Adrian Newey 2006 óta erősíti a Red Bullt, akik azóta mindent megnyertek a Formula-1-ben, ami csak elképzelhető: Sebastian Vettel és Max Verstappen révén lassan 7 egyéni világbajnoki cím és immáron hivatalosan is hat konstruktőri serleg díszíti a Milton Keynes-i vitrineket.
A 64 esztendős tervezőguru olyan csapatoknál fordult meg korábban, mint a Williams és a McLaren, mielőtt a Red Bullhoz került volna, és olyan nagyságoknak tervezhetett autót, mint Nigel Mansell, Alain Prost vagy éppen Mika Hakkinen.
A Red Bull műszaki főigazgatója több ízben is majdnem a Ferrarihoz került, legutóbb 2014-ben került közel az olaszokhoz, de 1993-ban és 1997-ben sem sok választotta el Maranellótól. Az F1 Grill The Grid podcastjében elárulta a brit szakember, hogy megbánta-e, hogy kihagyta az olaszországi kalandot.
„Érzelmileg egy bizonyos mértékben igen. De ha már itt tartunk, fantasztikus lett volna, ha Fernandóval vagy Lewisszal együtt dolgozhatok, de ez sosem történt meg. Néha a körülmények úgy adódnak, hogy nincs mindenre lehetőségünk.”
A Ferrarihoz 2014-ben állt legközelebb saját elmondása szerint Adrian Newey, aki pusztán hirtelen felindulásból szerződött volna akkor a Scuderiához: „A 2014-es egyeztetéseim a Ferrarival pusztán frusztrációból adódtak. Egyáltalán nem akartam elmenni, de a Renault oldalán egy olyan pozícióban voltunk, hogy nem állt rendelkezésünkre versenyképes erőforrás.”
„Ezzel nincs is semmi gond, hiszen az új szabályok első éve, rendben van. Bárki hibázhat. Aztán volt egy megbeszélésünk Carlos Ghosnnal [a Renault korábbi vezérigazgatója – a szerk.], ahol elmondtuk neki, hogy szeretnénk, ha több pénzt fordítanának az F1-es projektre. Ő azonban azt válaszolta, hogy egyáltalán nem érdekli őt a Formula-1, és kizárólag a sport marketingértéke miatt van itt, mert a főnökei ezt kérték tőle. Eléggé demoralizáló időszak volt.”
formula.hu