Helyi idő szerint még csütörtök késő este vette kezdetét a Formula-1-es Las Vegas-i Nagydíj programja, az első szabadedzés azonban csak néhány percig tartott, ugyanis egy meglazult csatornafedél komoly sérülést okozott Esteban Ocon és Carlos Sainz autóján, ezért piros zászlóval félbe kellett szakítani a tréninget.
A második gyakorlásra pedig órákat kellett várni a pálya javítása miatt, de végül hajnali fél 3-kor (!) elrajtolhatott a 90 perces szabadedzés, amelynek végén a Ferrari örülhetett kettős vezetésnek Charles Leclerc és Sainz révén, megelőzve az Aston Martinnal harmadik Fernando Alonsót – összefoglaló és végeredmény ide kattintva.
Eddigre azonban már tudni lehetett, hogy Sainz tíz rajthelyes büntetést kapott, miután a Ferrarinak a karosszériát és több motorkomponenst is ki kellett cserélni a spanyol sérült autóján, akkumulátorból pedig túllépte a szezonban megengedett mennyiséget. A Scuderia próbált a körülményekre hivatkozva engedményt kapni a büntetés alól, ám ezt a stewardok elutasították.
Nem csoda, hogy Frederic Vasseur, a maranellóiak csapatvezetője alaposan kifakadt közvetlenül az FP1 után, elfogadhatatlannak nevezte a csatornafedeles esetet, majd a büntetés fényében ugyancsak kifejtette, hogy olyanért fizetnek nagy árat, amiről nem is tehettek. Maga Sainz is ezen a véleményen volt, el sem akarta hinni a történteket, miközben azt is elárulta, hogy nagy ütést kapott a háta és a nyaka is, valamint az ülése is megsérült az incidens során.
A csatornafedél másik „áldozata” Ocon is megszólalt: a francia arra is rávilágított, hogy a felszippantott fedél akár az autó alját is keresztültörhette volna, így tulajdonképpen még szerencsésnek is érezte magát.
Viszont kevésbé érezte szerencsésnek a szurkolókat, akiket a szervezők logisztikai okokra hivatkozva konkrétan hazazavartak a második szabadedzés előtt – nem csoda, hogy néhány rajongó „nevetségesnek” nevezte, hogy csak a csütörtöki nap miatt utaztak Vegasba és a borsos árú jegyükért végül nem is láthatta F1-es autót a pályán.
Daniel Ricciardo eközben arról beszélt, hogy jogosan merülnek fel azok a kérdések, hogy vajon a show és a körítés mellett elég figyelmet fordítottak-e az illetékesek magára a pályára és a biztonságra, hiszen a történtek felvetnek aggályokat – az ausztrál nyilatkozata itt olvasható.
Volt azért, aki próbálta hűteni a kedélyeket: mindenekelőtt Toto Wolff tartozott ebbe a körbe, aki szerint a Las Vegas-i Nagydíj minden szinten új mércét teremt az F1-ben, és különben sem fog erről már senki beszélni másnap. „Teljességgel nevetséges, hogy erről beszélünk egy kib*zott csatornafedél rossz rögzítése miatt” – fogalmazott a Mercedes csapatfőnöke.
Ami magát a pályát illeti, többségében voltak a pozitív vélemények: ezt a tábort erősítette például Lewis Hamilton is. Max Verstappennek ellenben továbbra sem nyerte el a tetszését az új helyszín: „Voltam már jobb pályákon az életemben. Már tegnap is elmondtam ezt, és nincs semmi új, amit felfedeztem volna vagy valami. De csak haladunk tovább.”
Ami az esélyeket illeti, Leclerc az első hely után úgy érzi, a pole-ért harcban lehetnek, a versenytempót illetően viszont továbbra is a Red Bullt és Verstappent érzi az etalonnak. Ez egyébként a pénteki adatok áttanulmányozása alapján is látszik, bár a két csapat közötti meccs nem lefutott, miközben fordulat állhat be az Aston Martin és a McLaren versenyfutásában – elemzésünk a csütörtök éjjeli edzésekről ide kattintva olvasható.
Természetesen ezúttal is videós összegzéssel jelentkezett a zűrös Las Vegas-i csütörtök éjjelről a Formula.hu utazó tudósítója, Mészáros Sándor, ezt alább tudjátok megnézni:
[embedded content]
A Las Vegas-i Nagydíj mellett zajlik még néhány autó-motorsportos esemény. Magyar szempontból a legfontosabb a TCR World Tour makaói fináléja, ahol Michelisz Norbert megszerezte a pole-pozíciót, és ezzel visszavette a vezetést a bajnokságban. Igaz, mivel hyundaios csapattársát, Mikel Azconát utólag megbüntették, mindkét riválisa előrébb lépett, így Yann Ehrlacher a második, Rob Huff pedig a negyedik helyről startolhat a szombati első futamon, négy- és nyolcpontos lemaradással Norbihoz képest az összetettben.
Japánban zajlik a Rali-világbajnokság fináléja is, ahol Elfyn Evans megnyugtató, közel kétperces előnnyel vezet toyotás társai, Sebastien Ogier és a vb-címét már korábban bebiztosító Kalle Rovanpera előtt, miután a hyundaios Thierry Neuville bukott és ezzel kiszállt a küzdelemből.
A MotoGP-ben pedig némi meglepetésre Raul Fernandez volt a leggyorsabb a Katari GP pénteki edzésén, míg a két vb-aspiráns, Jorge Martin és Francesco Bagnaia a hetedik és nyolcadik helyen kvalifikálta magát a Q2-be – részletek és eredmények itt, ha pedig további MotoGP-s hírekre és információkra vagy kíváncsi, csatlakozz a Formula MotoGP Facebook-csoportunkhoz!
Aki a hétvége további programjára kíváncsi, ide kattintva találja a menetrendet a tv-közvetítésekkel együtt.
formula.hu