A mai nap fő F1-es híre, hogy az FIA austini stewardjai elutasították a Haas felülvizsgálati kérelmét, ami az USA Nagydíjon történt pályalevágásokat szerette volna utólag megbünteti. Az illetékesek elmondták, hogy nem állnak rendelkezésre megfelelő bizonyítékok ahhoz, hogy újranyissák az ügyet vagy ügyeket, így már ezen a ponton elutasították az amerikai csapat beadványát.
Hogy miért történt mindez, mi az indoklás és mire világít rá az ügy, arról itt írtunk részletesebben FormulaPlusz rovatunkban!
A másik jelentős hír az, hogy megújult autódizájnt villantott a Ferrari: a Scuderia a Las Vegas-i Nagydíjon fog egy több fehér színt tartalmazó, egyedi festést használni az SF-23-ason. Íme mindez fotókon:
Teljesen új autóval készül 2024-re a Sauber: erről Alunni Bravi csapatképviselő beszélt. A 2026-tól már az Audi gyári csapataként működő, a névadó Alfa Romeóval a szezon végén szakító, így várhatóan újra a Sauber nevet felvevő alakulat a jelenlegi autó gyengeségei miatt radikálisan új versenygéppel készül a következő szezonra. Bravi szerint ebben már James Key, a nemrég igazolt technikai igazgató is szerepet vállal: „Először is, nagyon örülünk, hogy James a fedélzeten van” – fogalmazott Alunni Bravi. „Szeptember első hetében kezdett, szóval már a jövő évi autónkhoz, a C44-eshez is hozzájárul. Teljes egészében átnéztük vele együtt a projektet. Köszönhetően a tapasztalatának, alapos elemzéssel mentünk végig az autó összes elemén, és döntéseket hoztunk. Úgyhogy a jövő évi versenygép nem az idei autó továbbfejlesztése lesz, mert úgy gondoljuk, vannak bizonyos korlátai ennek a koncepciónak, amit nem tudunk jobban kiaknázni. Tényleg teljesen új autónk lesz a karosszériától a futóműig, minden területen. Természetesen könnyű beazonosítani a problémákat, de aztán meg is kell tudnod oldani őket.”
Csak az Andrettivel jön az F1-be a General Motors: ugyan mostanában felmerült, hogy az amerikai istálló elutasítása esetén egy másik csapattal léphetne partnerségre a Cadillac, a gyártó azonban kategorikusan kizárta ezt. „A General Motors elkötelezett, hogy az Andretti partnereként versenyezzen az F1-ben. Az Andretti és a Cadillac együttműködése két egyedi entitást egyesít, amelyek egyaránt a versenyzésen alapszanak, és mindkettő komoly pedigrével rendelkezik az autósportban aratott sikereket illetően világszerte” – fogalmazott Marco Reuss, a GM elnöke.
Új motort fog használni Las Vegasban George Russell: a brit pilótát egy fokozatosan romló motorprobléma miatt idejekorán kihívták a bokszba, így nem ért célba a Sao Pauló-i Nagydíjon. Felmerülhetett, hogy emiatt esetleg motorcsere és ezzel rajtrácsbüntetés vár rá a soron következő Las Vegas-i fordulón, ám Riccardo Musconi, a Mercedes autóteljesítményért felelős vezető mérnöke megerősítette: ugyan valóban másik erőforrást kap Russell a jövő hétvégén, ám egy már használt hajtásláncról van szó és a brazíliai meghibásodástól függetlenül így tervezték, szóval nem sorolják majd hátra a britet.
Ha már Mercedes: Riccardo Musconi, a csapat autóteljesítményért felelős vezetője beszélt arról, hogy a pénteki egyetlen edzésen még biztatónak látszott a formájuk, a sprint után pedig egy extra szimulátoros edzéssel igyekeztek javítani, amit a sprintes parc fermé-szabályok lehetővé tettek: „A szabadedzésen futott hosszú etapunk eléggé megnyugtató volt. Nem gondoltuk, hogy változtatnunk kellene az autón, úgyhogy ráfordultunk az időmérőre, és a harmadik sor környékén végeztünk. Bizonyos tekintetben nem voltunk elégedettek ezzel, és úgy éreztük, többet érdemelt az autó. A vészcsengők aztán a sprinten szólaltak meg, mert a biztató első két kör után nagyon komoly volt a gumikopásunk, főleg a hátsó tengelyen. Azon a ponton már aggódtunk a vasárnapi teljesítményünk miatt. Szerveztünk egy szimulátorozást a gyárban, megnézve azokat a paramétereket, amelyeken változtathattunk szombatról vasárnapra, hiszen a parc fermé hatálya alatt voltunk a sprintformátum okán. Emiatt nem sok eszközünk maradt” – mondta.
A Red Bull F1-es főnöke, Christian Horner mesélt arról, hogyan távozott tőlük Daniel Ricciardo: el se akarta hinni, hogy az ausztrál tényleg a Renault-hoz igazol. „Daniel egy remek srác, aki nagyon rossz tanácsokat kapott a karrierje elején. de mindenki elcseszi egy ponton. Úgy gondolom, felismerte, hogy hibát követett el. Nem kapott jó tanácsokat akkor, amikor távozott tőlünk: láthatta, ahogy Max fejlődik, és valószínűleg nem eszmélt rá, mennyire jó is lesz. Azok után, hogy néhány évet eltöltött a családunkon kívül, hirtelen ráeszmélt, hogy ’ó, igazából nagyon jó volt az, amim volt’. És borzalmas volt azt látni, hogy egyre csak rosszabb és rosszabb lett, és valójában tavaly ilyenkor, Mexikóban ültem le vele a hotelszobámban és mondtam neki, hogy ’nézd, teljes újrakezdésre van szükséged, hagyj ki egy évet, gyere vissza hozzánk, rengeteg szponzori és marketingdolgunk van’. Ő is olyan versenyző, aki függ az önbizalmától: ha megtalálja a formáját, az egyik leggyorsabb a mezőnyben” – magyarázta Horner.
A sort pedig a Formula Podcsattel zárjuk: műsorunk erősorrendje szerint az F1-es pilóták között már ott van a dobogón Lando Norris, míg Sergio Perez egyre csak lejjebb süllyed az év végéhez közeledve. Íme az állás:
formula.hu