A kiváló állapotúnak ígérkező limitált szériás bajor sportkupéval eddig kevesebb, mint 55 ezer kilométert tettek meg.
A BMW 1998-ban dobta piacra az E36-ot váltó E46-os szériát, amelyből 2000-ben mutatkozott be a 343 lóerős és 365 Nm-es, 3,2 literes motorral szerelt M3-as kivitel. 2003 és 2004 között azonban készült egy ennél is erősebb és könnyebb, limitált szériás M3, a CSL (Coupe Sport Leichtbau), amelynek egy kiváló állapotú példánya most új gazdára vár.
A fotókon látható, kívül ezüst (Silbergrau metallic), belül fekete BMW M3 CSL 2004-ben készült, és azóta kevesebb, mint 55 ezer kilométert hagyott maga mögött – cikkünk írásakor az eladási ár még ismeretlen.
A mindössze 1383 példányban gyártott BMW M3 CSL 110 kilogrammal könnyebb az alap BMW M3-nál. A soros 6 hengeres szívómotor ebben a kivitelben 360 lóerőt ad le percenkénti 7900-as fordulatszámon, a 370 Nm-es nyomaték pedig 4900-nál ébred.
A hatfokozatú SMG automata váltóval szerelt M3 CSL 4,9 másodperc alatt gyorsul álló helyzetből 100-as tempóra, ami 0,3 tizeddel jobb a normál M3 idejénél. A végsebesség 250 km/h-ra van korlátozva, az elektronikus limit kiiktatásával pedig akár 280-nal is száguldhatunk az Autobahnon.
Az E46-os M3 CSL-nél már csak a 2001-es évjáratú M3 GTR ritkább: ebből a 350 lóerős 4 literes V8-as motorral szerelt közúti versenyautóból mindössze 10 példány készült.
A BMW nemrégiben egy újkori CSL-t is piacra dobott, az általunk is alaposan körbefotózott 3.0 CSL az aktuális M4 kupéra épül és 300 millió forintba kerül. A típusból alig 50 darab készül, melyek közül az egyik példány információink szerint magyar garázsba kerül.
Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Autó rovatának Facebook-oldalát.
HVG