Mi az USP jelentése?
A USP, a Unique Selling Proposition rövidítése, egyedi terméktulajdonságot jelent. Ez az, ami abban segít, hogy ne olvadjunk bele a tömegbe, hanem kitűnjünk egy vagy több olyan tulajdonsággal, ami egyedivé tesz bennünket. A webshop készítése során, amivel a Webáruház készítés árak is foglalkozik, kiemelt jelentősége van. Miért? Mert egy körültekintően megfogalmazott USP támogathatja a marketing stratégia kialakítását, és hasznos a brandépítésben is.
Mikor számít jónak az USP?
A USP azokban az esetekben számít jónak, ha megbízható és magabiztos képet mutat a vállalkozásodról. Elengedhetetlen a kommunikáció során ennek a termékelőnynek a kihangsúlyozása, amit akár a szlogenedben is felhasználhatsz, ezáltal hozzájárulsz a brandépítéshez is. Arra viszont érdemes odafigyelni, hogy ne használj kliséket, például a minőségre hivatkozni ma már alapvető elvárás. Olyan előnyt válassz, amely a saját célközönséged számára is értéket képvisel.
Vigyázz! Nem minden minősül USP-nek!
Attól, hogy te egy adott dolgot USP-nek hiszel, attól az nem biztos, hogy valóban az is. Nem minden egyedi terméktulajdonság minősíthető annak. Nem minősül annak például a százalékos kedvezmény, a pénzvisszafizetési garancia, az ingyenes kiszállítás, vagy a 0-24-es ügyfélszolgálat. Ami viszont biztosan USP az a legjobb ár-érték arány hangsúlyozása egy adott piacon, vagy a leghatékonyabb eszközkínálat egy adott iparágon belül.
A saját USP-d kialakításánál vedd figyelembe a célközönséged problémáit, hiszen csak ezek ismeretében tudsz számukra egyedi megoldást kínálni. Lényeges a versenytársak folyamatos monitorozása is, hiszen ebből tudhatod meg az ő egyedi terméktulajdonságukat, amelyeket akár át is dolgozhatsz és hasznosíthatsz.
Fontosak lehetnek a vásárlói visszajelzések is, emiatt időről időre érdemes megkérdezni a vásárlóidat is, hogy miért éppen nálad szeretnek vásárolni, illetve hogy tapasztaltak-e bármilyen hiányosságot, amin javítani lehetne.
Hogyan alakíthatod ki a saját USP-det?
Létezik néhány olyan egyszerű lépés, amivel te is ki tudod alakítani a saját vállalkozásod egyedi termékelőnyét. Lássuk, hogyan!
– Írd le minél részletesebben a célcsoportodat – jellemzők, igények, problémák.
– Sorold fel azon termékeid tulajdonságait, amelyek az USP meghatározásánál alkalmazhatóak.
– Hasonlítsd össze a termékeidet és a vállalkozásodat a versenytársakéval.
– Készíts el a USP-khez leírást vizuális elemekkel is ellátva azt a könnyebb értelmezés érdekében.
– Kérdezd és hallgasd meg a célcsoportba tartozó vásárlóidat – az értékelésük sokat segíthet a megfelelő irány meghatározásában.
A webáruházadnak ahhoz, hogy sikeresen működhessen ki kell tűnnie a versenytársak közül. Törekedj arra, hogy ez megvalósulhasson!
formula.hu