A nulláról tervezhet új F1-es autót jövőre a Ferrari

A nulláról tervezhet új F1-es autót jövőre a Ferrari

A ground-effect szabályrendszer 2022-es bevezetésekor számos különböző koncepciót láthattunk a Formula-1-es csapatok részéről. A Ferrari például elsősorban az oldaldobozánál látható „medencével” irányította magára a figyelmet, amely radikálisan eltért a többiek verziójától.

Aztán viszont ahogy egyértelművé vált, hogy a leginkább a Red Bull „downwash”, azaz a levegőáramlatok lefelé irányító megoldása a legversenyképesebb, a csapatok egyre inkább elmozdultak abba az irányba. Így tett a Ferrari is, amely a június eleji Spanyol Nagydíjon vetette be azt a fejlesztését, amellyel hozzányúlt a maga megoldásához – igaz, Frederik Vasseurék rendre elmondták, hogy szerintem nem számít teljes koncepcióváltásnak.

f1-leclerc-ferrari-spa

Viszont sajtóhírek szerint 2024-re azzal készülhetnek. A Motorsport olasz kiadása ugyanis arról számolt be, hogy teljesen a nulláról, „üres papírról” kezdik el tervezni a jövő évi versenygépet, amely egyelőre a 676-os projektkód alatt fut.

A lap úgy tudja, hogy a Vasseur irányítása alatt, Diego Tondi aerodinamikai főnök és Fabio Montecchi új járműkoncepcióért felelős mérnöke koprodukciójából megszülető autó teljesen szakít az említett oldaldoboz-kialakítással és sokkal jobban átveszi az RB19-es tulajdonságait.

Az értesülés szerint gyakorlatilag csak „néhány csavart” fognak átemelni az idei SF-23-asból, s az aerodinamikai konfiguráció mellett a teljes autót felülvizsgálják, kezdve a karosszériától a futóműig. Ugyanakkor azt is megjegyzi az olasz sajtó, hogy előállhatnak olyan extrém ötletekkel is a Scuderiánál, amelyek „túlmutatnak” a Red Bull sajátosságain.

A maranellói istálló a tavalyi futamgyőzelmek és vb-ezüst után idén egyelőre csak három dobogós helyezést tud felmutatni, s a konstruktőri értékelés negyedik helyén tölti a nyári szünetet.

formula.hu