Mutatjuk, hogy fest a valóságban az elektromos szedánok piacán hadrendbe állítandó, CATL aksis Luxeed S7.
A Huawei augusztusban hozta nyilvánosságra az első fotót a Cheryvel közösen fejlesztett új elektromos autójáról, a Luxeed S7-ről, mely teljes pompájában, hivatalos formában csak november közepén leleplezendő újdonsággal mi a kínai utakon futottunk össze.
A Magyarországra elsőként az Omoda márkával megérkező Chery központjától nem messze, Wuhuban lencsevégre kapott álcázófóliától mentes prototípus rendszám nélkül rótta az utakat az október közepi kellemes 28 fokban.
A részleteiben a Porsche Taycanra és a Mercedes EQS-re hasonlító, EH3 fejlesztési kódnevet viselő Luxeed S7 az előzetes információk szerint 5 méter hosszú, 1,96 méter széles, 1,47 méter magas és 2,97 méteres tengelytávolságú.
A kiviteltől függően 2-2,2 tonnás szedán a Chery-féle E0X platformra épül, hagyományos visszapillantó-tükröket, süllyesztett kilincseket és egy a szélvédő felett elhelyezett jókora szenzorszettet vonultat fel.
A kiviteltől függően 19-21 colos kerekeken gördülő, opcionálisan Brembo fékrendszerű S7 alapmodelljében egy a hátsó kerekeket hajtó 292 lóerős villanymotor található, mely egy a CATL-től származó lítium-vasfoszfát akkumulátorból nyeri az energiát.
A duplamotoros összkerék-hajtású és légrugós csúcsmodell 496 lóerős teljesítményű, a végsebesség minden esetben 210 km/h-ra van korlátozva. A várakozások szerint háromféle akkumulátorral készülő kocsi maximális hatótávolsága 700 kilométer magasságában alakulhat.
A Huawei legújabb saját operációs rendszerét, a HarmonyOS 4.0-át futtató, Qualcomm processzoros és nagyméretű kijelzőkkel felvértezett négyajtós szedán LiDAR-t, 11 nagyfelbontású kamerát és 15 radart felvonultató vezetéstámogató rendszere a forgalmazás kezdetekor 45 kínai városban biztosít majd fejlett önvezetést.
A Luxeed S7 várakozások szerint átszámítva mintegy 12,5-17,5 millió forintos áron debütál Kínában.
Az első Huawei technológiájú autó 2021-ben tűnt fel a színen, az Audi Q5 méretkategóriájában versenyző Aito M5 (Adding Intelligence to Auto) a 2019-ben debütált Seres SF5-re épül, és tisztán elektromos, illetve hatótávnövelős villanyautó változatokban kapható.
2022-ben jött ki az Audi Q7-hez hasonló méretű nagyobb testvérmodell, a szintén Huawei génekkel rendelkező elektromos Aito M7, melynek hatótávnövelős verziója akár 1000 kilométert is képes megtenni egy feltöltéssel. Az M5-ből és az M7-ből tavaly 70 ezer darabot adtak el.
2021-ben mutatták be és tavaly került sorozatgyártásba a Huawei HarmonyOS szoftverét futtató, 3-as szintű önvezetésre képes Arcfox Alpha-S, mely elektromos modell a BAIC gyártósorain készül, 2024-ben pedig várhatóan a JAC is elő fog rukkolni egy Huawei operációs rendszerű kocsival.
Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Autó rovatának Facebook-oldalát.
HVG