Byron simán nyert, Elliott drámáját a csapata okozta

Byron simán nyert, Elliott drámáját a csapata okozta

NASCAR: Byron simán nyert, Elliott drámáját a csapata okozta

Jelentős várakozás előzte meg a NASCAR Cup Series Watkins Glenben rendezett hétvégéjét, miután a mezőny idén utoljára száguldott épített pályás vonalvezetésen, továbbá ez még egy komoly esélynek mutatkozott Chase Elliott számára. A 2020-as bajnok az utóbbi években kifejezetten jól teljesített ezen a pályán, egy jó szereplésre pedig hatalmas szüksége lett volna, hogy ne szakítsa meg hibátlan sorozatát. Eddig ugyanis teljes szezonos karrierje során mindig ott volt a rájátszásban, tavasszal elszenvedett sérülése miatt azonban óriási hátrányba került a tabellán. Visszatérése óta ráadásul sokszor balszerencsés volt, míg idei első futamgyőzelmét továbbra sem sikerült még megszereznie.

Ennek ellenére a fogadóirodáknál is Elliott számított a favoritnak, ám már az időmérőt is elszúrta és csak a 15. helyről rajtolhatott, később pedig egy újabb dráma húzta keresztül a számításait. Bár egy alternatív stratégiával sikerült a hetedik helyig felkapaszkodnia, végül a Hendrick Motorsportsnál elszámolták magukat. Hogy minél tovább kint maradhasson, a crew chief megkérte pilótáját, használja fel a tartalék üzemanyagot is, mert az még három körre elég, ám elég hamar kiderült, hogy tévedtek. Elliott így a 32. lett egy kör hátrányban, csapata viszont ennek ellenére boldog lehetett William Byron újabb győzelme miatt.

[embedded content]

A 25 esztendős versenyző fantasztikus formában van, korábban már négy sikert bezsebelt, most pedig senkitől sem zavartatva szerezte meg az ötödiket. Byron eleve az első sorból indulhatott Denny Hamlin mellől, a 90 körből pedig 66-ot az élen autózott, megnyerve eközben a második szakaszt és a futamot is. Az első etapot még a legutóbbi győztes Michael McDowell nyerte, aki ismét az élmezőnyben volt, de egy motorhiba miatt kénytelen volt kiállni. Byron mögött Hamlin lett a második, a legjobb ötöt pedig Christopher Bell, AJ Allmendinger és Ty Gibbs tették teljessé.

Az alapszakasz a Daytona International Speedwayen zárul augusztus 26-án, ahol véglegesen eldől, kik jutnak be a 16 fős rájátszásba.

Bottas nyíltan beszélt pszichés problémáiról

A meztelen igazság kifejezésről valószínűleg mindenkinek Valtteri Bottas jut eszébe az F1-es mezőnyből, azonban a finn versenyző ezúttal nem pőre testét villantotta meg, hanem nyíltan beszélt egy olyan témáról, amiről a múltban ritkán nyilatkoztak a versenyzők, azonban mostanában örvendetes módon egyre gyakrabban kerül elő a nyilatkozatokban: a mentális problémákról. Amikor a Beyond All Limits videósorozatban a versenyszezonokra való felkészülésről kérdezték, Bottas őszintén elmondta, milyen következménye volt annak, hogy az autó tömege, valamint a közte és csapattársa, Felipe Massa közötti mintegy 20 kilós súlykülönbség miatt komoly fogyásra kényszerült.

bottas-face

„Az volt a legrosszabb, amikor 2014-ben a második F1-es szezonomra készültem. Annyira erősen koncentráltam arra, hogy a legjobb legyek, és hogy a lehető legkönnyebb próbáljak lenni, hogy végül megfizettem az árát. A dolgok kicsúsztak a kezemből, ahogy próbáltam többet edzeni és kevesebbet enni, végül teljesen megszállott lettem” – mondta Bottas, aki arra is kitért, hogy a túledzés és túlfogyasztás mentális kimerültséghez vezetett, pszichés állapota és koncentrációja romlott, aminek következtében a teljesítménye is visszaesett.

A finn arra is kitért, hogy nagyon örömteli, hogy egy későbbi szabálymódosításnak köszönhetően a versenyzőknek nem kell mindenáron a lehető legkisebb testsúlyra törekedni.

A Ferrari oldhatja meg a Haas problémáit?

Hiába teljesít időről-időre szenzációsan egy körön a Haas csapata, a gumikopás jelentette problémák lehetetlenné teszik azt, hogy versenyen is komoly eredményeket érjenek el az amerikaiak. Mivel ez a nehézség nem csupán őket sújtja, hanem a velük szoros szövetségben lévő Ferrarit is, a csapatfőnök, Günther Steiner abban bízik, hogy az olaszok megtalálják a megoldást a problémára: „Ha ők megoldják, az fantasztikus, mert akkor remélhetőleg nekünk is meglesz a megoldás, ha viszont nem, akkor nagy lehet a baj. Ha nekik nem sikerül, akkor számunkra még nehezebb lesz.”

A Haas problémái természetesen a versenyzőket is rossz színben tüntetik fel, valószínűleg ezért is érezte szükségesnek az egykori F1-es pilóta, Christian Danner, hogy megvédje a pilótákat: „Szó nincs arról, hogy a versenyzők ne tudnák kezelni az abroncsokat nagyon is jól tudják” – mondta, majd hozzátette, hogy a labda a csapat oldalán pattog: „Legfőbb ideje, hogy a Haas elkezdjen gondolkodni, és megtalálja a megoldást arra, hogyan módosítsák a paramétereket a gumikopás minimálisra csökkentéséhez. Ez nem atomfizika, semmi újdonság nincs abban, hogy az ilyen problémák kezelése hozzátartozik a Formula–1-hez.”

haas

Sainz: Ha az ötödik hely a maximum, örüljünk annak!

Komoly kritika érte a minap a Ferrarit a korábbi presidente, Luca di Montezomolo részéről, aki szerint Enzo Ferrari sosem hagyta volna, hogy egy harmadik helyet is megünnepeljen a csapat, ahogy az Spában történt. A csapat egyszeres futamgyőztes versenyzője, Carlos Sainz viszont jól láthatóan nem ért egyet Montezemolóval, hiszen elmondása szerint bele kell törődniük abba, hogy jelenleg nem várhatnak győzelmeket, de még csak rendszeres dobogókat sem.

„A lehető legtöbb pontot kell szereznünk a világbajnokságban, és nem várhatunk győzelmeket vagy dobogós helyezéseket” – idézi a spanyolt a Motorsport-Total. „El kell fogadnunk, hogy most ebben a helyzetben vagyunk. Ha a legtöbb, amit elérhetünk, az ötödik hely, akkor azt is meg kell ünnepelnünk, ha elértük a lehető legtöbbet az idei csomaggal.”

Sainz jelenleg a hetedik helyen áll a világbajnokságban, mindössze hét pontra csapattársa, Leclerc, valamint a mercedeses George Russell mögött, de dobogója és pole-ja sincs még – miközben csapattársa már mindkettőből többet is be tudott gyűjteni.

sainz-angry

Két csapatfőnök, aki nem kellett senkinek

Valószínűleg mindenkinek, aki csak az F1-ben dolgozik, meg kellett küzdenie néhány komoly nehézséggel, mire elérte céljait, de talán azt nem is gondolnánk, hogy a jelenlegi mezőny két elismert csapatfőnökének is mennyire rögös út vezetett ahhoz, hogy egyáltalán bekerüljenek az F1-be. A Mercedes sikereiben oroszlánrészt vállaló, jelenleg pedig a Williams felemelésén dolgozó James Vowles az évezred elején szembesült ezzel, amikor matematikát és informatikát tanult az egyetemen: „Nagyjából egy éve voltam ott, amikor arra jutottam, hogy nincs esély arra, hogy harminc éven át ezt akarom csinálni, így aztán egy hatalmas irányváltással jelentkeztem mind a 11 csapathoz. Kaptam 11 elutasítást. Mindet kiragasztottam a falra.”

vowles

Az idei év első felében sikert sikerre halmozó Aston Martinhoz tavaly kinevezett Mike Krack hasonlóról számolt be, amikor a silverstone-iak X-csatornáján arról kérdezték, mit tanácsolna valakinek, aki az F1-ben akar dolgozni. „Ne csináld!” – kezdte viccesen a luxemburgi szakember, aztán persze komolyabb választ is megfogalmazott: „Ha igazán erre vágysz, szenvedélyesnek kell lenned, ki meg kell ragadnod minden lehetőséget. És kitartónak kell lenned, engem legalább tíz alkalommal utasítottak el, amikor F1-es munkákra jelentkeztem.”

aston-martin

Senna vagy Prost? Horner mást választott!

A Red Bull korábban soha nem látott domináns teljesítményének a McLaren megdönthetetlennek hitt 1988-as rekordja is áldozatul esett: abban az évben a wokingiak sorozatban 11 futamot nyertek (ez a csúcs már a múlté), s a teljes szezonban csak egyetlen nagydíjon nem Sennát vagy Prostot intették le az első helyen – hogy ez is megdől-e, az még a jövő zenéje…. A mostani helyzettől eltérő módon a McLarennél akkoriban két hasonló kaliberű nagyágyú versenyzett, a rekorddöntő Bikák csapatfőnökét, Christian Hornert pedig meg is kérdezték, hogy annak idején melyikük oldalán állt…

senna-prost

Nos, egyikükén sem: „Én a Nigel Mansell táborban voltam!” – mondta Horner. „Nigel sajnos abban az évben nagy hátrányban volt a versenyképtelen autója miatt, de igen, az az év egészen hihetetlen volt. Mindketten csak úgy szikráztak! Amikor két alfahím volt a csapatban, azt mindig nehéz kezelni, szóval mondjuk úgy, hogy kívülről nézve nagyon szórakoztató volt!” – folytatta a brit csapatfőnök, aki úgy érzi, hogy hamarosan Verstappent is a legnagyobbak között fogják emlegetni F1 történeti léptékben is:

„Nehéz összehasonlítani a különböző versenyzői generációkat. Ayrton Senna és Alain Prost mindketten a sportág legendái, és úgy gondolom, hogy Max gyorsan zárkózik fel ehhez a csoporthoz.”

Repültek az autók Motegiben – Lawson hibázott (videó)

A rajtot a bajnoki tabella első helyéről váró Red Bull-junior, Liam Lawson csapattársát, Tomoki Nojirit próbálta támadni a Super Formula mai, Motegi versenyének első pillanataiban, ám hibázott, és az érkező autók útjába került. A látványos bukást szerencsére ő, valamint a levegőbe emelkedő Tadasuke Makino és Yuhi Sekiguchi is sérülés nélkül megúszta. Lawson a szezonzáró duplát nyolc pont hátrányban várja Ritomo Miyata mögött.

FRISSÍTVE: Az első hírekkel ellentétben Makinót kórházba kellett szállítani a balesetet követően mellkasi és hátfájdalmak miatt.

Verstappen Abu Dhabiról: „Nem nézem vissza. Tudom, hogy nyertem”

Az F1 történetének egyik legnagyobb vihart kavaró versenye kétségkívül a 2021-es szezonzáró volt, melynek végén Max Verstappen felejthetetlen körülmények között szerezte meg a világbajnoki címet – melynek jogosságát rajongók milliói vitatják a mai napig. Amikor a Telegraafnak adott interjúban megkérdezték, vissza szokta-e nézni az ominózus Abu Dhabi Nagydíjat, Verstappen rövid, de lényegre törő választ adott: „Nem, nem nézem vissza. Tudom, hogy nyertem.”

„A barátaim szívesen vissza szokták nézni, nekem viszont nincs miért megtennem” – folytatta a holland. „Talán később, amikor visszavonultam. Az Abu Dhabit követő hónapokban még megnéztem, de aztán már csak előre tekintettem” – mondta a kétszeres világbajnok, aki azt is hangsúlyozta, hogy bár kívülről sétagaloppnak tűnik az idei szezonja, ez a teljesítmény folyamatos fókuszt igényel a részéről.

abu-dhabi-2021-red-bull

„Ocsmány dolgokat élnek át a nők a motorsportban”

Az elmúlt évek pozitív változásai ellenére az F1 a mai napig egy férfiközpontú sportág, s bár a csapatoknál egyre több nő dolgozik, a helyzetük koránt sem nevezhető egyszerűnek. Erről beszélt a Frankfurter Allgemeine Zeitungnak az a Laura Müller, aki a Haasnál dolgozik teljesítménymérnökként. Mint elmondta, szerinte a nők sosem fogják a teljes igazságot elmondani arról, mi zajlik a színfalak mögött.

„Néhány ocsmány dolgot is átéltem. Olyasmit, amit jelenteni lehetne” – mondta, majd így folytatta. „Amikor megkérdezik a nőket, hogy mi volt a legrosszabb dolog, amit megtapasztaltak a motorsportban, sosem mondják meg az igazat. Mert senki nem akarja hallani az igazat. A nőellenesség ma is megvan, csak finoman. Folyamatosan bizonyítanod kell, és jobbnak kell lenned a férfiaknál, akik körülvesznek.”

Müller egyébként azt is elmesélte, hogy gyerekként még versenyző akart lenni: „Én akartam lenni az első nő, aki megküzd Michael Schumacherrel” – mondta a mérnök, aki szerint öt éven belül lesz legalább egy hölgyversenyző, aki elég gyors lesz az F1-hez.

muller-haas

Mi a jó rajt titka?

A McLaren Twitter… azaz bocsánat, X-csatornájára feltöltött videóban Lando Norris kifejtette, mi a jó rajt titka, hogyan készül fel a verseny legkritikusabb pillanatára: „Amikor arra vársz, hogy kialudjanak a lámpák, azt mondanám, hogy semmi nem jut eszedbe. Vagy csak alig valami. Csak arra az egyetlen dologra fókuszálok, amit következőnek tennem kell: a kuplungot a megfelelő pozícióba helyezni. Próbálom biztosítani, hogy csak erre gondoljak, mielőtt a lámpák kialszanak, egyedül arra koncentrálok, hogy jól rajtoljak.”

„Ahogy elindultál, arra koncentrálsz, ami következik” – folytatta Norris. „Hogy az autó megfelelő helyzetben legyen, a kanyarodásra, arra, hogy reagálj a többiekre, és így tovább. De addig is igyekszem üresen tartani az elmémet és csak egyetlen dologra koncentrálni, hogy a kuplunghasználat tökéletes legyen, minden mást pedig elfelejtek.”

hungary-start

Még 7-8 évig nem lesz női pilóta az F1-ben?

A hétből hat forduló után a hölgyversenyzőknek kiírt nevelőszériát, az F1 Academyt toronymagasan vezető Marta Garciát a Marca többek között arról kérdezte, hogy a közeljövőben lehet-e reális esély arra, hogy egy nő eljusson a királykategóriáig. Garcia csak nagyon óvatosan optimista: „Még jó pár évnek el kell telnie hozzá. Az F1 Academyvel megtettünk egy lépést, de az FIA-nak is van dolga. Az autók üléseit férfiakra tervezték, így mi nehezebben érjük el a pedálokat. Szerintem egyre nagyobb a szándék arra, hogy jelen legyünk, de így sem hiszem, hogy hét-nyolc éven belül látunk majd egy női versenyzőt az F1-ben. Persze remélem, hogy kevesebb időbe telik majd…”

marta-garcia

Garcia egyébként azt is elárulta, hogy annak ellenére, hogy spanyol, Lewis Hamilton közelebb áll hozzá, mint honfitársa, Fernando Alonso: „Gyerekként Alonsónak szurkoltam, hiszen végül is egy spanyol versenyző volt nyerésben. Ahogy idősebb lettem, és jobban magába szippantott a motorsport világa, nagyon megszerettem Hamiltont, és ez nem is változott. Úgy érzem, hogy a pályán és azon kívül is hatott rám, hogy küzdjek a céljaimért. Jobban tudok vele azonosulni, az elmúlt években hozzá mértem magam.”

Két kötelező kiállás az izgalmasabb versenyekért?

Az elmúlt időben több jelenleg a sajtóban dolgozó egykori versenyző is véleményt formált az F1-es versenyek izgalmasabbá tételéről a szabályok változtatásával: Karun Chadhok után ezúttal Damon Hill fejtette ki a véleményét arról az elképzelésről, hogy azzal válhatnának változatosabbá a futamok, hogy száraz idő esetén mindhárom keveréket kötelezően használni kellene a pilótáknak. A korábban felmerült ellenérv, miszerint a csapatok megtalálnák a kiskaput, és gyakorlatilag ugyanúgy egy kiállásos versenyeket futnának egy extra kerékcserével az utolsó körökben, Hill szerint egyáltalán nem probléma.

Az F1 Nation podcastben az 1996-os világbajnok a következőket mondta: „Szerintem ez egy jó ötlet, megnövelné a kiállások számát. Persze azzal vádolhatnak, hogy feleslegesen drámát generálsz, hogy ez mesterséges izgalomkeltés, de szerintem miért is ne?” – mondta Hill, majd rátért arra, hogy a versenyvégi extra kiállások jelenleg is az F1 részét képezik, méghozzá a leggyorsabb kör megfutása érdekében: „Ha egy csapat úgy dönt, hogy fontos ezt a skalpot megszerezni, bejönnek egy kiállásra egy egykörös etapra. Ezzel van egy kis dráma a verseny végén, és ha mindhárom keveréket használni kell, az újabb kihívást jelent.”

pit-stop

Váratlan: Red Bull-tartalékként tér vissza De Vries?

Furcsa forgatókönyvről ír a RacingNews365: a teória szerint Nyck de Vries idén még szerephez juthat a Formula-1-ben, ráadásul éppen a Red Bullnál, melynek kötelékéből menesztették a Magyar Nagydíj előtt: tartalékpilótai megbízást kaphat egyetlen hétvégére, Mexikóra.

A Red Bull két tartalékossal kezdte a szezont Daniel Ricciardo és Liam Lawson személyében, de Ricciardo AlphaTauri-s lehetősége révén Lawson egyedül maradt a pozícióban. Az új-zélandi eközben a Super Formulában versenyez, a japán sorozat suzukai szezonzárója éppen a Mexikóvárosi Nagydíj hétvégéjére esik – így láthatnánk a leváltása ellenére Red Bull-szerződéssel rendelkező De Vriest abban a szerepben, amely mostanában eszünkbe sem jutott volna.

A beszámoló szerint meghiúsíthatja a tervet, ha De Vries az október végi hétvégéig szerződést köt egy másik csapattal. A holland iránt a Formula-1-ből, a WEC-ből és a Formula-E-ből is érdeklődnek csapatok, egy megegyezés pedig érvénytelenítheti a Red Bull-szerződést.

Fotó: Red Bull Content Pool

Versenyzői bejelentést tett a KTM, de nem azt, amire az egész MotoGP vár

A KTM hazai versenyének szombat reggelén jelentette be az osztrák gyártó, hogy szerződést hosszabbítottak Brad Binderrel, aki így 2026 végéig biztosan náluk fog versenyezni. A dél-afrikai motorosnak, aki a gyártó első diadalát jegyezte még a 2020-as Cseh GP-n a királykategóriában, 2024 végéig eleve volt kontraktusa, a mostani hosszabbítással viszont hosszú távon is az egyre erősebbnek mutatkozó márka kötelékeiben marad. Binder idén is a KTM vezető versenyzője, két sprintgyőzelmével és dobogóival az összetett negyedik helyét foglalja el.

Mindeközben azonban az egész MotoGP-közösség egy másik bejelentésre vár a KTM részéről, hiszen továbbra sem tudták feloldani azt a dilemmát, hogy öt versenyzőjük lenne négy motorra 2024-ben. Binder és a csapattárs Jack Miller helyzete stabil a gyári istállónál, a Gas Gas Tech3-nél pedig mind Pol Espargaro, mind Augusto Fernandez állítja, hogy szerződése van a következő idényre – igaz, utóbbi esetén még nem erősítették meg közlemény formájában a hosszabbítást, bár az újonc utalt rá, hogy ez megtörténhet Spielbergben –, miközben a Moto2-es vb-éllovas Pedro Acostának is ülést akarnak biztosítani a MotoGP-ben.

motogp-binder-ktm

Ha imádod a MotoGP-t és nem szeretnél semmiről lemaradni, akkor csatlakozz a Formula MotoGP Facebook-csoportunkhoz, ahol még több hírről és információról számolunk be a MotoGP és egyéb motoros bajnokságok kapcsán!

Hülkenberg azt teszi Magnussennel, amit ő tett Schumacherrel

A Mick Schumacher helyére a télen érkező Nico Hülkenberggel kapcsolatban eleinte sokan szkeptikusak voltak, de a német rácáfolt a kétkedőkre: pontok terén is jobban áll, mint szintén rutinos csapattársa, Kevin Magnussen, a kvalifikációkon pedig megsemmisítő fölényben van a dánnal szemben. Az egykori F1-es pilóta, Marc Surer egy érdekes párhuzamot fedezett fel: szerinte Kevin Magnussen most azt éli át Hülkenberggel szemben, amit Schumacher tavaly az ő oldalán tapasztalt meg.

„Magnussen tönkretette Mick Schumacher F1-es karrierjét, most pedig Hülkenberg teszi tönkre az övét. Ugyanazt éli át, amit korábban Mick. Ez egészen hihetetlen” – mondta Surer, aki számára csalódás a dán idei produkciója: „Azt vártam, hogy Magnussen Hülkenberg szintjén teljesít majd, s ez versenyeken sikerül is, az időmérőkön viszont nem. Egyértelmű, hogy Hülkenberg őstehetség, és persze Kevin is jó pilóta, kétség sem fér ehhez, de hiányzik az a kis extra… És nem mondanám, hogy ez a motiváció hiányából fakad.”

magnussen-hulkenberg

A Red Bull autója „nem nagyon jó” – mondja a technikai guru

A Red Bull 2023-ban minden idők egyik legdominánsabb F1-es szezonját futja, már átírtak egy sokáig megdönthetetlennek számító rekordot, s összességében minden adott ahhoz, hogy a sportág történetének legfölényesebb bajnoki címét szerezzék. Ennek fényében különösen megdöbbentő, amit a csapat technikai igazgatója, Pierre Wache nyilatkozott a világverő RB19-esről: a versenygép átlagosan jó, de nem fantasztikus.

verstappen-spa-

„Az autó átlagosan jó minden téren, ami egy autót jóvá tesz, de egyetlen szempontból sem nagyon jó. Azért gondoljuk jónak, mert gyorsabbak vagyunk másoknál, de alapvetően azt mondanám, hogy nem végeztünk fantasztikus munkát. Jó munkát végeztünk” – nyilatkozta a francia mérnök, aki tíz éve dolgozik az energiaitalosoknál, s 2018 óta közvetlenül Adrian Newey mögött áll a hierarchiában.

Kérdés, mit gondolnak a riválisok: tényleg nem végzett fantasztikus munkát az RB19-esen a Red Bull?

„Michael Schumacher jobb ember az öccsénél”

Ifjú titánként érkezett az 1990-es évek közepén, rutinos rókaként távozott a következő évtized végén Giancarlo Fisichella, aki többek között a Jordan, a Benetton, a Renault és a Ferrari színeiben szerepelt az F1-ben olyan csapattársak oldalán, mint például Fernando Alonso, akinek mindkét vb-címénél egyazon istállóban voltak. A spanyol nehéz csapattárs hírében áll, ám Fisichella nem őt nevezte meg, amikor a Corriere della Sera által készített interjúban megkérdezték, kivel volt a legproblémásabb a viszonya az F1-ben:

„A Jordannél 1997-ben nem volt jó kapcsolatom Ralf Schumacherrel. Úgy érezte, hogy felettem áll, annak ellenére, hogy legyőztem őt” – mondta Fisichella, aki felidézte azt a nem túl színvonalas tréfát is, amit a német azt követően eresztett meg, hogy a második helyről lökte ki őt csapattársként. „Argentínában második voltam, ő pedig harmadik, de összeért velem. A verseny után bedobott egy hülye viccet: ó, igen, majd meghívom egy pizzára. Onnantól nagyon nehéz volt vele.”

A „másik” Schumacherrel, Michaellel viszont egész más volt a viszonya: „Jobb ember és jobb versenyző, egészen más típus. Vele kiváló kapcsolatom volt, mindketten imádjuk a futballt, évente két-három meccset is játszottunk. Együtt versenyeztünk, fociztunk, vacsoráztunk és karaokéztunk. Nagyon nagy kár, hogy így alakultak a dolgai. A  sors néha kegyetlen tud lenni, ahogy az ő és Alessandro Zanardi esete is mutatja.”

michael-schumacher-ferrari

Sainz: Szerintem jól vezetek

Carlos Sainzot kérték arra, hogy egy egytől ötig terjedő skálán értékelje az idei szezonját. Erre nem volt hajlandó, de röviden összegezte, hogy mivel elégedett, valamint hogy mivel nem.

„Soha nem mondok ilyen számokat, mert ezekből lesznek a szalagcímek. Annyit mondhatok, hogy ami jó, az az, hogy szerintem jól vezetek. Úgy gondolom, hogy tavalyhoz képest előrébb léptem az autóval való érzéseim, a beállítások és a felkészülés terén. Ami nem jó: az eredmények és a stabilitás nem olyan, mint korábban. Ezen kell dolgozni” – mondta a Ferrari spanyolja.

2300056-scuderia-ferrari-austrian-gp-2023-sunday_resize

Hülkenberg: A magasságom miatt nem kaptam top F1-es ülést

Nico Hülkenberg az Autosportnak beszélt arról, hogy szerinte a magassága miatt nem jutott soha igazán nagy lehetőséghez az F1-ben, a topcsapatok ugyanis nem akartak az ezzel okozott pluszproblémákkal vesződni.

„Valószínűleg nem fogják egyenesen a szemembe mondani, de igen, elég biztos vagyok abban, hogy a magasságom negatívan befolyásolta a lehetőségeimet a topautóba ülést illetően. Az autó kialakításával és csomagolásával kapcsolatban felmerülő problémák, kevesebb hely, több súly: ebben az üzletben nem ez a helyes út” – mondta a német pilóta.

Hülkenberg egyébként 184 cm magas, míg a Mercedes pilótája, George Russell 185, annak idején Jenson Button például 182 volt, így ez a megjegyzése azért kissé zárójelbe tehető. Hülkenberget annak idején a Ferrarival hozták összefüggésbe, de az átigazolásból nem lett semmi.

1019772213-LAT-20230728-GP2312_061545_ONZ8898-319_resize

Alpine: Sosem voltunk ilyen közel a Ferrarihoz és a Mercedeshez

Matt Harman, az Alpine F1-es csapatának technikai igazgatója beszélt több dologról is az Auto Motor und Sportnak adott interjújában, az egyik válaszában pedig az erősorrendről beszélt: szerinte működnek a pénzügyi és technikai szabályok, mert idén már egyértelműen szorosabb a mezőny 2022-höz képest, és ebbe az irányba haladnak tovább az istállók, így a folytatás még izgalmasabb lehet.

„A csapatok egy szintre fognak kerülni, még ha most nem jutottunk el még erre a pontra. Nagyon viszont nem vagyunk messze, ha megnézzük a csapatok közötti különbséget – csak a Red Bull lóg ki, remek munkát végeztek, ezt el kell ismerni. De a Ferrarihoz és a Mercedeshez közelebb vagyunk, mint valaha voltunk. Szerintem 2024-ben még szorosabb lesz a mezőny, 2025-re pedig egy új 2021-et várok, amikor a csapatok közel azonos szinten lesznek, és izgalmas futamokat látunk.”

Ami a Red Bullt illeti, Toto Wolff szerint például csak Max Verstappen lóg ki felfelé, Sergio Perez hasonló szinten van, mint ők…

Harman azt is hozzátette, hogy az Alpine célja nem változott: az év végére a negyedik leggyorsabb autóval szeretnének rendelkezni. Jelenleg a hatodik helyre jók.

Rd_13_Belgian_Grand_Prix_Saturday_29th_July_2023_Spa-Francorchamps_Belgium (1)_resize

Ezzel a két versenyzővel alkotna Le Mans-i triót Leclerc

A Ferrari Formula-1-es sztárja a helyszínen látta a visszatérő márka történelmi győzelmét a 2023-as Le Mans-i 24 óráson. A monacói már akkor beismerte, egyszer örömmel indulna az egynaposon – most arra is kitért, egyik ideális csapattársa saját öccse, a Ferrari-akadémista Arthur Leclerc lenne.

„Igen, ezen sokszor elmerengtem már… Egyértelműen meg akarom valósítani ezt egy napon, mégpedig a testvéremmel, ez biztos. De nem tudom, meg fog-e történni” – mondta az Autosportnak Charles Leclerc. Az ötszörös nagydíjgyőztesnek a másik csapattárs személyére is van javaslata.

„Antonio (Fuoco) szintén a Ferrari-család tagja, az egyik legjobb barátom, akivel együtt nőttünk fel. Már készül arra a napra!” – nevezte meg a Ferrari jelenlegi Hypercar-felállásának olasz tagját. „Meglátjuk, hogy lehetséges-e, belefér-e valamennyiünk terveibe, hiszen nyilvánvalóan különböző kategóriákban versenyzünk. Talán egy napon.”

Fotó: DPPI

formula.hu