A 2022-es szezon második fele lejtmenetet jelentett a Ferrari számára, az idény végén megköszönték a munkát Mattia Binottónak, érkezett a Saubertől Fred Vasseur, ám az új csapatfőnöknek nagyon hamar rá kellett jönnie arra, hogy az idénre átépített autó még rosszabb lett, mint a tavaly év végi – a Binotto által még az ősszel és a tél elején vezetett fejlesztések teljességgel rossz irányba vitték az SF-23-ast.
Vasseur megkezdte az átszervezéseket és amint lehetett, az autón is elkezdték a javításokat, de az idény első fele pocsékul alakult számukra: jöttek a kiesések, a versenytempó borzasztó volt a többiekhez képest, és totális sokkhatásként érte őket, hogy nem hogy a Red Bull-lal nem tudnak vívni, de valahol a negyedik hely környékén mozognak az erősorrendben.
Az év során aztán fokozatosan javultak, őszre bizonyos helyzetekben kifejezetten versenyképessé váltak, és végül Carlos Sainz lett az egyetlen, aki futamot tudott nyerni 2023-ban úgy, hogy nem Red Bullt vezetett, úgyhogy egy-két részsiker azért visszaigazolta a munkát. Sainz közel állt az egyéni negyedik helyhez is, de azt végül az utolsó két futam gyengélkedése miatt elbukta, Leclerc pedig őt megelőzve ötödik lett, ráadásul az Abu Dhabiban történtek miatt végül a konstruktőri második helyre sem értek oda – ezzel együtt az év elejéhez képest egyértelműen látható a fejlődés.
„Rosszul kezdtük az évet Bahreinben: Charles kiesett, pedig harmadik helyen állt, ráadásul emiatt büntetést kapott a következő futamra, Szaúd-Arábiára is. Ez azt jelentette, hogy Charles rögtön elveszített közel 25 pontot, plusz azokat, amiket így a riválisok szereztek meg” – mutatott rá a helyzetre Vasseur.
„És nem ez volt az egyetlen ilyen, néha csináltam egy listát a végeredményről a fejemben a hibák nélkül, és biztos, hogy több pontot engedtünk el, mint a közvetlen riválisaink. De ez már egy másik téma, ezen is dolgozni kell, hogy 2024-ben jobban használjuk ki a lehetőségeinket és hatékonyabbak legyünk” – idézi a csapatfőnök szavait a Racingnews365.com.
„Utálok úgy versenyezni, hogy ’ha’, mert úgy mindenki tud, jobb munkát kell végezni, vagyis a ’ha’ teljességgel tiltott szó a gyárban. Nem mentséget kell találnunk, mert ez a mi hibánk, nem arról van szó, hogy ezt nem ismerjük be. Javulnunk kell, és az világos, hogy nagy potenciál van bennünk” – tette hozzá az első ferraris évét záró francia.
A Ferrari szezonja számokban
A 22 futamból 21-et nyerő Red Bullon kívül csak a Scuderia tudott futamot nyerni Sainz szingapúri sikerének köszönhetően.
A pole-pozíciók terén Leclerc ötöt, Sainz pedig kettőt jegyzett, a csapatszintű hét időmérős elsőség is erős második helyet jelent (a Red Bull 14-et, a Mercedes egyet szerzett, más egyet sem).
Dobogóból Leclerc hatot (holtversenyes 5–6.), Sainz pedig hármat szerzett, így összességében a holtversenyes 2–3. helyre volt ez elég a vonatkozó listán – a McLaren is kilencet szerzett, az Aston Martin és a Mercedes nyolc-nyolcat, az Alpine kettőt, a Red Bull pedig harmincat.
Beszédes viszont a teljesített körök száma, amiben a Ferrari 2393-mal csak a nyolcadik helyen zárt, mindössze az Alpine-t és a Williamst előzte meg – Sainz a nyolcadik, Leclerc pedig mindössze a 17. helyet szerezte meg itt az egyéni rangsorban.
Vasseur első szezonja így egyértelmű fejlődéssel, de csak konstruktőri harmadik hellyel (három ponttal maradtak le az ezüstéremről), valamint egy futamgyőzelemmel zárult – Leclerc és Sainz szerződése lehet a következő fontos feladat, ugyanis 2024 végén mindkettejük jelenlegi kontraktusa lejár majd.
formula.hu