Helyreállt a világ rendje – pénteki F1-es hírek

Helyreállt a világ rendje – pénteki F1-es hírek

Megkezdődött a Formula-1-es Japán Nagydíj hétvégéje a két pénteki szabadedzéssel, amellyel helyreállt a világ rendje: mindkétszer Max Verstappen volt a leggyorsabb a Red Bull-lal. Elsősorban a Ferrarik és a mclarenes Lando Norris szerepeltek az üldözőboly élén, miközben a Mercedesek némileg szenvedtek – az első tréning beszámolója itt, a másodiké itt olvasható.

A pénteki adatok áttanulmányozása után is egyértelműnek tűnik, hogy újfent Verstappen a favorit, mögötte viszont szoros és változatos csata várható ismét – ide kattintva olvasható a szabadedzések fő tanulságairól készült elemzésünk. Ha pedig valaki a suzukai fejlesztések listájára kíváncsi, benne többek között a Ferrari padlólemez-módosításával, itt találhatja meg őket.

f1-verstappen-redbull-suzuka-day1

Verstappen nem meglepő módon elégedett is volt az autójával, elmondása szerint újra élvezetes volt vezetni az RB19-est a szingapúri küszködés után. A garázs túloldalán Sergio Pereznek azért nem volt könnyű napja, épp csak befért az első tízbe – a nyilatkozataik itt olvashatók.

Bizakodó hangnemet ütött meg a Ferrari párosa: Charles Leclerc szerint nincsenek messze, Carlos Sainzt pedig ugyancsak meglepte a Scuderia biztató tempója. A kettejüket az FP2 eredménylistáján elválasztó Norris is arról beszélt, hogy ritkán volt ennyire közel a McLaren, az autó egyensúlya viszont problémás, így nem számít arra, hogy harcban lehet szombaton a pole-ért.

Akiknél ez szóba sem jöhet egyelőre, az a Mercedes: különösen Lewis Hamilton számolt be küszködésről és lemaradásról a suzukai első napot követően, s bár George Russell valamelyest optimistább, ő is kiemelte a váratlanul nagy gumikopást, amely révén szerinte akár háromkiállásos stratégiákat is láthatunk majd a vasárnapi futamon.

f1-hamilton-mercedes-suzuka-day1

Az Aston Martinnál Fernando Alonso Japánban is folytatná a Q3-as sorozatát. Alexander Albon ugyancsak abban bízik, hogy erős időmérője lehet a Williamsnek, a versenytempó terén azonban már kevésbé bizakodó. Az Alpine kapcsán pedig elsősorban Pierre Gasly második edzés végén bemutatott autótörése jelentette a fő beszédtémát – itt mondta el a francia, mi is történt.

Természetesen történtek dolgok a pályán kívül is. Például beismerést tett az FIA: a Szingapúri Nagydíj egyik stewardja Japánban a versenyzői eligazításon elismerte, hogy megrovás helyett dupla rajtbüntetést érdemelt volna Verstappen az ottani időmérős feltartásokért – részletek ide kattintva.

Eközben az AlphaTauri részéről például arról beszéltek, hogy korántsem biztos, hogy Daniel Ricciardo a két hét múlva esedékes Katari Nagydíjon visszatérhet. Mindeközben az őt helyettesítő Liam Lawsonról ezúttal Christian Horner mondta ki, hogy egyszer F1-es pilóta lesz belőle – csak épp az a kérdés, hogy kell-e várnia még erre. Mindenesetre a Williams is szemmel tartja az új-zélandi beugró produkcióját – bővebben itt.

f1-ricciardo-szingapur

Arról viszont egyelőre nem nyilatkozott az FIA, hogy mi a helyzet az esetleges új F1-es csapatokkal, de sajtóértesülések szerint csak egy pályázat, a Cadillackel összeálló Andretti Globalé kapott zöld jelzést a Nemzetközi Automobil Szövetségtől. Pedig az ázsiai formáció, a LKYSUNZ önszántából kifizetné a háromszoros csatlakozási díjat – minderről itt írtunk bővebben.

Érdekes bejelentést tett a McLaren, ugyanis a Toyota WEC-alakulatát erősítő Ryo Hirakawa lesz 2024-ben a(z egyik) teszt- és tartalékversenyzőjük.

Végezetül pedig MotoGP, ahol kezdetét vette az Indiai Nagydíj – nem minden fennakadás nélkül, hiszen a hét eleji vízumkáosz után ezúttal azért késett a péntek délutáni program, mert a hírek szerint a sportbírók megtagadták a munkát, amíg nem kapnak ivóvizet a 35 fok közeli hőségben. Mindenesetre Luca Marini diktálta a tempót az új pályán, ahol jól kezdett a Repsol Honda is – beszámoló és eredmény itt, további információk pedig a Formula MotoGP Facebook-csoportunkban.

formula.hu