Hiába ért célba másodikként Lewis Hamilton a két héttel ezelőtti Formula-1-es USA Nagydíjon, néhány órával a leintés után megfosztották ettől az eredménytől: őt és az eredetileg hatodik Charles Leclerc-t is kizárták, mivel a megengedettnél nagyobb mértékben kopott el az autó padlólemezének közepén található kopólemez.
Mind a Mercedes, mind a Ferrari szerint több tényezőn múlt, hogy szabálytalannak bizonyult az autójuk Texasban. Egyfelől a Circuit of the Americas legendásan hepehupás felületű, másfelől pedig mivel sprintformátumú hétvégéről volt szó, a csapatoknak egyetlen szabadedzés állt a rendelkezésére, hogy megtalálják a megfelelő beállításokat, beleértve a hasmagasságot is – amely nem bizonyult megfelelőnek a két alakulatnál megtankolt géppel, versenykörülmények között.
A mostani hétvégén a Sao Pauló-i Nagydíjon jön a szezon utolsó sprintes versenye, és többen is jelezték, hogy ez újra fejtörést okozhat az F1-es istállóknak – főként George Russell beszélt erről Interlagosban: „Nagy kihívást fog jelenteni. Ez nagy probléma a sprinthétvégékkel.”
„Austinban a szabadedzés után végrehajtottuk az ellenőrzéseket, nem használódott el a kopólemez, és azt gondoltuk, rendben leszünk. Aztán a szélirány minimális megváltozásával és azzal, hogy először töltöttünk 100 kilogramm üzemanyagot az autóba, valamint néhány kört forgalomban teljesítettünk, néhányat meg nem, ráadásul egy igazán huplis pályán, hirtelen olyan problémával szembesültünk, amire nem számítottunk. Hogy őszinte legyek, szerintem egy ilyen pályán néhány csapat ugyanebben a helyzetben találhatja magát.”
Egyetértett Russell-lel Fernando Alonso is, az Aston Martin versenyzője viszont arra számít, hogy épp az Egyesült Államokban történtek miatt a csapatok ezúttal óvatosabbak lesznek:
„Úgy gondolom, idén a sprintformátummal mindenkinek roppant nehéz volt optimalizálnia az autóját. Mindig kell bizonyos mozgásteret hagyni. Austinban néhány autót ellenőriztek, és voltak olyanokat, amelyeket nem, de szintén nem voltak legálisak. Úgy vélem, itt mindenki kicsit konzervatívabb lesz majd ezzel.”
A regnáló világbajnok, Max Verstappen egy másik problémára is felhívta a figyelmet a brazíliai forduló csütörtöki médianapján. Az előrejelzések szerint ugyanis benne van a pakliban, hogy a pénteki egyetlen szabadedzést és az időmérőt is esőben, vizes pályán rendezik majd, míg a hétvége további részére száraz körülmények között kerülhet sor – márpedig ez még inkább megnehezítheti a csapatok dolgát.
„Mindig trükkös úgy beállítani az autót és a hasmagasságot, ha egész nap esik, majd vasárnap száraz pálya fogad. De remélhetőleg az FIA lehetőséget ad néhány módosításra, ha tényleg esni fog” – jegyezte meg a sprintek iránti ellenszenvét Interlagosban is kifejtő holland.
formula.hu