A légitársaság ragaszkodik ahhoz, hogy az utasok hibáztak, mert túl korán próbáltak meg becsekkolni, annak ellenére, hogy az egyik esetről készült képernyőfotók ezt cáfolják.
A Wizz Air honlapján olvasható tájékoztató szerint azok az utasok, akik nem fizettek külön az ülőhelyválasztásért, 24 órával a felszállás előtt csekkolhatnak be, és választhatnak a maradék helyek közül. Csakhogy a 444 egyik olvasója egymás után több utazásakor is azt tapasztalta, hogy a 24 órás perióduson belül sem engedi tovább a rendszer az utasfelvételkor, ha nem vált ülőhelyet felár ellenében, erről a lap képernyőképeket is közölt.
Volt olyan alkalom, amikor 26 font kifizetésére akarta rávenni a rendszer, ami akkori árfolyamon 11 150 forintnak felelt meg.
Később kiderült, hogy a cikkben Jánosnak nevezett utas nincs egyedül ezzel a tapasztalatával, sőt a probléma már a Gazdasági Versenyhivatalnak (GVH) is szemet szúrt, az egyik panaszost ugyanis arról tájékoztatták, hogy
a cég valószínűsíthetően tisztességtelen kereskedelmi gyakorlatot folytat az online jegyvásárlás folyamata során, emiatt már folyamatban van egy eljárás a Wizz Airrel szemben.
A GVH a levelében arról is beszámol, hogy „a versenyhivatal tavaly ősszel – átfogó gyorselemzését követően – nyomatékosan figyelmeztette a Magyarországon elérhető légitársaságokat arra, hogy jegyeladási és reklámgyakorlatuk során változtassanak a fogyasztói döntéseket észrevétlenül torzító módszereiken. A hatóság októberben jelezte: ha az érintett piacon nem észlelhető előrelépés, versenyfelügyeleti eljárások keretében vizsgálhatja a tisztességes verseny szabályainak érvényesülését.”
A Wizz Air nyáron még azt válaszolta a 444 megkeresésére, hogy a munkatársai kivizsgálták a jelzett hibát, de nem merült fel hasonló probléma a tesztjeik során.
Mikor a lap már a GVH vizsgálatáról is tudva ismét megkereste a légitársaságot, a Wizz Air kitartott amellett, hogy a hiba nem az ő rendszerükben van, a problémát jelző olvasó biztosan korábban próbált meg becsekkolni, mint ahogy azt ingyenesen megtehette volna – annak ellenére, hogy a képernyőfotók szerint nem ez történt János esetében.
A Wizz Air emellett ugyanakkor leszögezte, hogy „mindenben segíti a Gazdasági Versenyhivatal munkáját, és továbbra is mindent megtesz a vonatkozó jogszabályok betartása érdekében”.
* * *
Támogatott hitel vállalkozások számára
A Széchenyi Kártya Program némileg megváltozott feltételekkel, Széchenyi Kártya Program MAX+ néven folytatódik 2023-ban. Ennek köszönhetően év végéig fix 5 százalékos kamat mellett kaphatnak kölcsönt céljaik megvalósításához a vállalkozások. Ez a jelenlegi piaci kamatozású vállalkozói hitelekhez képest 12-18 százalékos kamatelőnyt jelent. A Bankmonitor Széchenyi Hitel kalkulátorával a vállalkozások ellenőrizhetik, hogy milyen támogatott hitelt igényelhetnek.
HVG