Mire lesz még érdemes figyelni 2023-ban az F1-ben?

Mire lesz még érdemes figyelni 2023-ban az F1-ben?

Nos, a konstruktőri vb-címet már Japánban megnyerte a Red Bull, Katarban pedig Max Verstappen is világbajnok lehet: hacsak valami nagyon nem megy félre, akkor már a szombati sprinten bebiztosíthatja harmadik egyéni vb-címét. 

Már itt eldől az elsőség sorsa (hivatalosan is), ha Sergio Perez nem végez az első három között a sprinten, de akkor is, ha Verstappen ott lesz a legjobb hatban szombaton – tehát ha a holland befér a top hatba a sprinten, akkor Pereztől függetlenül is ő 2023 világbajnoka már aznap, a vasárnapi nagydíj előtt. Részletek ezen a linken!

Akkor mit figyeljünk?

Izgalmas dolgokat viszont így is találhatunk még magunknak: a második hely sorsa például még a levegőben lóg, bár tény, hogy a realitás azt diktálja, hogy Sergio Perez hozza a kötelezőt a Red Bull-lal.

A nyári szünet óta mutatott formája viszont nem azt vetíti előre, hogy minden rendben van a mexikóinál, akit Lewis Hamilton már 33 pontra közelített meg – igaz, a Mercedes sincs kirobbanó formában, sőt a Ferrari az utóbbi időben már egyértelműen előtte jár.

ATP_F1_3396_20230916_Singapore_QIAN-Jun_resize

Éppen ezért lehet érdekes a hátralévő időszak az egyéni helyezések szempontjából: Perez rossz formában van, de a Mercedes Hamilton alatt szintén, őt 16 ponttal követi a még nála is gyengébben szerepelő Aston Martinnal Fernando Alonso, viszont a spanyol mögött 24 egységgel következik honfitársa, Carlos Sainz, aki Verstappent leszámítva az egész mezőny „legforróbb” pilótája jelenleg a teljesítményét tekintve.

Érdekes kérdés, hogy az említettek közül bárki is meg tud-e előzni bárkit, de azt is tegyük fel a listára, hogy Sainz vajon Charles Leclerc előtt marad-e – mivel a spanyol sorsa a hírek szerint a levegőben lóg 2024 után, érdekes helyzet lenne, ha a Leclerc-rel együtt eltöltött harmadik évében másodszor is legyőzné a Ferrari „kis hercegét”.

Lando Norris és George Russell pontegyenlőséggel zárja a felsőházat, ők még Leclerc elkapásán gondolkodhatnának, de erre a forma alapján maximum Norrisnak lehet esélye, ha a McLaren és ő is közel hibátlan teljesítményt nyújt a hátralévő időszakban.

A középmezőny

Az egyéni versenyben érdekes kérdés még, hogy szerez-e még egyáltalán pontot Lance Stroll az Astonnal, és hogy a középmezőny tagjait maga mögött tudja-e még tartani – Oscar Piastri már megelőzte, de ő az autója miatt nem is tartozik ebbe a körbe, viszont Pierre Gasly egy, Esteban Ocon pedig kilenc ponttal követi a kanadait.

A két alpine-os házon belüli csatáját is érdemes lesz figyelni, hiszen legutóbb Japánban már eléggé elszabadultak köztük az indulatok az első közös évük végéhez közeledve…

Egyénileg még Daniel Ricciardo visszatérését és az azt követően mutatott formáját figyelhetjük nagyítóval, és megpróbálhatjuk összemérni Liam Lawson beugrásával – az új-zélandi remekül szállt be, az ausztrál viszont megkapta az ülést 2024-re, de nem árt bizonyítani a hajrában, hogy megérdemelte…

Ki lesz a második a csapatok között?

Nagy kérdés, hogy a felemelkedőben lévő Ferrari utoléri-e a Mercedest, hiszen a húsz pontra csökkent hátrány ennyi futammal, ennyi sprinttel, és csapatonként két autóval számolva szinte semmi – sok múlhat a részleteken, a jó stratégián, a jó beállításon, a pilóták hibáin, de a két gigász az év végére azért csak leküzdötte a többieket a Red Bullon kívül, hogy egymással csapjon össze az ezüstéremért.

A dobogót alighanem már kisajátították, az Aston papíron még látótávolságon belül van, de az aktuális forma alapján kizárt, hogy előrébb tudjon kerülni, a kérdés a silverstone-i alakulatnál inkább az, hogy a McLarent maga mögött tudja-e még tartani.

GP2315_131430_ONZ5007_resize

A wokingiak 49 pontra zárkóztak, az utóbbi hetekben sokkal-sokkal stabilabbak ellenfelüknél, és még rengeteg pont szerezhető – ha a Norris–Piastri páros nem hibázik, akkor extra teljesítmény kell Alonsótól az Aston negyedik helyéhez.

Szintén érdekes kérdés még, hogy a Williams megtartja-e a hetedik helyét: nem feltétlenül olyan pályák jönnek, amelyek kifejezetten fekszenek Alexander Albonéknak, de a kérdés itt inkább az, hogy a Haas, az Alfa és az AlphaTauri tud-e annyit javulni, hogy érdemi pontmennyiséget csipegessen egy ennyire erős mezőnyben, mert hiába lesz bármelyik gyorsabb a Williamsnél, ha azt nem tudja pontra váltani a hat erősebb csapat között.

formula.hu