F1-Archív: Schumacher nem tesztelhet

F1-Archív: Schumacher nem tesztelhet

2022: Az Alpine köti az ebet a karóhoz, hogy Oscar Piastri előző napi tweetje ellenére, amiben állította, hogy nem írt alá semmit a csapattal és nem fog náluk versenyezni a következő szezonban, igenis szerződés köti az ausztrált hozzájuk. Mindeközben a Williams is megerősítette Alexander Albon maradását 2023-ra.

2021: „Én úgy látom a dolgot, hogy gyorsabb tudok lenni, mint a többiek és teljesen biztos vagyok benne, hogy gyorsabb vagyok Lewisnál” – mondja a sorozatban két futamon kiütött, így a pontelőnyét elveszítő Max Verstappen. „Cinikus, hogy mi nem tehetünk ez ellen semmit, és a Mercedes-pilóták, akik pedig a mi problémáink forrásai, még ebből is jól jönnek ki” – teszi hozzá dr. Helmut Marko, utalva arra, hogy a Mercedesek miatt az autóik is összetörtek.

2020: Toto Wolff csapatfőnök szerint a silverstone-i defektek megmutatták, hogy a Mercedes annak ellenére sem dőlhet hátra, hogy az első négy futamot egyaránt megnyerte a szezonban.

2019: Pályafutása első pole-pozícióját szerezte hosszú várakozást követően – 93. nagydíján – Max Verstappen a Red Bull-Hondával. Csupán 18 ezredmásodperccel utasította a második helyre Valtteri Bottast a Magyar Nagydíjon.

verstappen-2019-hung-pole-dppi

2018: Csapatot vált Daniel Ricciardo, az ausztrál versenyző szezon végén távozik a Red Bulltól, hogy a Renault-hoz igazoljon. A pénteki bejelentés váratlan, hiszen napokkal korábban is arról szóltak a hírek, hogy Ricciardo szerződést hosszabbít a Red Bull-lal.

2017: Sokkolta a Mercedes fiatal tehetségét, George Russellt az a látvány, ami a halo mögött ülve fogadta. „Sokkal többet láttam, mint amire számítottam, sőt, igazából a nap végén még jó is volt, hogy kitakarta a lemenő napot. Őszintén szólva a pilóta szemszögéből teljesen rendben van” – vélekedett Russell.

2016: A Mercedes vezére, Toto Wolff arról beszélt egy interjúban, hogy szeretné, ha összeszedné magát a Ferrari és komoly kihívást jelentene az ő csapata számára. Az olaszok három futamot is nyertek (igaz, leginkább szerencsével) 2015-ben, idén viszont erre nem volt még példa – Wolff szerint a Scuderia nem teljesít azon a szinten, mint amire ők számítottak.

2015: A Haas istálló 2016-os megérkezése komoly veszélyt jelent a Manorra, akik így kiszorulhatnak a legjobb tízből, emiatt pedig komoly pénztől eshetnek el, pedig egyébként is nagyon szűk a költségvetésük. A Manor célja így a következő szezonban az, hogy az újonc amerikai csapatot valahogy maga mögött tartsa.

2014: Tudja, hogy nem lett lassabb tizedekkel egyik évről a másikra – hangsúlyozta Kimi Raikkönen. A Ferrarihoz visszatérő finn pilóta a szezon első felében mindössze 27 pontot szerzett, míg csapattársa, Fernando Alonso 115-öt. A spanyol 11-ből 9-szer legyőzte őt kvalifikáción. „Nehéz évem van, de ilyen az élet” – nyilatkozta a finn.

alo2013

2013: Fernando Alonso azt találta mondani egy interjúban, hogy a legszebb születésnapi ajándék számára az lenne, ha megkapná a riválisok egyik autóját – erről kérdezték Luca di Montezemolót, a Ferrari elnökét, aki szerint érthető a spanyol frusztráltsága, de nem szereti az ilyen kirohanásokat és erre figyelmeztette is pilótáját.

2012: Senna bízik benne, hogy még éveket tölthet a Williamsnél. Bruno, a legendás Ayrton Senna unokaöccse úgy érzi, legjobb hétvégéjét a nyári szünet előtt, a Hungaroringen teljesítette, ahol hetedikként zárt, a Q3-ba pedig először jutott be. „Szerintem a versenyeken elég jó vagyok, a kvalifikáción kell javítani, hogy jövőre is maradhassak, vagy akár még évekik” – nyilatkozta.

2011: Újabb hangok szólnak arról, hogy New Jersey-ben F1-es versenyt tarthatnak 2013-tól, amely lehetőségét nemrég Bernie Ecclestone lebegtette meg. Weehawken és West New York polgármestere is beismerte, tárgyalások korai szakaszában állnak egy befektetőcsoporttal. Erről már évek óta szó van, de még sosem sikerült megegyezésre jutni.

2010: Derek Warwick, aki korábbi versenyzőként segítette a stewardok munkáját a Magyar Nagydíjon, elárulta, Michael Schumachert kis híján fekete zászlóval kizárták a futamról, miután Rubens Barrichellót kikényszerítette a pályáról. A Mercedes németje csak azért úszhatta meg, mert már nem maradt elegendő idő visszajátszások megtekintésére. Schumacher 10 helyes rajtbüntetést kapott a Belga Nagydíjra.

[embedded content]

2009: A csapatok nem egyeznek bele, hogy a kórházat ma elhagyó Felipe Massa helyettesítésére kiszemelt Michael Schumacher idei Ferrarit teszteljen visszatérése előtt. A lehetőség útjába a Red Bull, Toro Rosso és Williams csapatok álltak. „Mi engedélyt kértünk Alguersuari tesztjéhez és leszavazták, szóval miért menjünk bele ebbe?” – tette fel a kérdést Dietrich Mateschitz.

2008: A Magyar Nagydíj délelőttjén bejelentették, 2016-ig meghosszabbították a pálya szerződését. Felipe Massa motorhibája után Heikki Kovalainen nyerte meg a futamot, méghozzá a toyotás Timo Glock és a ferraris Kimi Raikkönen előtt – Fernando Alonso a negyedik lett a Renault-val, Lewis Hamilton az ötödik, Robert Kubica a nyolcadik helyet szerezte meg. 

2007: Vihar előtti csend: Fernando Alonso erős Magyar Nagydíjat jósol saját magának a pénteki edzésnap után, amelynek második tréningjén legjobb időt futott. A bajnokságot a spanyol előtt két ponttal vezető mclarenes csapattársa, Lewis Hamilton is hasonlóra számít – küszöbön az újabb csata kettejük között.

2006: Sorozatban három futamot nyert meg Michael Schumacher, így óriási formában várhatja a szezon folytatását – a harc viszont így is szoros a Renault-val és Fernando Alonsóval, hiszen még mindig a spanyol vezet 11 ponttal, köszönhetően a szinte tökéletes idényrajtjának. A német arra számít, hogy a Renault visszavág a következő futamokon és nem gondolja úgy, hogy megmarad a Ferrari erőfölénye.

2005: Valentino Rossi kétnapos F1-es tesztje véget ért. A MotoGP királykategóriájának ötszörös világbajnoka a Ferrari 2004-es autójával körözgetett Fioranóban. A Yamahához még egy évig köti szerződés, de pletykaszinten azért felmerült, hogy akár át is nyergelhet a négykerekes csúcskategóriába – a hírek szerint kellően biztató teljesítményt nyújtott a Ferrarival…

2003: Michael Schumachernek gyanús, ahogyan a mclarenes Kimi Raikkönen elment csapattársa, David Coulthard mellett a Brit Nagydíjon. Ron Dennis tagadja, hogy csapatutasítás történt, amelyet az előző év vége óta tiltanak a szabályok. Állítása szerint Coulthard saját ötlettől vezérelve húzódott félre a bajnokságban jobb helyen álló finn elől.

2002: A maláj Alex Yoong saját weboldalán közölte, hogy csapata, a Minardi visszafokozhatja őt tesztpilótává a Magyar Nagydíjon. Az újonc versenyző háromszor sem tudta megfutni a pole-pozíciós idő 107%-át, de a pletykák szerint a döntés hátterében az állhat, hogy nem tud megfelelő szponzorációt hozni a csapathoz.

2001: Kész a világbajnoki címért harcolni Juan Pablo Montoya annak ellenére, hogy még nem nyert F1-es futamot. A tempót tekintve egyértelmű, hogy felveszi a kesztyűt Ralf Schumacherrel, a csapattársával, egyelőre a megbízhatóság és a szerencse hiányzik nála – szerinte ha ezek összeállnak, kérdés nélkül vb-esélyes lesz.

2000: A Peugeot kiszáll az F1-ből, ahova szándékukban sem áll visszatérni. „Az életben soha nem mondhatod azt, hogy soha, de ha az én véleményem akarják hallani, a Peugeot soha többé nem fog a Formula-1-ben versenyezni” – jelentette ki a cég elnöke egy sajtótájékoztatón, ahol hozzátette, hogy szerződés szerint öt évig biztosan nem kerül erre sor.

1999: A pletykák szerint Michael Schumacher, aki alig három héttel korábban szenvedett lábtörést, már hétvégén tesztelhet, és akár a Magyar Nagydíjon újra versenyezhet – igaz, a pletykák forrása a versenyző menedzsere, Willi Weber. A Ferrari pilótája erre mindössze 5% esélyt – ha az orvosok engedélyezik neki, akkor autóba ül, de nem igazán hisz benne, hogy ez megtörténik.

1998: David Coulthard csapatjátékos: tisztában van vele, mennyi nehéz éven esett túl a McLaren, ezért be fog állni Mika Hakkinen mögé a szezon döntő szakaszában, ha a bajnoki cím a tét.

formula.hu