A két héttel ezelőtti Formula-1-es Brit Nagydíjon vetette be először élesben a Pirelli az új szerkezetű abroncsait, amelyeket eredetileg a 2024-es szezonra fejlesztett, de mivel a vártnál nagyobb mértékben nőtt az új generációs autók jelentette terhelés a gumikra, a cég úgy döntött, előbbre hozza a használatukat.
Noha az általános vélekedés szerint az új gumik nem borították meg a papírformát, Fernando Alonso szerint igenis volt hatásuk: a spanyol a Magyar Nagydíj időmérője után fejtette ki, hogy úgy érzi, részben a saját visszaesésük, valamint a Red Bull kisebb fölénye is ennek tudható be.
„Egy tizedre vagyunk a McLarentől, szóval ez nem annyira rossz, mint amilyennek talán az eredmény tűnik. De igen, javulnunk kell, nem férhet hozzá kétség, hogy visszaléptünk az utóbbi néhány futamon, miközben mindenki más előrelépett” – értékelt a Motorsport.com által idézett Aston Martin-pilóta. „Emellett véletlen egybeesés, hogy amióta megérkeztek az új gumik Silverstone-ban, néhány csapat jobban küszködik, néhány istálló pedig sokkal elégedett most az autójával.”
„De nem csak rólunk van szó, szerintem a Red Bullt is hátrányosan érintették a gumik: előtte 1-2-ben végeztek minden időmérőn és futamon, most meg még csak nem is övék a pole-pozíció. Checo azzal is szenved, hogy a top 10-ben végezzen. Silverstone-ban azt hiszem, Max csak három másodperccel végzett Lando előtt. Úgyhogy úgy látom, a dolgok kissé rendellenessé váltak Silverstone óta.”
Arra a kérdésre, hogy a köridők vagy az autóban tapasztalt érzések alapján fogalmazza meg ezt a véleményét, így reflektált Alonso: „Mindkettő. Úgy vélem, érezni lehet, hogy kicsit más az autó ezekkel a gumikkal. De mint mondtam, olykor nehéz semlegesnek lenni. Nyilvánvaló, hogy nem javítottunk annyit az autónkon, mint a riválisaink. Minden pénteken kiadják a csapatok összes fejlesztésének listáját, szóval könnyen látható, mely alakulatok hoznak több újítást a versenyhétvégékre. De ha visszanézzek, korábban a Red Bull minden edzésen, időmérőn és futamon elöl volt, most meg ezen a hétvégén talán egyiken sem, Silverstone-ban pedig csak három másodperccel előzte Landót. Szóval szerintem teljesítményt vesztett a Red Bull Silverstone óta, ez tény.”
A kétszeres F1-es világbajnok spanyol egyébként úgy érzi, a nyolcadik rajthelyet hozó hungaroringi időmérő összességében nem volt rossz, csak éppen a többiek közül egyre többen tudnak befurakodni eléjük:
„Elégedett voltam az autóval. Végrehajtottunk néhány változtatást az időmérőre és jól, gyorsnak éreztem magam. Az átlagos idő a pole-pozícióhoz képest négy-öt tizedmásodperc volt, s ma is négy tized volt, szóval ez egy normál időmérő volt számunkra. De nyilván hét autó előttünk végzett. Szóval ha nekünk szokványos kvalifikáció is volt, néhány riválisunknak viszont kiemelkedő. Úgyhogy eredmény tekintetében ez nem volt egy remek szombat.”
formula.hu