F1-Archív: Egymillióra büntették a Ferrarit

2023: Hivatalos: Jönne az F1-be a Hitech! Egy új részvényes érkezésével együtt jelentette be a Formula-2-ben is szereplő istálló, hogy leadta a jelentkezését a Formula-1-be a 2026-os szezontól.

2022: Mike Krack, az Aston Martin csapatvezetője a közeledő szerződéshosszabbításos tárgyalások kapcsán reméli, hogy Sebastian Vettel hosszú távon az istállónál maradhat. A német alig egy hónappal később bejelentette a visszavonulását… 

2021: Max Verstappen szerezte meg a pole-pozíciót a Stájer Nagydíj időmérő edzésén, a hollandot a két Mercedes, Valtteri Bottas és Lewis Hamilton követte. A hétszeres világbajnok az utolsó gyorskörén túl szélesre vette a 9-es kanyar kijáratát, ezért a felügyelők törölték az időeredményét.

2020: A Ferrari szerint az F1 Covid miatt előírt járványügyi intézkedései közül a maszkviselés lesz a legrosszabb. A száguldó cirkusz júliusban szigorú szabályozások mellett kezdheti meg szezonját, például még csapaton belül sem vegyülhetnek korlátozás nélkül a munkatársak, a paddock látogatóit néhány naponta tesztelik, a maszkviselés pedig kötelező. A Ferrari szerint ez meg fogja nehezíteni az intenzív munkát végző csapattagok dolgát.

2019: Csapatfőnöke szerint Lewis Hamilton talán sosem volt még olyan jó formában, mint most. Ez egyben azt is jelenti, hogy a brit a „valaha volt talán legjobb pilóta” – jelentette ki Toto Wolff.

wolff-portre-20193

2018: A Francia Nagydíj szervezői a pálya körüli közlekedési káosz ellenére még több nézőt szeretnének a futamon látni. A Paul Ricard versenypálya ebben az évben egy kisebb botránnyal tért vissza az F1 körforgásába, a helyszín körüli infrastruktúra ugyanis képtelen volt kiszolgálni 65 ezer szurkolót, így sokan órákra dugóban ragadtak.

2017: Egy nappal az Azerbajdzsáni Nagydíjon történt ütközés és Sebastian Vettel kirohanása után a német közölte, hogy tisztázni szeretné a helyzetet Lewis Hamiltonnal. A Mercedes-pilóta felelete a következő volt: „Először is, nincs meg neki a számom. Én majd a pályán fogok válaszolni.”

2016: Fernando Alonso továbbra is úgy gondolja, hogy a McLaren-Honda – amely másfél éve járja rögös útját, és dobogó közelébe még nem került – a legesélyesebb csapat arra, hogy a jövőben véget vessen a Mercedes-uralomnak.

2015: Nico Hülkenberg Le Mans-i teljesítménye megmutatta a Formula-1-es pilóták minőségét, mondta a Force India csapatfőnök-helyettese, Rob Fernley. Szerinte amint átmegy valaki a királykategóriából a 24 órásra, rögtön sztárrá válik – mint a Porsche színeiben első nekifutásra nyerő Hülkenberg.

2014: Jönnek a biztonsági autót követő állórajtok, betiltják a csúf orrokat, a szikrázást titán kopólemezek segítik, szezon előtt pedig három helyett kettő négynapos, szezon közben négy helyett kettő kétnapos tesztet tartanak majd 2015-ben, erősítette meg a változásokat jóváhagyó FIA.

2013: A WSR 3.5 literes géposztályában versenyző ifjú brit tehetség, Will Stevens csatlakozott a Caterham versenyzői akadémiájához.

stevens_2013

2012: A McLaren további rekorddöntésekre készül, miután Valenciában új csúcsot állítottak fel azzal, hogy Lewis Hamilton kerekeit 2,6 másodperc alatt lecserélték.

2011: Sebastian Vettel nyerte a rettenetesen unalmas Európa Nagydíjat, melyet részletesen mai Retro-cikkünkben idéztünk fel.

2010: A Red Bull kisajátította az első rajtsort a valenciai időmérő edzésen, Vettelé lett a pole Webber előtt, ezzel 4-4-re egyenlített a háziversenyben az ausztrállal szemben. A nap csalódása a Mercedes volt: Rosberg a 12., Schumacher pedig a 15. rajthelyet szerezte meg.

2009: Az Autosport értesülései szerint továbbra is áll a terv, hogy eltörlik a verseny közbeni tankolást a következő évtől – annak ellenére is, hogy más tervezett szabálymódosításokat eltöröltek.

f1_tankolas

2008: A francia szövetség elfogadta a tervet, miszerint az ország nagydíját 2009-ben is Magny-Cours rendezze, a rákövetkező évtől kezdve viszont egyéb lehetőségeket is megvizsgálnak a tervek szerint.

2007: Az Egyesült Királyság területén 30 moziban HD felbontásban is megtekinthetik a rajongók a Brit Nagydíjat.

2006: A Honda után a McLaren is háborog és az FIA közbelépését sürgeti a Williams hátsó szárnya miatt: a Kanadai Nagydíjon fotók készültek, melyek alapján az F1.06 légterelője szabálytalanul elhajlik.

2005: A Minardi csapatfőnöke, Paul Stoddart leszögezte, hogy ha a michelines csapatok túlságosan súlyos büntetést kapnak az indianapolisi incidensért, akkor istállója szolidaritásból bojkottálni fogja a Francia Nagydíjat. Max Mosley úgy nyilatkozott, hogy a versenyt kihagyó csapatokat akár örökre eltilthatják az F1-től, persze ez a valóságban nem történhet meg.

minardi_2005_2

2003: Ismét elbukott a kötelező törésteszten a McLaren radikális új versenygépe, az MP4-18, így immár biztos, hogy legalább a szeptemberi monzai futamig a tavalyi autó átalakított változatát használják majd a wokingiak.

2002: Egymillió dollárra büntették a Ferrarit az osztrák futamon történtek miatt, melynek a felét kell kifizetnie az olasz istállónak, míg a másik félmilliót egy évre felfüggesztették arra az esetre, ha ismét manipulálják az eredményhirdetést. A spielbergi botrányról itt olvashattok.

2001: Adrian Newey nélkül is van siker a Formula-1-ben, mondta Eddie Jordan. A saját nevét viselő istálló főnöke arra mutatott rá, hogy a Williams két versenyt nyert eddig a szezon folyamán, első győzelmeit szerezve 1997 óta, amikor az utolsó Newey által tervezett autója tarolt a pályán. 

1999: Hatalmas meglepetésre Rubens Barrichello szerezte meg a pole-t a Francia Nagydíj esős időmérő edzésén, miután a brazil versenyző még azelőtt kihajtott a pályára, hogy megérkezett az égi áldás. Második lett Alesi a Sauberrel, míg a harmadik rajthely a prostos Panisé lett – két hazai versenyző és egy hazai csapat végzett tehát az első háromban. A Stewart istálló története első pole-ját szerezte.

barrichello_1999_pole

1997: Michael Schumacher elmondása szerint szeretné, hogy a következő szezonban is Eddie Irvine legyen a csapattársa. „Nagyon korrekt és nagyon jó partner. Persze voltak gondjai, de ne feledjük, hány pontot szerzett” – mondta a kétszeres világbajnok.

formula.hu