Szombaton a bahreini nyolcórás viadallal zárult az Endurance-világbajnokság 2023-as idénye. Az első sort a Toyoták sajátították ki, ám nem indult zökkenőmentesen számukra a verseny, a rajtnál ugyanis a Mike Conway vezette #7-es egységet hátulról meglökte és kiforgatta az Earl Bamber vezette Cadillac.
A Conway mellett Kamui Kobayashi és Jose Maria Lopez nevével fémjelzett #7-es gárda viszonylag hamar visszazárkózott a második pozícióba, egyértelműen megmutatkozott, hogy a Toyota ezúttal dominálja a Hypercar géposztály mezőnyét. Viszont a Brendon Hartley, Sebastien Buemi, Ryo Hirakawa trióra nem tudott veszélyes lenni a testvérautó, így a #8-as gárda győzelmét hozta a szezonfinálé.
Ez pedig egyúttal azt is jelentette, hogy a világbajnoki címet is ők zsebelték be: Buemi és Hartley egyaránt negyedszer ülhettek fel a WEC trónjára, míg Hirakawa másodszor. A #8-as annak ellenére győzte le a #7-es triót, hogy utóbbi nyert több versenyt idén – négyet Buemiék kettőjével szemben –, ám a Le Mans-i 24 óráson elszenvedett kiesésük végül a vb-győzelembe kerülhetett Kobayashiéknak.
A dobogó alsó fokára a két Toyota mögött a Ferrarik és a Porschék tűntek esélyesnek, a verseny során pedig többször is összecsapott a vörösök két egysége és a Jota Porsche – sőt, a Ferrarik még koccantak is egymással. Végül az Antonio Fuoco, Miguel Molina, Nicklas Nielsen hármas kaparintotta meg a harmadik helyet az #50-es rajtszámmal, maga mögött tartva a Jotát, a #6-os Porschét, az #51-es testvérautót és a #7-es Porschét.
A Peugeot harmatos idényzárót teljesített, csupán a nyolcadik és kilencedik helyeken futottak be az autóik. Az egyetlen Cadillac a rajtütközés okozásáért kapott 60 másodperces stop&go-büntetés letöltése után már nem volt tényező, és csupán a 11. helyen látta meg a kockás zászlót az egység. A Vanwallnak pedig újabb hányattatott versenye volt: a startnál nekiütközött egy LMP2-es autó, később pedig műszaki gondjai is adódott a csapatnak, így óriási hátránnyal futottak be a célba.
S ha már szóba került az LMP2: a géposztály a Le Mans-t leszámítva jövőre már nem lesz ott a WEC mezőnyében, így félig-meddig búcsúversenynek is felfogható volt a bahreini. Amelyet végül az a #41-es Team WRT nyert meg, amely a bajnoki címet is behúzta: a Robert Kubica, Louis Deletraz, Rui Andrade trió diadalával búcsúzik a kategória.
A WRT egyébként kettős győzelmet aratott, hiszen a #31-es autó lett a második, megelőzve a #28-as Jotát, valamint a Prema két egységét. A Le Mans-ban győztes Inter Europol még rendelkezett ugyan eséllyel a bajnoki elsőségre, de a futamon nem tudtak versenyre kelni a WRT-vel, csupán a hatodik helyet csípték el a kategóriában.
Bizonyos tekintetben a GT-knél is korszakzáró futam volt a bahreini, hiszen a jelenlegi LMGTE-versenygépeket jövőre felváltják a GT3-asok autók. Az LMGTE Am kategória utolsó versenye pedig női sikert hozott: a pole-ból induló Iron Dames – három hölgyversenyzővel, Sarah Bovyval, Rachel Frey-jel és Michelle Gattinggel a volánnál – diadalmaskodott, tették mindezt több tavalyi második helyezés és idei dobogó után.
A verseny nagy részében egyébként a testvérautó, az Iron Lynx vezetett, ám mivel Claudio Schiavoni nem érezte jól magát és így nem tudta teljesíteni a bronz besorolású pilótáknak előírt 2 óra 20 perces etapot, az #56-os Porsche kénytelen volt kiállni a bokszba. Így nyert a női Porsche, míg a második és a harmadik helyet két Aston Martin, a 777-es és a 98-as zsebelte be. A bajnoki titulust már korábban bebiztosító Corvette a WEC-ből távozó Ben Keatinggel a hetedik helyen zárta a szezont.
A WEC mezőnye vasárnap még az újonctesztet teljesíti Bahreinben, majd jön a téli szünet, amely után márciusban az új katari versennyel startol majd a 2024-es évad.
formula.hu