Alonso a Ferrarival tárgyal – 2000-ben

Alonso a Ferrarival tárgyal – 2000-ben

2022: Charles Leclerc elárulta: bár már korábban is komolyabb hátrányba került a Ferrari stratégiai és műszaki, valamint saját hibái után, csak azt a Belga Nagydíjat követően fogadta el, hogy elúszott a vb-esély, ahol Max Verstappen a 14. helyről startolva győzött.

2021: Bár megnyugtatóbb előnye van már az F1-es tabellán Max Verstappennek, Helmut Marko szerint a pilótájuk vérében van, hogy mindig a győzelemért megy, a csapatuk pedig abszolút nem írná le még a Mercedest, amíg nincs vége a szezonnak.

2020: Kiadták a 2021-es előzetes versenynaptárat, melyben meglepetésre kapott helyet a Spanyol és a Brazil Nagydíj is – 23 futamról van szó, a menetrendet pedig az Ausztrál Nagydíj nyitja. Legalábbis így tűnt még november 10-én…

f1-leclerc-verstappen-2019

2019: A Leclerc-mánia kellős közepén Felipe Massa azt találja mondani, hogy a Ferrari monacói szupersztárja előbb lesz világbajnok, mint Max Verstappen. A brazil szerint Leclerc mentális ereje jelenthet számára előnyt Verstappennel szemben.

2018: Lewis Hamilton szerezte a Brazil Nagydíj pole-pozícióját Sebastian Vettel előtt. Mindkettő főszereplőnek eseménydús időmérője volt: a Q2-ben Hamilton kis híján összeütközött Szergej Szirotkinnal a kivezető körön, Vettel pedig tönkretette az FIA mérlegét, amikor ellenőrzésre hívták ki, ő pedig gázadással hajtott le a szerkezetről.

2017: A szóbeszéd szerint Fernando Alonso jövőre a Formula-1 mellett a WEC-ben is indulhat, a McLaren versenyigazgatója, Eric Boullier szerint azonban ez megosztaná tartalékait. Hozzátette: ha a csapattól versenyképes autót kap, Alonso nem fog sehol máshol szerepelni.

2016: Charlie Whiting versenyigazgató is beült a pilóták – beleértve Sebastian Vettelt – közé az austini sajtótájékoztatón, ahol elmondta, milyen szempontok alapján büntették a német pilótát veszélyes vezetésért Mexikóban. Vettel továbbra sem ért egyet a büntetéssel, ám hozzátette, örül, hogy Whiting elfogadta bocsánatkérését: levelet írt a versenyigazgatónak, akit Mexikóban a döntés miatt a rádióban becsmérelt.

2015: Sajtóhírek szerint közel a Red Bull és Renault megegyezése 2016-ra, így a csapat megmenekül, nem fog motorszállító nélkül maradni. Ugyanakkor a Red Bullnak jóval többet kell a korábbiaknál fizetni az erőforrásért.

2014: Reményt adott Nico Rosbergnek Lewis Hamilton megforgása a Brazil Nagydíjon. Az interlagosi futamot megnyerő német abban bízik, hogy mercedeses csapattársának önbizalma megingott, ez pedig segíti őt az Abu Dhabi szezonzárón. Ha Rosberg a finálén is nyer, csak akkor lesz bajnok, ha Hamilton legfeljebb harmadikként végez.

2013: Kimi Raikkönen kihagyja a szezon utolsó két versenyét, mivel hátpanaszai miatt műtéten esik át. A finn búcsúfutama a Lotustól emiatt elmarad – jövőre már a Ferrarival folytatja.

2011: Nico Rosberg meghosszabbította Mercedes-szerződését 2013-ig – szavai alapján úgy tűnik, opcióval 2014-re –, Michael Schumacher viszont, aki 2012-re kötelezte el magát, egyelőre nem döntött, marad-e tovább az F1-ben.

2010: A világbajnoki éllovas, Fernando Alonso nem akar számolgatni: a ferraris célja az első vagy második hely Abu Dhabiban, mert akkor mások eredményétől függetlenül biztosan ő szerzi a vb-címet. A Formula-1 történetében először négyen is megnyerhetik az összetettet: Mark Webber, Sebastian Vettel és Lewis Hamilton az üldözők.

2009: Ross Brawn biztos benne, hogy a Honda és társai pár év múlva, mikor a gazdasági válság véget ér, visszatérnek az F1-be. A Honda – amelynek helyét a Brawn GP vette át –, a BMW, a Toyota és a Bridgestone egymás után szálltak ki a sportból.

2008: A Force India ötéves partnerséget kötött a McLarennel, ennek értelmében Mercedes-motorokat, KERS-t, sebességváltót és operációs jellegű segítséget kap. A csapat máris a győzelmeket vette célba 2010-ben, a McLaren ugyanakkor cáfolta, hogy bele fog szólni a pilótaválasztásba.

2007: A 22 éves Lewis Hamilton elismerte, az adózás is szerepet játszott abban, hogy első F1-es szezonja végén Nagy-Britanniából Svájcba költözzön.

2006: A Williams frissen leigazolt 21 éves japán tesztpilótája, Kazuki Nakajima célba vette a Formula-1-et, sőt mi több, már 2008-ban a rajtrácson lenne.

2005: Valentino Rossi újra Ferrarit tesztel, a MotoGP-szezonzárót követően éppen Mugellóban köröz három napon át. Ez az olasz harmadik F1-es tesztje az ikonikus csapattal.

2004: Nem kevesebb, mint 13 versenyzőt próbál ki a Minardi, amely Baumgartner Zsoltot és Gianmaria Brunit foglalkoztatta, de nem rendelkezik szerződéses versenyzővel 2005-re. Az állásinterjúnak beillő teszt résztvevőihez most az olasz Formula Renault 2000 bajnoka, Pastor Maldonado csatlakozott. A névsoron olyan fiatalok szerepelnek, mint Tiago Monteiro, Will Power vagy Robert Kubica.

2003: Elmaradhat 2004-ben a Brazil Nagydíj, amelyért két város civakodik: Sao Paulo – ahova október 24-re már kitűzték a szezonzárót –, valamint az egykori rendező, Rio de Janeiro.

2000: A mindössze 19 éves Fernando Alonso elismerte, menedzsere tárgyal a Ferrarival, ugyanakkor harmadik félként a Minardi is jelen van, hiszen a spanyol tesztpilótai szerződést írt alá a kiscsapattal. „Egyedül annyit mondhatok, nagyon boldoggá tesz, hogy egy annyira fontos csapatot érdeklem, mint a Ferrari” – kommentálta a jövőjével kapcsolatos híreket az ifjú Alonso, a Formula-3000 bronzérmese. A hírek szerint tesztpilóta lehet a Ferrarinál, de a Prostnál akár versenylehetőséghez is juthat.

formula.hu