Meglehetősen megosztóra sikerült a Formula-1-es Las Vegas-i Nagydíj bemutatkozása a versenyzők és a rajongók körében egyaránt, ami nem is meglepő annak fényében, hogy a csütörtök éjjeli szabadedzések meglehetősen problémásan indultak. A verseny viszont sokak tetszését elnyerte: Lewis Hamilton szerint Las Vegas rácáfolt a kritikusokra, de még a legfőbb kritikus, a szezonbeli 18. győzelmét jegyző Max Verstappen is elismerte, hogy élvezte a futamot.
Fernando Alonso tetszését azonban továbbra sem nyerte el az utcai helyszín. A mezőny rangidős pilótája elsősorban arra mutatott rá, hogy az F1-es versenygépeket nem az olyan lassú kanyarokra tervezték, mint amilyenek a Las Vegas-i pályát jellemezték a hosszú és tempós egyenesek mellett.
„Egyensúlyra van szükség. Nem túl nagy móka ilyen pályákon vezetni 360 km/h-val, miközben nincs tapadás, rossz a beláthatóság, pattogunk és miegymás” – idézi Alonsót a PlanetF1.com. „Tudom, hogy kívülről talán jónak tűnt a show, de ezeket az autókat nem azért tervezték, hogy 80 km/h-val menjenek át kanyarokon. Ezeket az autókat azért építették, hogy Suzukában, Barcelonában, Silverstone-ban menjenek és kihozzuk a maximumot az F1-esek potenciáljából.”
„Úgy gondolom, ki kell egyensúlyoznunk a bajnokságot és a versenynaptárt. Szerintem ezt is csináljuk, de nem hiszem, hogy ez az egyetlen járható út. Úgy vélem, meg kell tartanunk néhány tradicionális helyszínt is, ahol az F1 ragyoghat.”
Maga a nagydíj nem alakult zökkenőmentesen az Aston Martin pilótája számára, hiszen már az első kanyarba menet megforgott, így alaposan hátraesett. Onnan zárkózott vissza a kilencedik helyre, s a csapattárs Lance Stroll ötödik helyével együtt ez azt is jelenti, hogy az Aston újra közelíteni tudott az őket néhány versennyel korábban átlépő McLarenre a konstruktőri vb-tabellán.
„Elveszítettem az irányítást az autó felett” – elevenítette fel a start utáni eseményeket a kétszeres F1-es világbajnok. „Még nem tudom, hogy szendvicsbe voltam-e szorítva két pilóta közé vagy egyedül voltam. Azt hittem vége a versenyemnek, amikor a rossz irányba állt az autóm és láttam az Alfa Romeót, szóval elégedett vagyok a végeredménnyel és azzal, hogy szereztem néhány pontot.”
„Az egyetlen dolog, amiről már tegnap is beszéltünk: a tapadás szinte. Rendkívül kevés a tapadás. Tudom, hogy ez mindenkinek egyforma, de egy utcai pályán van egy bizonyos veszélyességi faktor, amit szintén mérlegelni kell. Lando például szerintem elég nagyot bukott a 12-es kanyarban. A tapadás hiánya és a hűvös komoly terhelésnek és szemcsésedésnek tette ki az abroncsokat. Talán javíthattunk a dolgokon a következő szezonra, mert tanulunk ebből, de úgy vélem, maga a futam jó volt.”
formula.hu