Mindig imádjuk, ha külföldi lapok írnak Magyarországról, Budapestről vagy egyéb magyar nagyvárosokról, illetve a gyönyörű magyar vidékről. Ezek a hírek elsősorban ugye a turistáknak szólnak, akik hozzánk készülnek, vagy olyan utazóknak, akik útjuk során eltöltenének Magyarországon pár napot, netalán van egy tipikus olyan helyszín, amelyet meg akarnak nézni mindenképpen, és ezért felkerekednek, hogy megnézzék az országot.
A számtalan kincs mögött azonban megannyi magyar csúcsteljesítmény is buzog, és bizony megesik az, hogy Európában olyan dolgot tettünk, amely a maga nemében csúcsteljesítmény, és bizony beírtuk magunkat a történelmi legek közé. Ebben a versenyfutásban a kontinentális Európát magunk mögé utasítottuk, és erre sok kommentelő is felhívta a figyelmet. Sokan a világon pedig csak ebből a posztból értesültek arról, hogy itt Európa szívében már nagyon régóta jár a metró.
A magyarok maguk mögé utasították a kontinenst,
és bizony a kisföldalatti még mindig működik.
A földalattiról van szó, vagyis az M1-es metróvonalról, amelyet a köznyelvben csak kisföldalattinak hívnak. Ez volt az ország, Budapest és így majdhogynem Európa első metróvonala is. A Vörösmarty tér és a Mexikói út állomások között közlekedik, nagyrészt az Andrássy út alatt halad. 1896-ban nyitották meg, ez „felfokozott” év volt Magyarországon, hiszen a millenniumi ünnepségek egyik fénypontja volt az avatás. Budapest elképesztő módon épült és szépült a Monarchia ezen időszakában, egészen az első világháború előttig.
Így nézett ki Budapest 1896-ban:
Objektum doboz
A kisföldalattit Ferenc József nyitotta meg.
Amúgy Európában Angliában építették meg az első metrót még az 1860-as években. De íme a térkép, hogy milyen ütemben épültek Európában a metrók:
Objektum doboz
Írta a Magyar Hírlap