A Formula-1-es Las Vegas-i Nagydíj első szabadedzésének első perceiben jártunk, amikor egy meglazult csatornafedél kárt tett Carlos Sainz és Esteban Ocon autójában is. Előbbi járt rosszabbul, hiszen az ő autójában sok más alkatrész mellett az akkumulátort is cserélni kellett, amiért tízhelyes rajtbüntetést kapott a spanyol, hiába kért volna engedményt a szabályok alól a körülményekre való tekintettel a Ferrari.
Viszont nemcsak a Las Vegas-i esélyeire volt rossz hatással az incidens Sainznak és a Scuderiának, hanem anyagilag is komoly kárt jelentettek a történtek. Éppen ezért a maranellóiak F1-es csapatfőnöke, Frederic Vasseur el is árulta az erre vonatkozó kérdésre, hogy kompenzációt próbálnak meg kérni az események miatt:
„Ez egy privát beszélgetés lesz a részemről az itteni részvényesekkel” – idézi Vasseurt a Motorsport.com portál. Érdekesség, hogy ez gyakorlatilag magát az F1-et és a Liberty Mediát illeti, hiszen saját maguk a Las Vegas-i Nagydíj promóterei.
Arra is rámutatott Vasseur, hogy a kárból adódó extra kiadások a költséglimit szempontjából is nehezebb helyzetbe hozzák az alakulatot:
„Nincs intézkedés a költségsapka kapcsán arról, hogy kivegyék belőle a baleseti károkat. Nyilvánvaló, hogy rengeteg extra költséget jelent mindez. Sérült az ülés, a váltó, az akkumulátor, halott a motor. Rengeteg következménnyel járt mindez számunkra anyagi és sportszakmai szempontból egyaránt, valamint a tartalékalkatrészeink készletét illetően is, és nyilván anyagilag ez nem könnyű.”
Arra a kérdésre, hogy esetleg felvetik-e, hogy a hasonló incidensekből adódó kárköltségeket vegyék ki a limit hatálya alól, így reflektált Vasseur: „Lesznek egyeztetések róla. A döntés már más kérdés.”
A Ferrari csapatvezetője arról is beszélt, hogy szerinte túl sokat vártak a szabadedzés megszakításával, mivel a sárga zászlós jelzés arról árulkodott, hogy már észlelték a csatornafedéllel kapcsolatos problémát.
„Beszélnünk kell az incidens körülményeiről is. Mert nemcsak arról van szó, hogy feljött a fedél, hanem arról is, hogy egy perc telt el a sárga és a piros zászló között. Ez azt jelenti, hogy láttak valamit a pályán, amikor kitették a sárga zászlót. És aztán egy percbe telt, mire jött a piros. Szerintem ez túl sok” – vélekedett Vasseur. Hozzátette: nem kommunikált velük a versenyirányítás, hogy miért volt sárga jelzés, ezért nem tudtak előre az aknafedélről.
formula.hu