Megrémült a sofőr,mert a villanyautója átvette az irányítást menet közben

Megrémült a sofőr,mert a villanyautója átvette az irányítást menet közben

Előtte nagyjából 30 mérföldes sebességgel, átszámítva olyan 48 km/órával haladt, olyan este 10 óra környékén. Amikor megpróbált lassítani, az autó nem reagált, csak hangos fékcsikorgást halott.

Az MG nem akart lassítani, sőt, beállt erre a 30 mérföld/órás sebességre és megállíthatatlanul hajtott. A férfi bízott benne, hogy az autó majd megáll magától, de esélye sem volt.

Brian először a feleségét hívta fel, hogy segítsen neki eltüntetni az útjából az autósokat. Ezután viszont közvetlenül a rendőrséget hívta, hogy segítsenek neki megállni, mert tudta, hogy rövidesen több kereszteződés és körforgalom is következik.

Bár az autó sebessége nem volt túl magas, akkor is ijesztő helyzet, amikor kontrollálatlanul halad és nem tudják egyszerűen megállítani. A rendőrök bekapcsolódtak a férfi mellé és biztosították neki az utat.

Felvették a kapcsolatot mérnökökkel is az eset kapcsán, de fogalmuk sem volt, hogy mit kell tenni ilyen esetben. A rendőrök körbevették járműveikkel az MG-t, és egyikük át is ült, miközben a férfinak próbáltak tanácsokat adni.

Amikor látták, hogy tényleg nem a férfi bénázik, hanem az autó vált lefékezhetetlenné, akkor jött a B-terv. Brian behajtott egy körforgalomba, amely egy kicsit lassított az autóján, és utána ott várt rá egy rendőrségi furgon.

Azt mondták neki, hogy hajtson bele a furgonba, majd ők azt lassan lefékezik és így megállásra bírják az elszabadult MG-t. A manőver sikeres volt és megállították az autót, ám ezzel még nem volt vége a történetnek.

Amikor mindenki épségben kiszállt a ZS EV-ből és megpróbáltak elállni előle a furgonnal, az autó azonnal újraindult. Ezért maradt előtte a furgon egészen addig, amíg egy szakértő kiért és leállította az autót, amelyben egyébként egyszerre több oldalnyi hibát is talált.

Az MG egyébként egy régi nagy angol márka, amely a 2000-es évek derekán végleg csődbe ment. Később a kínai SAIC Motors vette meg a márka nevét és a logó mögött elkezdtek kínai elektromos autókat gyártani.

Ezeket nemrég bevezették Európába, és több modelljük is elég szépen fogy a kereskedésekből. A palettát folyamatosan bővítik belső égésű motorral szerelt, hibrid és elektromos autókkal egyaránt, és eddig ehhez hasonló incidens egyikkel sem történt.

Írta a Magyar Hírlap