F1-Archív: Vettel első F1-es napja

F1-Archív: Vettel első F1-es napja

2022: Fontos változásról döntött a Motorsport Világtanács: ezen a napon megszavazták, hogy a 2023-as szezontól kezdődően nem három, hanem hat versenyhétvégét bolondítanak meg a sprintformátummal. Közben kérdéses, hogy visszatérhet-e Alexander Albon, vagy Szingapúrban is a csodás beugrása miatt sztárrá váló Nyck de Vries vezeti a Williamst.

2021: A Formula-2 tízhetes szünetét kihasználva Oscar Piastri jövőjére összpontosít. Az utánpótlásszéria bajnokesélyese elismeri, egy állandó ülésre kicsi esélye van, ezért az Alpine tartalékszerepére pályázik.

2020: Felemásan alakul a Mercedesnek az Orosz Nagydíj: Valtteri Bottas ismét nyer azon a pályán, ahol élete első F1-es győzelmét aratta, Lewis Hamiltonnak pedig eközben meggyűlik a baja a felügyelőkkel. A brit két próbarajtot is teljesített a verseny előtt, amik közül az egyik szabálytalan volt. Jutalma előbb két büntetőpont lesz, ami később a Mercedesre kiszabott pénzbírsággá módosul. Hamilton egyébiránt már a verseny előtt viselt pólójával is az FIA türelmével játszik.

2019: Ferrari-Red Bull csatát hoz az Orosz Nagydíj péntekje: az első szabadedzést Charles Leclerc nyeri Max Verstappen előtt, a délutáni gyakorláson azonban már a holland vezet. A Mercedes szerint, akiknek ez a pálya a felségterületük, ellenfeleik egyszerűen túl gyorsak.

2018: Jogi útra terelődik a Force India eladásának ügye. Az Uralkali – Nyikita Mazepin édesapjának cége – és Lawrence Stroll volt versenyben a csapatért, és végül a kanadai üzletember tulajdonába került az istálló. Az orosz befektetők szerint nem azé lett a csapat, aki a legtöbb pénzt kínálta érte.

2017: Nyilvánosságra hoznak néhány tervet arról, hogyan is képzelik el a Dán Nagydíjat az F1 vezetői. A koppenhágai utcai pálya 2020-ban debütálna.

2016: Christian Horner szerint 99%-ban alaptalanok azok a kritikák, amelyeket Max Verstappen kap. A hollandot többször támadták már agresszív vezetési stílusa miatt, és még Charlie Whiting is arra figyelmeztette, ha nem regulázza egy kicsit a viselkedését, rossz hírnévre tehet szert.

2015: Lewis Hamilton megnyeri a Japán Nagydíjat, egyenlítve ezzel gyermekkori hősével Ayrton Sennával a győzelmek számát tekintve. A harmadik világbajnoki címéért küzdő brit a verseny elején kerék a kerék elleni csatát is vív csapattársával, Nico Rosberggel, azonban a találkozóból ő jön ki jobban. A harmadik helyen az előző, Szingapúri Nagydíj győztese, Sebastian Vettel fut be, újabb jó versenyt produkálva első évében a Ferrarival.

2014: A pénzügyi gondokkal küzdő Caterham komolyan alapoz Marcus Ericssonra, aki bár nem teljesít a várt szinten, akkora pénzt hoz a csapathoz, hogy valószínűleg hiba lenne nem megtartani.

2013: Az FIA megerősíti, 2014 után is a Pirelli maradhat a Formula-1 kizárólagos gumiszállítója.

2012: Lehetőséget kapnak a csapatok arra, hogy a következő szezontól kezdve eltüntessék a „kacsaorrot”, vagyis a „lépcsőt” az autók orráról. Egy különleges elemmel csinosíthatnak a versenygépek kinézetén, amik a szezon elején nevetség tárgyává is váltak.

2011: Még mindig problémák vannak a tervezett Indiai Nagydíj körül. A McLaren csapatfőnöke, Martin Whitmarsh elárulja, alaposan megadóztatná az ország a csapatokat. Ha ezt nem sikerül rendezni, akár bojkottra is sor kerülhet.

2010: A jelenleg Lotus F1 néven futó csapat a következő szezontól kezdve Team Lotus néven szeretne szerepelni, azonban a Lotus-csoport anyacége, a Proton szerint ez nem lenne legális. Jogi útra terelődhet a kérdés.

2009: Lewis Hamilton győzelemre váltja pole-pozícióját a Szingapúri Nagydíjon. Mögötte Timo Glock és Fernando Alonso áll a dobogóra, utóbbi korábbi főnökének, Flavio Briatorénak ajánlja eredményét, akit az egy évvel korábbi szingapúri események után eltiltottak a sporttól.

2008: Felipe Massa szerzi meg a pole-pozíciót az első Szingapúri Nagydíjon, az éjszakában. A brazil domináns teljesítményt mutat, majdnem hét tizedet ad a második helyezett bajnoki riválisnak, Lewis Hamiltonnak.

2007: Lewis Hamilton és Fernando Alonso úgy tervezik, megbeszélik, mit szabad és mit nem kettejük közt a pályán. A spanyol később kijelenti, ő inkább az autóban, vezetés közben fejtené ki álláspontját.

2006: Nürburgring és Hockenheim egyezséget köt: innentől kezdve a két pálya felváltva ad majd otthont a Formula-1-es Német Nagydíjnak.

2005: A Williams egy szép reményű német pilótával, bizonyos Sebastian Vettellel teljesít egy tesztnapot Jerezben. A 18 éves fiatal szerint „hihetetlen élmény” F1-es autót vezetni.

2004: A Ferrari csapatfőnöke, Jean Todt szerint a Formula-1-nek megújulásra van szüksége. Elsősorban költségcsökkentést sürget.

2003: Kimi Raikkönen karrierje második pole-pozícióját szerzi az USA Nagydíjon. Az ifjú finnek ez világbajnoki reményei szempontjából is jól jön, riválisai, Michael Schumacher és Juan Pablo Montoya ugyanis kicsit hátrébb kvalifikálnak csak.

2002: Rubens Barrichello három balesetmentes év után az első, aki falnak vágja az autót Indianapolisban, az USA Nagydíj pénteki szabadedzésén. Az ütközésért feltételezhetően a gumik a felelősek. Mindeközben csapattársa, Michael Schumacher azon csodálkozik, honnan van ekkora előnyük a mezőny többi része előtt.

2001: A shownak folytatódnia kell – ezt mondják a pilóták, akik egyetértenek a döntéssel, hogy rendezzék meg az USA Nagydíjat. A futam a szeptember 11-i terrortámadások miatt vált kérdésessé, de végül a szervezők úgy döntöttek, fokozott biztonsági intézkedések mellett szívesen látják a száguldó cirkuszt.

2000: Indianapolisban aratott győzelme után most már a fogadóirodák is Michael Schumacher bajnoki sikerét várják a soron következő Japán Nagydíjon. Mika Hakkinen még közbeszólhat ugyan, de erre nem érdemes nagyobb összeget tenni.

formula.hu