Kidobjuk a kukába a W14-et

Kidobjuk a kukába a W14-et

Az idén ismét feketébe boruló Ezüst Nyilak alaposan áttervezték 2023-as autójukat, amivel még mindig nem nyertek ugyan futamot, de stabil teljesítményének köszönhetően továbbra is tartják a konstruktőri második pozíciót a Ferrari és az Aston Martin előtt.

Ugyan a csapatfőnök, Toto Wolff gyors autónak tartja a W14-et, elmondta a Motorsport.com-nak, hogy a W13-as alapvető tervezési hibái miatt korlátozottak a képességei.

„A kukába fogjuk dobni az egész autót, pont akkor, amikor igazán gyorsnak tűnik, hogy egy új útra lépjünk. Ígéretes jeleket látunk a szélcsatornában egy sokkal kiegyensúlyozottabb autóról, ami sokkal inkább egyben lesz, mint az elődei, és úgy tűnik, hogy sikerült választ kapnunk a kérdéseinkre” – árulta el a Mercedes csapatfőnöke.

„Szóval mindenképp bátorítóak a szélcsatornából kapott eredmények” – tette hozzá Wolff, aki a hétvégi Szingapúri Nagydíjat követően „zsákbamacskának” nevezte a jelenlegi autójukat, amellyel Russell és Hamilton is a győzelemért állt harcban, miközben a Red Bull gyengélkedett az utcai pályán.

„Alapvetően az autó ”csontváza” ugyanaz a mai napig, mint amivel 2022-ben indítottunk” – tette hozzá Wolff. Sokszor az az érzésem, hogy körbe-körbe megyünk, hogy min javíthatnánk még az autón. Most azon dolgozunk, hogy ezeket a csontokat kicseréljük a következő szezonra, ami nyilvánvalóan azt jelenti, hogy nagy potenciált látunk ebben a projektben, ugyanakkor egy új útra lépünk, ami sosem tudjuk előre, hogy a megfelelő irányba visz-e tovább bennünket. Mindenesetre mi odatsesszük magunkat!”

A W13 alapjaira épülő 2023-as autónak megvannak a határai

A Mercedes tavaly egyetlenegy versenyt tudott megnyerni, a Brazil Nagydíjat, ahol a sprintet és a versenyt is George Russell nyerte meg, a futamon pedig kettős győzelmet arattak Toto Wolffék. Azóta múlt hétvégén kerültek legközelebb a sikerhez, azonban George Russell az utolsó körben – miközben a Sainz–Norris párost üldözte a győzelemért, falba tette a W14-est, Lewis Hamilton pedig – bár gyorsabbnak tűnt csapattársánál, nem erőltette az előzést, Russell kiesése után pedig már nem maradt elég ideje ahhoz, hogy csatába keveredjen az élen végző kettőssel.

Russell kiesése egyben azt is jelenti, hogy a Ferrari igencsak felzárkózott a Mercedesre, ráadásul a Japán Nagydíjon a Red Bull karnyújtásnyira került zsinórban második konstruktőri bajnoki címétől. Ide kattintva láthatjátok, mi kell ehhez Christian Horner csapatának.

formula.hu