Vasseur elismerte: túl sokat hibáztak

Vasseur elismerte: túl sokat hibáztak

Mindössze egy hetedik és nyolcadik hellyel távozott a Hungaroringről a Ferrari, pedig előzetesen arra számítottak, hogy jobban passzolhat az autójukhoz a mogyoródi pálya, mint két hete Silverstone. Ám ahogy arra a lassú kerékcserét és bokszgyorshajtási büntetést is elszenvedő Charles Leclerc is rámutatott, sok hibát követtek el, ami rontotta a teljesítményüket – és egyetértett vele a Scuderia F1-es vezére, Frederic Vasseur is:

„Szerintem először is időre lesz szükségünk, hogy megértsük, mit csináltunk jól és rosszul” – idézi szavait a RaceFans.net portál. „Más volt a formátum, és nem könnyű kielemezni, mi lenne a tökéletes hétvége, minden eredményre szükség van hozzá, hogy ezt visszafejthessük. De szerintem a mi részünkről sokkal inkább az volt a döntő, hogy túl sok hibát követtünk el az elejétől végéig. Nem csak a bokszkiállással, a bokszbejárattal, az időmérővel vagy a gumikezeléssel. Végeredményben szerintem több volt bennünk, mint amit mutattunk. Ma legalább 20 másodpercet veszítettünk például Charles-lal.”

f1-leclerc-sainz-ferrari-hun

„Nem ilyen eredményre számítottunk Budapestre érkezve, de szerintem ezt nagyban kompromittálta a tegnapi időmérős eredményünk a hatodik és tizenegyedik helyekkel. Kellett vállalnunk egy kis kockázatot a rajtnál, különösen a lágy gumikkal” – fogalmazott Carlos Sainz taktikája kapcsán Vasseur. „Jó választás volt, de azt is tudtuk, hogy utána két szett keményet kell felraknunk, ami nehéz volt.”

„Ami Charles-t illeti, neki szerintem sokkal jobb futama volt, mert megvolt a tempó. De azt meg nagyban befolyásolta a bokszbejárat és a büntetés, aztán problémánk volt a kerékpisztollyal, így újabb nyolc másodpercet veszítettünk a bokszkiállásnál. Aztán jött a forgalom is… Talán ötödik lehetett volna, nem tudom, de ez egy kihagyott lehetőség.”

Vasseur elmondta: csapatfőnökként az ő feladata minden nagydíjhétvége után listáznia a hibáikat, és nem is röstell elismerni, hogy most sok volt belőle. Egy stratégiai döntést azonban megvédett a csapatfőnök: a második kiállásokkor egy körrel korábban hívták Leclerc-t, aki így Sainz elé került (aki amúgy a monacói korábbi lassú cseréje miatt előzte meg társát).

„Ez volt a legjobb módja, hogy megvédjük a csapat eredményét. Szerintem ha megnézzük a verseny eredményét, akkor Charles a potenciálja alapján, figyelembe véve, hogy Carlosnak a lágyakon kellett rajtolnia és hogyan álltunk a gumikkal, akkor akár 20 másodperccel is előtte végezhetett volna. Úgyhogy ez egy jó döntés volt” – magyarázta Vasseur.

formula.hu