A Netflix idén ősszel sorra okozza a csalódásokat, hiszen bár David Fincher rendezése, A gyilkos kiváló volt, utóbbit leszámítva nagyon gyengére sikerültek a szezon blockbusterei. Bár a két színésznőt valószínűleg majd Oscarra jelölik az Annette Bening és Jodie Foster szereplésével készült sportfilm, a Nyad teljesen hatástalan lett. A Hidegvér című thrillert Benicio del Toro sem tudta megmenteni az unalomtól, A fájdalom ügynökei pedig bár megtörtént eseményeket mutat be, a komoly témája ellenére is bántóan középszerű.
A nagy költségvetésű premierek mellett persze a Netflix sorra tölti fel a kínálatát olcsó produkciókkal. Az egyszeri felhasználónak így a zavarosban kell halászni, ha valamelyik sorozat vagy trash reality helyett egy egész estés filmre vágyik. Ennek köszönhetően néha egészen meglepő alkotások kerülnek a figyelem középpontjába. Ilyen a Bezártság is, amely nem csak hazánkban, de szerte a világban is az elmúlt hetekben folyamatosan a streaming-szolgáltató tíz legnézettebb filmje között szerepel, noha egy nevesincs rendező ismeretlen színészekkel előadott thrillerjéről van szó.
Azt gondolhatnánk elsőre, a közönség felfedezett egy igazi rejtett kincset, de sajnos nagyon nem ez a helyzet, többség valószínűleg a könnyed kikapcsolódás reményében kattintott rá, ugyanis a szinopszis egy szerelmi drámát ígér, némi misztikummal és izgalommal fűszerezve. És mindezeket tulajdonképpen meg is kapjuk, csak éppen olyan szűkösen mérik, mint a csomagolt vajat a repülőgépeken.
A történet középpontjában egy ápolónő áll, aki megpróbál rájönni, mi is történt az egyik kómában fekvő betegével, gyanús neki ugyanis, hogy az asszonynak már egy családtagja szintén a kórházban végezte különös körülmények között. Kiderült, az egykor népszerű, de ma már nem foglalkoztatott és ezáltal megkeseredett színésznő mesés vagyont halmozott fel, egy hatalmas palotában él és örökbe fogadott egy fiú és egy lány gyermeket. Az utóbbiak később össze is házasodtak, de a pár beteges kapcsolatát a família magánorvosa megbolygatta, az így kialakuló szerelmi három-, illetve négyszög pedig árulásokba, végül pedig gyilkosságokba torkollott.
Ebből a sztoriból két különböző megközelítéssel is egy egészen remek film születhetett volna. Az ódon angol kastély tökéletes helyszín lenne egy gótikus horrorhoz, amennyiben a nyomasztó légkörre és a karakterek kibontására helyezik a hangsúlyt, nagyjából úgy, mint A Hill-ház szelleme című sorozatban. És működhetett volna a Coen-testvérek stílusában előadott fekete komédiaként is elnagyolt erőszak-ábrázolással és humorba átcsapó abszurditással. Nos, a Netflix egy harmadik utat választott: a Bezártság egy erotikus thrillerként indul, amelyből minden erotika hiányzik, hiszen a kevés szexjelenetet is olyannyira túlstilizáltan ábrázolják, hogy önmaga paródiájává válnak, majd egy szappanopera bontakozik ki némi krimivel átszőve, amelyben a szerencsétlen fiatal lányt – akárcsak Esmeralda-t – ki kell menteni egy nyomorúságos kapcsolatból.
Igaz, a brazil teleregényekkel ellentétben itt minden szereplő velejéig romlott, a színészi játék és az életidegen párbeszédek miatt mégis újra és újra a dél-amerikai napi sorozatok világában érezzük magunkat. A korosodó színésznőt megformáló Famke Janssen lényegében önmagát alakítja, korábban olyan kasszasikerekben játszott, mint az Aranyszem vagy az X-Men-franchise, most pedig arra van kárhoztatva, hogy kómában lebegve, szomorú arccal nézzen maga elé a legtöbb jelenetében, a fiatal lányt alakító Rose Williams pedig korrekt, de jellegtelen, egy amerikai tinidrámában valószínűleg tökéletesen megállná a helyét.
A mélypontot azonban Alex Hassell jelenti, akit bár korábban Shakespeare-adaptációban is láthattunk (Macbeth tragédiája), itt mégis könnyen az lehet lehet a benyomásunk, mintha a pornófilmek világából érkezett volna, már-már megmosolyogtatóan ripacs és hiteltelen a játéka.
Azonban muszáj legalább részben felmentenünk a színészeket, ugyanis a munkájukat a forgatókönyvíró teljesen ellehetetlenítette, olyan mondatokat kell folyamatosan kimondaniuk, amelyek soha nem hangoznának el egy élő és lélegző ember szájából.
Éppen ezért a stílus és a szellemesség teljes hiányában a Bezártság egy filléres tévéfilm, amelyből ha kivágnának néhány véres szekvenciát, a Hallmark délutáni műsorsávjában is tökéletesen megállná a helyét.
Írta a Magyar Hírlap