A Kanadai Nagydíjon nagyot lépett előre a Williams: a csapat brit-thai pilótája Montrealban a hetedik, míg Silverstone-ban a nyolcadik helyen végzett, ezzel a szezonnyitó futamon szerzett tizedik pozíciója óta az első pontokat hozta a grove-i alakulatnak. Azonban nem csak ők, de a McLaren is jelentős fejlődésen ment keresztül a szezon elejéhez képest – arról, hogy ez motiváló-e a Williamsnek, Albon így nyilatkozott a Racingnews365.com oldalának:
„Ha meghallgatjuk, mit mond erről Lando [Norris] és Oscar [Piastri], nem utalnak arra, hogy az autójuk egyensúlya javult volna. Arról van szó, hogy nagyobb leszorítóerővel mennek. Ilyen szempontból nagyot léptek előre, de ez nem az autó vezethetőségén javított.”
Hosszútávú tervek
Mindössze egy hónappal a szezon kezdete után Albon már a 2024-es fejlesztésekre fektette a hangsúlyt – szerinte ez lehet a csapat húzóereje: „Már áprilisban elkezdtem a szimulátorban a jövő évi autón dolgozni. Igyekszünk a karakterisztikáját úgy beállítani, hogy ki tudjuk küszöbölni a lassan 4-5 éve fennálló problémát az egyensúllyal. Ez a fő célunk jövőre.”
„Ez megmutatja a csapat akaraterejét. Látszik, hogy próbálunk rájönni, hol kellene fejlődnünk. Az év közben hozott fejlesztések nem fognak minket oda juttatni, ahol szeretnénk lenni” – fogalmazott a brit-thai. Az idei szezon talán legnagyobbat javuló alakulatát is felhozta példának: „Az Aston Martin jó példa arra, hogy a befektetett idő és fókusz hosszútávon segít az autó fejlődésében. Amikor így csinálják a csapatok, sokkal több idő marad év közben a következő szezont előkészíteni.”
„Ez nálunk is így volt. Idén már nem igazán lesz több fejlesztésünk. Kanadába hoztuk a legjelentősebb módosításokat” – osztotta meg Albon a fejlesztésekre vonatkozó terveiket.
A költségsapka segítsége
A nemrég módosított pénzügyi korlátozás a csapatok részére egy sokkal szorosabb középmezőnyt eredményezett – ám Albon szerint az is érdemes megvizsgálni, hogy egyes istállók fejlesztési ütemtervére ez milyen hatással van:
„Szerintem nagyon érdekes. Úgy tűnik, a nagyobb csapatok továbbra is minimális módosításokban gondolkoznak, míg a középmezőny tagjai nagyokat változtatnak. Ez javarészt a költségsapkának köszönhető, de az is közrejátszik, hogy a kisebb csapatoknak sokkal eredményesebb így dolgozni, mint fordítva.”
formula.hu