Az éjszaka folyamán Izrael tovább növelte a légicsapások számát Gázában, aminek során a jelentések szerint rengetegen haltak meg, köztük Asem Abu Rakabára, a Hamász légi hadműveleteinek vezetője is, akit célzott légicsapásban ölt meg az izraeli hadsereg. Azonban ezzel még közel sincs vége, hiszen a terület alatt a Hamász számtalan alagútrendszert épített ki, ami még okozhat problémát Izrael számára.
Nem véletlenül döntött Izrael a légicsapások számának növelése mellett a szárazföldi akció emgkezdése előtt, hiszen már több szakértő is figyelmeztetett, a gázai metróként ismert, a Hamász búvóhelyeként számontartott, hatalmas kiterjedésű alagútrendszerek még okozhatnak meglepetéseket.
Az Izraeli Védelmi Erők (IDF) közlése szerint az éjszakai támadások során is ilyen, kulcsfontosságú pontokat támadtak a föld alatt. Az egyik ilyen támadás során sikerült megölni Asem Abu Rakabára a Hamász légi hadműveleteinek vezetőjét is.
A földalatti járatokban nem csak parancsnoki posztok, fegyverraktárak, menekülőutak, de fegyverraktárak és csapdák is vannak. A kialakított hálózat nagyon hasonló ahhoz, amilyeneket annak idején a Vietnámiak építettek a Vietnámi háborúk idején.
Főként ezt hozzák fel azok a szakértők is, akik szerint az IDF-nek még akadhatnak majd nehézségei a szárazföldi offenzíva során, hiszen a Vietnámi háború elhúzódásában is kulcsszerepet játszott a rosszabbul felszerelt Vietnámi csapatok gerilla harcmodora, aminek a hasonló alagútrendszerek adták az alapját.
Egy biztos, a harcok a területen feltehetőleg még hosszú ideig elhúzódnak majd, veszteségekkel pedig az izraeli haderőnek is számolni a kell majd, miközben a hírek szerint a civil áldozatok száma is meredeken emelkedik.
Írta a Magyar Hírlap