A 2023-as Formula-1-es idény elejének kellemes meglepetését szolgáltatta az Aston Martin, amely a tavalyi konstruktőri hetedik helyezés után hirtelen a Red Bull mögötti üldözőboly élén találta magát: többször is egyértelműen második erőnek tűnt az istálló, amely Fernando Alonso révén zsinórban szállította a dobogós helyezéseket.
Aztán ahogy teltek a futamok, az Aston Martin elkezdett visszaszürkülni a mezőnybe, s most hat futammal az évad vége előtt már csak a konstruktőri világbajnoki tabella negyedik helyét foglalják el, ráadásul hiába van 49 pontos távolságra a McLaren, még tőlük sem lehetnek teljesen biztonságban – ami persze nem kis részben Lance Stroll Alonsóétól jelentősen elmaradó produkciójának is köszönhető.
Mike Krack csapatvezető szerint a szezon utolsó negyedében egyértelműen az lesz a célja az istállónak, hogy megállítsák a folyamatos hátracsúszást, amelynek ellenkezőjét élték át 2022-ben, amikor folyamatosan fejlődtek és lépdeltek előre a rangsorban:
„Igen, száz százalékig egyetértek, ez nagyon fontos” – mondta a tendencia megállításáról Krack, akit az Autosport idézett. „Kicsit a fordítottja ez, mint ami tavaly történt. Ha jól kezdesz, majd a többiek megelőznek, az a morál szempontjából sokkal nehezebb, mintha fordítva történne. Úgyhogy ez rendkívül fontos számunkra, hogy megfordítsuk ezt a trendet. Meglátjuk, hova fog ez végül vezetni, de ezt a trendet meg kell fordítanunk.”
Mint arról már mi is többször írtunk, valójában nem az Aston Martin vált gyengébbé, hanem az ellenfelek – a Mercedes, a Ferrari és a McLaren – fejlesztett jobb ütemben és hatékonyabban, mint ők. Ezt maga Krack is elismerte, ezért tűnik úgy, hogy azokban a kanyartípusokban és részeken sem annyira versenyképes az AMR23-as már, mint volt az évad első fázisában:
„Olyan autóra van szükség, ami mindenhol működik – és ez az, ami nekünk most nincs meg” – jelentette ki a csapatfőnök. Ugyanakkor azt is hozzátette, hogy szinte a teljes mezőnyben megfigyelhető a hullámzás:
„Ha megnézzük a szezont egészében, láthatjuk, hogy a csapatok folyamatosan fel-le mozognak. Hogy őszinte legyek, Zandvoortban például jobban teljesítettünk, mint amire előzetesen számítottunk, aztán jött Monza, ami nyilván egy teljesen más pálya. De eddig idén minden alakulatnál láthattunk hullámzást, úgyhogy ezt meg kell próbálnunk megérteni.”
formula.hu