Mint arról mi is írtunk, pénteken Abu Dhabiban ülésezett az F1 Bizottság, s az egyik legfőbb témakör, amit érintettek a megbeszélésen, a sprintformátum volt. Túl sok részletet nem árultak el annak kapcsán, mire jutottak a felek: csupán annyit tudni, hogy támogatják azt az elképzelést, hogy még jobban elkülönüljön a sprint a nagydíj további részétől.
Az Auto Motor und Sport értesülései szerint mindezt úgy valósítanák meg, hogy a korábban pletykált módon átalakítanák a sprinthétvégék időrendjét. A tervek szerint az egyetlen szabadedzést követné péntek délután a sprintszétlövés, amely a sprint rajtsorrendjéről határozna. Maga a sprintfutam indítaná a szombati programot az F1-eseknek, míg a vasárnapi nagydíjra kvalifikáló időmérőt a szokott szombat délutáni időpontban rendeznék.
Ezzel egyfelől a jobb érthetőséget segítenék elő, hiszen mindig a soron következő verseny rajtfelállását döntené el az aktuális kvalifikáció, míg idén már pénteken kialakult a vasárnapi rajtrács, s a kettő közé ékelték be a sprintnapot (bár az is logikusnak érződhetett, hogy a szombatot különálló sprintnapként lehetett kezelni az adott hétvégéken). Viszont ez az átrendezés elősegítené azt, hogy az autók kikerüljenek a parc fermé hatálya alól a sprintet követően, s a csapatok változtathassanak a beállításokon a fő időmérő előtt.
Az AMuS úgy tudja, hogy ötletként felmerült az is újfent, hogy fordított rajtráccsal dobnák fel a sprinteket, ahogy azt az utánpótlásszériákban gyakran látjuk. Az elképzelés szerint az első tíz helyezett fordulna, ám mivel ez esetben az SQ3-ban mindenki szándékosan lassan menne, felmerült ötletként, hogy osszanak pontokat a sprintszétlövésen is – akár ugyanannyit, mint magáért a sprintért –, hogy legyen motivációja a versenyzőknek így is gyorsan menni az időmérő.
Ezzel szembeni ellenérv viszont, hogy ez esetben csaknem ugyanannyi pont járhatna a sprintkvalifikációért és a sprintfutamért, mint magáért a vasárnapi nagydíjért, ami nyilvánvalóan az utóbbi értékét csökkentené a szóban forgó hétvégéken – márpedig az F1 hangsúlyozottan azt akarja megtartani fő látványosságnak a sprintek terjedése ellenére. Minderről végleges döntés januárban várható.
A német szakportál szerint arról viszont már megszületett a megállapodás – bár az F1 Bizottság csak a következő hetekre ígért tájékoztatást –, hogy melyik hat helyszínen rendezzenek sprinthétvégéket. Az AMuS szerint a Red Bull Ring, Austin, Interlagos és Katar is marad sprinthelyszín, mint 2023-ban, azonban melléjük újonnan csatlakozna a naptárba négy év kényszerkihagyás után visszatérő Sanghaj, valamint Miami is.
A két kieső helyszín így Baku és Spa lenne. Érdekesség, hogy amennyiben valóban ezen a hat nagydíjon rendeznek majd sprintet 2024-ben, az elosztásuk a szezonon belül még az ideinél is aránytalanabb lenne, hiszen az USA, a Sao Pauló-i és a Katari Nagydíj is az idény utolsó negyedében, október közepe és december eleje között található.
formula.hu