Max Verstappen az F1 történetében ötödik versenyzőként jutott el 50 futamgyőzelemig, s még idén beérheti a listán előtte álló Alain Prostot (51) és Sebastian Vettelt (53). Lewis Hamilton (103) és Michael Schumacher (91) még messzebb van, de ha a Red Bull a szabályváltozások előtt hátralévő két évben is hasonlóan domináns lesz, e számok elérése sem lehetetlen.
A holland idei 15. győzelmével beállította saját tavalyi rekordját, egyúttal megdöntötte az egy szezonban szerzett pontok rekordját.
Verstappen az utolsó öt versenyt megnyerte, amit az Egyesült Államokban rendeztek, s ha Las Vegasban is nyer, akkor a sportág történetében elsőként nyer egy évben három futamot ugyanabban az országban. Ehhez eddig Lewis Hamilton állt legközelebb, aki 2020-ban Mugellóban és Imolában is nyert, Monzában viszont egy hatalmas hiba következtében csak hetedik lett.
Verstappen tizenegyedik F1-es sprintjén hatodik győzelmét aratta, egyúttal bebiztosította az idei „sprintbajnoki” címet. Mármint bebiztosította volna, ha lenne ilyen.
Miután kizárták a versenyből, Lewis Hamilton sorozatban második nagydíján nullázott – ez a 2010-es olasz–szingapúri dupla kiesés óta először fordult elő vele.
Hamilton második lett a sprinten, ami a legjobb eredménye a 2021-es Brit Nagydíj, az F1 történetének első sprintje óta.
A második helyet megöröklő Lando Norris 12. alkalommal állhatott dobogóra és hatodszor lett második – mindkét tekintetben csak Nick Heidfeld áll előtte a győzelem nélküli pilóták közül eggyel, illetve kettővel.
Norris ezt a második helyet a 100. nagydíján érte el, s ugyanúgy a 100. volt ez George Russell számára, míg Leclerc a Ferrarival teljesítette 100. hétvégéjét.
A McLaren brit versenyzője a második rajthelyről az élre állt a rajtnál: az utolsó hat austini versenyből ötödször zárta az élen az első kört a második pozícióból induló pilóta.
Carlos Sainz karrierje során már harmadszor szerzett úgy dobogót, hogy ténylegesen nem állhatott fel a pódiumra: 2019-ben Brazíliában így szerezte karrierje során az elsőt, majd 2021-ben Magyarországon a harmadikat.
Charles Leclerc karrierje 21. rajtelsőségét szerezte, ami a legtöbb azon versenyzők közül, akik nem nyertek világbajnoki címet.
A monacói mindössze négyet tudott ebből a 21-ből győzelemre váltani (emellett egyszer nyert úgy, hogy nem az élről indult) és 13 alkalommal lett dobogós. Azon 15 versenyző közül, akik elérték a 21 rajtelsőséget, hasonlóan rossz mérleget csak Nelson Piquet tudott felmutatni az első 21 pole-pozíciójából.
Míg Leclerc csak négy győzelmet szerzett pole-ból indulva, addig Verstappen kilenc olyan versenyt is megnyert, ahol a monacóié volt a rajtelsőség.
Hamiltonhoz hasonlóan Leclerc-t is kizárták a versenyből, így a 2019-es Japán Nagydíj óta először esett meg, hogy egynél több versenyző is a kizárás sorsára jutott, míg a pole-pozíciós majdnem húsz éve, a 2004-es Kanadai Nagydíjon járt így utoljára, akkor Ralf Schumacher volt az „áldozat”.
Hamilton és Leclerc az első versenyzők az F1 történetében, akik pontot szereznek egy olyan hétvégén, ahol kizárták őket a futamról.
A hatodikként záró Pierre Gasly továbbra sem kapott időmérőn a csapattársától Austinban, ennek ellenére most először szerzett itt pontot.
Lance Stroll hetedikként zárt, ezzel megszakadt a nyári szünet óta tartó pont nélküli szériája. Stroll utoljára a 2016-os daytonai 24 óráson végzett ennyire előkelő helyen bármilyen, az Egyesült Államokban futott versenyen.
Yuki Tsunoda a tavalyi imolai futam óta a legjobb eredményét érte el a kizárásoknak köszönhetően, először szerzett leggyorsabb kört karrierje során, és mindhárom eddigi austini hétvégéjén befért a pontszerzők közé.
Az AlphaTauri második, a jogelődöket is figyelembe véve a mindenkori faenzai csapat harmadik leggyorsabb köre volt Tsunodáé, egyúttal Satoru Nakajima és Kobayashi után a harmadik japán, aki ilyesmit ér el – ha nem számítjuk azt a Masahiro Hasemit, akinek tévesen tulajdonítják az 1976-os Japán Nagydíj leggyorsabb körét.
Logan Sargeant karrierje első pontját szerezte, így a mezőny mind a 19 teljesszezonos tagja rendelkezik már legalább egy egységgel. Sargeant az F1 első amerikai pontszerzője Michael Andretti (1993) óta, s az első Eddie Cheever (1988) óta, aki hazai pályán szerez pontot.
Esteban Ocon idén már hetedszer esett ki versenyből, ez a legtöbb a mezőnyben – a másik véglet Verstappen és Norris, akik minden alkalommal meglátták a kockás zászlót.
Fernando Alonso kiesett a Q1-ben, ezzel már nincs versenyző, aki az összes idei versenyen bejutott volna az időmérő harmadik szakaszába – és idén először adott fel futamot.
A versenyen egyetlen sárga zászló sem volt.
formula.hu