Már hetek óta nyílt titok volt, hogy a Haas istállója egy teljesen újragondolt autóval érkezik (első) hazai versenyére, Austinba. Az amerikai csapat a Ferrari 2022-es koncepciójához hasonló autóval próbálkozott mostanáig, s bár az olaszokhoz hasonlóan – önmagukhoz mérten – kiváló volt az egykörös tempójuk, a gumikezelés miatt a versenyeken inkább hátrafelé mentek, mintsem előre.
A Haas jelenleg csak az AlphaTaurit előzi a konstruktőri pontversenyben, de azért még az Alfa Romeo és talán a Williams is belátható távolságban van Günther Steinerék számára. Emellett az istálló egyedi festéssel is érkezik Austinba.
Az amerikai istálló csapatfőnöke elmondta, miért döntöttek az új autó mellett: „A legtöbb változás a VF-23-on az aerodinamikai szegmenst érte. Azért volt szükség a koncepcióváltásra, mert az az irányvonal, amelyet tavaly követtünk, a 2022-es szabályváltozások óta, az már nem volt fejleszthető. Egyszerűen nem volt benne több teljesítmény” – idézi Steinert a GP247.
„A legfontosabb, hogy úgy növeljük a leszorítóerőt, hogy közben csökken az autó légellenállása, de ez a továbbiakban már nem volt lehetséges, így váltanunk kellett arra a kocepcióra, amit úgy is hívnak, hogy a »Red Bull koncepció«.”
A Red Bull 2021-es túlköltekezése után tavaly minden istálló betartotta a pénzügyi fair play szabályait, a Haasnál pedig már régóta dolgoztak a mondhatni új autón, így bőven belefértek az idei büdzsébe.
„Rendkívül fontos volt számunkra ez a fejlesztés, ráadásul képesek voltunk ezt a költségvetési kereten belül megoldani, hiszen a szezon elejétől kezdve semmilyen fejlesztéssel sem készültünk, mert láttuk, hogy nem tudnánk többet kihozni abból az irányból.”
Az amerikai csapat mindkét versenyzője, így Keving Magnussen és Nico Hülkenberg is kitörő örömmel fogadta a hírt, hogy végre elkészült az új autó.
„Hazudnék, ha azt mondanám, nincsenek nagy elvárásaim, de azt gondolom, hogy lesz ennek a fejlesztésnek egy második lépcsőfoka is, amely jövőre marad. Titkon mindannyian abban reménykedünk, hogy gyorsabb lesz, mint az elődje. Ami a legfontosabb, hogy most megértsük, milyen fejlesztésekkel hozhatunk ki még többet az autóból 2024-ben” – mondta Magnussen.
Az istálló másik pilótája, Nico Hülkenberg is hasonló reményeket fűz az új koncepcióhoz: „Régóta dolgoztunk már ezen a projekten, hogy javítsunk a teljesítményünkön és a gyengeségeinken, amelyek miatt sokat szenvedtünk vasárnaponként.”
„Remélhetőleg előrelépést tettünk a gumikezelés, a teljesítmény és a következetesség terén is. Kevin és én már a szezon eleje óta folyamatosan visszajelzéseket adtunk a mérnököknek, hogy min kellene változtatnunk, remélhetőleg ez egy nagy ugrás lesz számunkra.”
formula.hu