Ötödikként ért célba az egyetlen rajthoz álló Ferrari a Katari Nagydíjon, miután Carlos Sainz műszaki meghibásodás miatt a bokszból volt kénytelen végignézni a futamot. Leclerc a Mercedesek első körös incidenséből nem tudott akkorát profitálni, mint a hátrébbról rajtoló Norris és Piastri, így a két McLaren könnyen átlépett a monacóin – bár szerinte amilyen erős tempót mutattak, nem volt meglepő, hogy nem tudott visszakerülni eléjük.
„Nem indult túl jól a napunk Carlos problémájával, ami nagyon sajnálatos. Részemről pedig, igyekeztem a mai futamon biztonsági játékot játszani, azonban nem hiszem, hogy képesek lettünk volna előrébb végezni. Nem volt meglepő a McLaren tempója, gondoltuk, hogy nagyon erősek lesznek. Azonban nem számítottunk a Mercedes gyorsaságára: meglepett, hogy az ütközésük ellenére is előttünk végeztek.”
„A mai nap nem a gumik életben tartásál szólt. Nem volt elég a tempónk, akkor sem, amikor keményen nyomtuk, hogy tartsuk a lépést a Mercedesszel vagy a McLarennel” – fogalmazott Leclerc a leintést követően.
Extrém megterhelés a pilótáknak
Ritkán látunk ennyire fáradt versenyzőket az autókból kiszállva, mint Katarban – Logan Sargeant célba sem ért, de Esteban Ocon is rosszul lett már a futam első szakaszában. Leclerc sem tagadta: talán élete legnehezebb versenyén van túl.
„Minden pilótának ez volt a legmegterhelőbb futam, lehet, hogy az egész karrierjükben. Nem hiszem el, ha valaki azt mondja, nem így volt. Extrém meleg volt, illetve ez egy olyan pálya, ami tele van gyors kanyarokkal – a kötelező három kiállás miatt pedig szinte végig időmérős köröket mentünk.”
„Ha jövőre is hasonló szituációban leszünk, ezt mindenképp alaposabban át kell beszélnünk. A futamot követően mindig van pár percünk leülni a többi pilótával, de ez most nagyon más volt. Néhányan elég rosszul voltak, és ez már nem csak a felkészültségen múlik. Olyan mértékű kiszáradásról beszélünk, amikor már a látása is gyengül az embernek, és a szívverés is megváltozik – elképesztően nehéz ezeket kontroll alatt tartani.”
formula.hu