2022: Otmar Szafnauer csapatfőnök elismerte, hogy alighanem az is közrejátszott a kétszeres F1-es világbajnok Fernando Alonso Alpine-tól való távozásában, hogy a kora miatt nem akartak fix hosszú távú szerződést kötni vele. „Egy plusz egy éves szerződést ajánlottuk neki, és megbeszéltük Fernandóval, hogy ha jövő ilyenkor is ugyanilyen szinten fog teljesíteni, akkor természetesen folytatni fogjuk. De úgy gondolom, nagyobb biztosságot akart magának, függetlenül a teljesítménytől, hosszabban akart maradni. És szerintem ez volt a fő bökkenő az egy plusz egy évvel a kettő plusz eggyel vagy a három évvel szemben” – mondta.
2021: Toto Wolff állítja: nem fogja befolyásolni a 2022-es felállásukat érintő döntést a Valtteri Bottas által a Magyar Nagydíj rajtjánál okozott tömegbaleset. A finn mellett George Russell pályázik a Mercedes ülésére.
2020: A túl hosszú, körülbelül 40 körös etapok okozták a kemény keverékű abroncs defektjeit a Brit Nagydíjon, állapította meg a Pirelli. A Mercedessel Lewis Hamilton és Valtteri Bottas, a McLarennel Carlos Sainz szenvedett defektet.
2019: Lewis Hamilton egy taktikai húzásnak köszönhetően négy körrel a vége előtt elcsente a győzelmet az addig vezető Max Verstappen elől a Magyar Nagydíjon. A Red Bull holland pilótája 66 kört vezetett a 70 körös futamből, de elhasznált gumijain képtelen volt kivédekezni a friss szettre váltó brit támadásait.
2018: Daniel Ricciardo szomorúan hagyja el 10 év együttműködés után a Red Bull kötelékét, de úgy nyilatkozott, egészséges lesz számára új kihívásba vágni a Renault-nál.
2017: Sainz tisztázni kényszerül: a spanyol pilóta körül Spielbergben kavarodott fel az állóvíz, amikor elejtette, hogy távozni kíván a Toro Rossótól, majd jött a Red Bull-vezetők válasza, mondván, „nem kellene az őt etető kézbe harapni.” A spanyol nem örült annak, hogy főnökei „betámadták”, ám kitart célja mellett, hogy versenyképes alakulatnál akarja folytatni – lehetőleg a Red Bull Racingnél.
2016: Az elmúlt néhány futamon, Magyarországon, Németországban, Ausztriában és Nagy-Britanniában is folyamatos problémát jelentett a kanyarok kiszélesítése: Toto Wolff, a Mercedes sportigazgatója azonban úgy véli, hagyni kellene a pilótákat, hogy a lehető leggyorsabb íven forduljanak el a pálya egy-egy pontján, a büntetéstől való félelem nélkül.
2015: Christian Horner elismerően beszélt a Toro Rosso újoncairól, Max Verstappenről és Carlos Sainzról: a brit szerint fejfájást jelent számára, hogy melyiküket válassza majd, amikor utánpótlásra kerül a sor a Red Bull Racingnél.
2014: A Force Indiánál versenyző Sergio Perez úgy véli, a lehető legrosszabbkor csatlakozott a McLarenhez, 2013-ban – ám hozzátette, ő is rossz hozzáállást tanúsított a gárda visszaesésekor, hiszen azt hitte, a szezon elejétől győzelmekért fog harcolni.
2012: A Ferrari technikai igazgatója, Pat Fry szerint a nyáron tapasztalt visszaesés után a vörösök visszataláltak a nyerő útra – a gyengébb eredmények szerinte annak voltak köszönhetőek, hogy az elmúlt futamokra vitt újításaik nem váltak be.
2011: A Lotus-Renault kénytelen új karosszériát építeni Nick Heidfeldnek: a németnek a Magyar Nagydíjon kellett kiugrania az égő autóból, melyet a szerelők már nem tudtak épkézláb állapotba hozni.
2010: Flavio Briatore szerint Mark Webber nyeri a világbajnoki címet: az F1-ből 2009 őszén kiebrudalt olasz playboyt annyira lenyűgözte az ausztrál magyarországi futamgyőzelme, hogy a szemében sokkal esélyesebb, mint Sebastian Vettel, Fernando Alonso, vagy akár a McLaren pilótái.
2009: Felipe Massa hazamehet: a brazil pilóta két héttel korábban, a Magyar Nagydíj időmérő edzésén szenvedett életveszélyes fejsérülést, a budapesti Állami Egészségügyi Központban pedig kilenc napon keresztül ápolták. A Ferrari versenyzője ezután utazhatott csak haza Brazíliába, ahol a Sao Paulói Albert Einstein kórházban végeztek rajta vizsgálatokat, majd az orvosok úgy döntöttek, otthonában folytathatja rehabilitációját.
2008: A Honda továbbra sem tett le arról, hogy megszerezze magának Fernando Alonsót – a japánok többször megkörnyékezték a renault-st, ám az visszakozott, állítólag azért, mert hosszú távú cél lebeg a szeme előtt: egy potenciális ülés a Ferrarinál, annál a csapatnál, amellyel már 2007-ben, zaklatott mclarenes éve során összeboronálták.
2007: Káosz a McLarennél: Noha Fernando Alonso pole-pozíciót szerzett a Magyar Nagydíjra, a versenybíróság éjszakába nyúló tanácskozás után öt helyes rajtbüntetéssel sújtotta őt a másnapi futamra. Az ok: a spanyol feltartotta csapattársát, Lewis Hamiltont a Q3-ban – a brit sem volt vétlen, hiszen nem engedte el maga mellett a spanyolt az időmérős szakasz elején, ahogyan csapata kérte.
2006: Megbüntették Fernando Alonsót: a bajnoki címét megvédeni igyekvő spanyol a pénteki, hungaroringi második edzésen „féktesztelte” a Red Bull-os Robert Doornbost, a stewardok pedig úgy döntöttek, hogy retorzió gyanánt minden időmérős köréhez két másodpercet írnak majd hozzá.
2005: Felipe Massa Ferrarihoz igazolását vegyes érzelmekkel fogadta az F1-es paddock: „Ő a megfelelő választás, hiszen fiatal és bizonyítani akar” – mondta a ’82-es világbajnok Keke Rosberg, John Watson azonban úgy vélekedett: „Képesnek tűnik rá, de olyan, mint egy duci gyerek. Úgy vezet, mint ha ki-be kapcsolnák.”
2004: Jenson Button Mark Webber mellett tette le a voksát: a 2004-es szezon sztárja úgy véli, hogy a Jaguar-pilóta a következő években felül fogja múlni a jelen csillagait, Fernando Alonsót, Kimi Raikkönent és Juan Pablo Montoyát.
2003: Juan Pablo Montoya még nem vette célba a világbajnoki címet, legalábbis nem beszél róla. A Német Nagydíj után a kolumbiai hat pontra közelítette meg Michael Schumachert a pontverseny élén. „Láttuk, hogy bármi megtörténhet. Az egyik pillanatban Michael biztos második, majd a következőben hetedik helyen áll. Ez bármelyikünkkel megtörténhet, a megbízhatóság pedig kulcsfontosságú lesz” – mondta a Williams-pilóta.
2001: Mika Hakkinen a visszavonuláson gondolkozik, miután a szezonban várakozásain alul teljesített. „Tudom, hogy egyszer, előbb vagy utóbb, eljön a nap, hogy visszavonulok. Már 11 éve vagyok a Forma-1-ben, ami nagyon sok idő. Az ember belül érzi, mikor kell kiszállni. Gondolok rá, de nem tudom, mikor fog megtörténni” – fogalmazott a kétszeres világbajnok.
2000: Michael előre tekint balesete után – a Ferrari németje már az első kanyarban kiesett a hockenheimi versenyen. „Túltettem magam a hockenheimi baleseten, történtek már ennél rosszabb dolgok is. Most előre tekintek, a rossz sorozatnak véget kell érnie. Mindig jól teljesítettem Budapesten, remélem tíz pontot fogok majd gyűjteni” – vélekedett a pilóta a Magyar Nagydíj előtt.
1999: Bernie Ecclestone úgy véli, hogy az 1998-ban bevezetett rovátkolt abroncsok veszélyesek a pilóták számára. „Ha azért vezették be őket, hogy lelassítsák az autókat, azt csak úgy lehet megtenni, hogy csökken a tapadás – így pedig több autó hagyhatja el a pályát. A rovátkolt gumik tovább növelik az F1-ben rejlő veszélyeket, ahelyett, hogy biztonságosabbá tennék” – vélekedett a sportág első embere.
formula.hu