Távozás a Mercedestől, ostoba Tsunoda – keddi F1-es hírek

Távozás a Mercedestől, ostoba Tsunoda – keddi F1-es hírek

A nap legfontosabb híre kora este érkezett, amikor a Mercedes bejelentette, hogy távozik a csapattól az eddig a vezető technikai igazgató posztját betöltő Mike Elliott. A szakember 11 évet húzott le az Ezüst Nyilaknál különböző vezető pozíciókban, Toto Wolff pedig az elmúlt évtizedben elért sikereik egyik alappillérének nevezte őt – részletek és nyilatkozatok a bejelentésről ide kattintva.

f1-mike-elliott-mercedes-3

Formula Plusz rovatunkban az F1-es pilóták aktuális formáit vettük górcső alá: Lando Norris szárnyal, Lewis Hamilton és Charles Leclerc is jót megy, George Russell nem javul, Fernando Alonso és Sergio Perez elsüllyedt, Oscar Piastri megindult felfelé – bővebben itt.

Természetesen még mindig részben a vasárnapi Mexikóvárosi Nagydíj jelentette a fő beszédtémát. Kiderült például, hogy Dr. Helmut Marko fogadást kötött és nyert: Max Verstappen ugyanis kiküszöbölte egy korábbi problémáját, konkrétan a rajtokat – részletek itt. S ha már startok és Verstappen: a holland elmondta a véleményét a Sergio Perez-féle incidens kapcsán is, amelyről úgy vélekedett, hogy csapattársa hagyhatott volna több helyet Charles Leclerc-nek, de megérti a mexikóit, elvégre a hazai futamáról volt szó.

Frederic Vasseur Ferrari-csapatfőnök szerint egyértelműen előreléptek az utóbbi időben, de van valami, amiben még javulniuk kell: túl nagy a teljesítménybeli különbség egy futamon belül, Mexikóvárosban például a kemény gumis etapon ment el a versenyük.

Bár alaposan hátraesett az Aston Martin, s a két legutóbbi versenyen egyaránt legalább az egyik pilóta a bokszutcából rajtolt, mert parc fermé hatálya alatt nyúltak hozzá a beállításokhoz vagy az autó konfigurációhoz, Mike Krack csapatvezető állítja: nincsenek elveszve. Hogy mit tart a megfelelő mérnöki hozzáállásnak a fejlesztések működésének vizsgálata során, itt olvasható.

f1-tsunoda-alphatauri-2

Yuki Tsunoda a kritikák mindkét oldalát megtapasztalhatta. A japán versenyző a stewardoknak szólt be amiatt, hogy nem büntették Oscar Piastrit az ütközésük után, az AlphaTauri pilótája viszont a Minardi korábbi F1-es vezérétől, Paul Stoddarttól kapta meg a magáét ugyanezen manőverért: szerinte Tsunoda megmozdulása ostoba volt, és ezzel négy értékes pontot dobott ki a semmiért az ablakon, ami a végelszámolásnál akár 20 millió dollárjába is kerülhet a faenzai istállónak.

S ha már szóba került a pénz: Mohammed ben Sulayem megszólalt a nemrég bejelentett egymillió eurós felső határról a pénzbírságok kapcsán. Az FIA elnöke szerint mindez nem a pénzről szól, hanem arról, hogy mindenki tartsa be a szabályokat az F1-ben – bővebben itt.

Mindeközben pedig fél szemmel már a soron következő Sao Pauló-i Nagydíjra is koncentrálunk: ide kattintva mutatjuk az újabb sprintes-időeltolódásos hétvége menetrendjét, kiegészítve a WEC bahreini és a TCR World Tour sydney-i időpontjaival.

Végezetül pedig egy hír utánpótlásfrontról: a Williams akadémiáját erősítő Zak O’Sullivan jövőre az ART Grand Prix színeiben debütál a Formula-2-ben – azok után, hogy idén másodikként zárta az összetett pontversenyt az F3-ban és övé volt a legtöbb futamgyőzelem.

formula.hu