is vizsgálja a volt alkalmazott állításait, Elon Musk azonban kiáll az önvezető technológia mellett.
Nem elég biztonságosak a Tesla önvezető járműveket működtető technológiái ahhoz, hogy az utakon használják – mondta a cég egyik volt alkalmazottja, Lukasz Krupski a BBC-nek.
Krupski májusban adatokat szivárogtatott ki a Handelsblatt nevű német lapnak, köztük a Tesla fékezési és önvezető szoftverével kapcsolatos ügyfélpanaszokat. Azt mondta, hiába hívta beszélt az aggodalmairól a cégen belül, figyelmen kívül hagyták azokat.
A Tesla nem válaszolt a BBC-nek a vádakra.
Elon Musk a cég alapítója közösségi oldalán úgy nyilatkozott, a Tesla rendelkezik messze a legjobb mesterséges intelligencia fejlesztéssel, ő pedig az önvezető technológia pártján áll.
Krupski leginkább a mesterséges intelligencia használatát kritizálta a robotpilóta szolgáltatás fejlesztésénél. A robotpilóta funkció a kormányzás- és parkolássegítést is magában foglalja, de a neve ellenére a vezetőülésben továbbra is szükség van valakire, aki a kormányon tartja a kezét, ezért Krupski nem hiszi, hogy a hardver és a szoftver készen áll arra, hogy valóban használják.
Szerinte ez mindenkit érint, hiszen lényegében
a közutakon folyik a kísérlet.
A volt dolgozó azt is elmondta, hogy olyan bizonyítékokat talált a vállalat adataiban, amelyek arra utalnak, hogy nem tartották be a járművek biztonságos üzemeltetésére vonatkozó követelményeket. Hozzátette, hogy még a Tesla alkalmazottai is beszéltek neki arról, hogy az autók véletlenszerűen fékeztek nem létező akadályok előtt, vagyis úgynevezett „fantomfékezést” hajtottak végre. Krupski megosztotta ezeket az adatvédelmi hatóságokkal is.
Az amerikai igazságügyi minisztérium január óta vizsgálja a Teslát Krupski állításai miatt.
Bizonyos amerikai városok, köztük San Francisco idén zöld utat adott a robotaxi szolgáltatásnak, de miután több baleset is történt, határozatlan időre visszavonta a General Motorsnak adott engedélyt.
HVG