Az MDDÜ és a prágai Liszt Intézet együttműködésében megvalósuló Budapest Select kiállítást október 4. és 8. között rendezték a cseh fővárosban 25. Desingblok Nemzetközi Design Fesztiválon – írta az ügynökség.
Az MDDÜ stratégiai célkitűzései közé tartozik a hazai alkotók ismertségének növelése, az exporttevékenység elősegítése és az együttműködési lehetőségek előmozdítása. Ezen célok elérése érdekében vett részt az MDDÜ a közép-európai régió egyik legjelentősebb kreatívipari eseményén. A prágai Liszt Intézet 70. jubileuma alkalmából csatlakozott a Designblokhoz – olvasható a tájékoztatóban.
A Designblok hagyományosan több helyszínen valósul meg. A Budapest Select kiállítást a National Gallery Prague legnagyobb kiállítóterében, a Trade Fair Palace-ban tekinthették meg az érdeklődők az Openstudio szekcióban, ahol termék, divat-, és ékszertervezők, grafikusok, illusztrátorok egyaránt bemutatkoztak.
Az érdeklődők ezúttal a hazai és nemzetközi szinten elismert keramikusok és üvegtervezők, szobrászok munkáit az utazás parafrázisára építő installáció részeként láthatták. A szilikátipari alkotások fakalodákban jelentek meg, amely egyedi módon utalt a műtárgyak szállítására, miközben az utazások során megélt emlékeket is felidézte. A kiállítás kurátora, Bonta Gáspár volt.
A tájékoztató idézi Jakab Zsófiát, MDDÜ vezérigazgatóját, aki azt mondta, hogy az ügynökség fontos pillérei közé tartozik a meghatározó nemzetközi design és divat rendezvényeken és vásárokon való koordinált, szakmai megjelenés.
Most először jelentünk meg Prágában, amely új lehetőséget biztosított arra, hogy a magyar kreativitással, a szilikátipar területén alkotók munkáinak legjavával találkozzanak az érdeklődők – emelte ki a vezérigazgató, hozzátéve, hogy fontosnak tartják az ehhez hasonló, színvonalas nemzetközi megjelenések biztosítását, amelyek az egységes és koordinált fellépéssel növelik a hazai alkotók láthatóságát, valamint hozzájárulnak ahhoz a stratégiai célkitűzéshez, hogy hosszú távon Budapest legyen a régió divat- és designipari központja. Rámutatott: a nemzetközi megjelenéseknek jelentős országimázs-formáló erejük is van, mivel sok esetben a szakma és a szélesebb közönség itt találkozik először a kreatívipar képviselőivel, azon keresztül pedig a magyar kulturális örökség gazdagságával.
A tájékoztató idézi még Forintos-Szűcs Anitát, az ügynökség általános vezérigazgató-helyettesét, aki szerint rendkívül népszerű volt a Budapest Select kiállítás a prágai fiatalok körében.
„Meghatározónak tartjuk az ügynökségben a fiatalok, különösen a Z-generáció megszólítását, amelyhez a hazai és nemzetközi megjelenések jó lehetőséget biztosítanak. Ezek az alkalmak edukációs szerepet is betöltenek, hiszen a széles közönség számára teszik elérhetővé, láthatóvá a magyar kreatívipar széles spektrumát, akár az alkotókkal is lehetőség van ilyenkor beszélgetni, bepillantani az alkotás hátterébe” – emelte ki az általános vezérigazgató-helyettes.
A Budapest Select kiállítást Rossana Orlandi, a design LAB curated by Rossana Orlandi program kurátora, a kortárs design nemzetközileg elismert alakja, valamint a Szlovákiában és Csehországban több mint 20 éve megjelenő Dolce Vita kulturális magazin újságírói is megtekintették. Emellett több gyűjtői érdeklődés érkezett – olvasható a tájékoztatóban
A kiállítók között volt Ruzicska Tünde, Horák Debóra, Szondi Petra, Veres Balázs, Cséfalvay Lilla, Szabó Ádám Csaba, Gyeviki Hajnal, Deák Zsuzsanna, Kele Sára, Formanek Zsuzsanna, Segesdi Bori, László Kyra, Monori Anita, Smetana Ágnes és Kertész Attila. Az alkotók ezúttal az MMDÜ Budapest Select ernyőmárkája alatt jelentek meg.
A Budapest Select darabjainak egy része Magyarországon is megtekinthető lesz az október 17. és 22. között megrendezendő 360 Design Budapest kiállításon – áll a közleményben.
Írta a Magyar Hírlap