2023: Az 1996-os F1-es világbajnok Damon Hill már most azt javasolja a Red Bull üldözőinek, hogy látva Max Verstappenék dominanciáját, jobban teszik, ha elkezdenek a jövő évi autó fejlesztésére koncentrálni.
2022: Nem kényelmesedik el a Mercedes a szezonban eddig tapasztalt remek megbízhatósága miatt – annak ellenére sem, hogy az előttük álló két csapatnak, a Red Bullnak és a Ferrarinak egyaránt voltak már nehézségei ezen a téren.
2021: Pierre Gasly ismét kiváló formába került, ám úgy érzi, nincs igazi esélye a Red Bullnál. A francia pilóta úgy véli, van legalább annyira jó pilóta, mint Sergio Perez.
2020: A Red Bull filmforgatási nap keretén belül készült Silverstone-ban az elhalasztott szezonkezdetre, a versenyzők közül azonban csak Alex Albon vezethette az autót, mivel a Monacóban élő Max Verstappenre 14 napos karantén vonatkozott volna. A holland így azon kevés versenyzők közé tartozik majd, akik az Osztrák Nagydíjon vezetnek először a téli tesztek óta.
2019: Formálisan is elhagyta a Williamst technikai igazgatója, Paddy Lowe. A korábban Mercedes sikereiben közreműködő szakember március 5. óta szabadságon volt már.
2018: Az Osztrák Nagydíjra jön a Renault rég várt új MGU-K-ja: a jelző teljesen indokolt, hiszen a fejlesztést már 2017-ben be akarták mutatni. Könnyen lehet, hogy csak a gyári csapat fogja használni első körben, a Red Bull és McLaren inkább megvárja, megbízható-e.
2017: Nem féktesztelte Lewis Hamilton Sebastian Vettelt, állapította meg az FIA a Mercedes telemetriájának elemzése után. A páros a kaotikus Azerbajdzsáni Nagydíjon ütközött össze, melyet végül Daniel Ricciardo nyert meg.
2016: „Nagyszerűen érzem magam, mind boldogok vagyunk (a csapatnál). Még sok évig itt leszek, de nincs szükség arra, hogy siessünk” – nyilatkozta jövőjéről a Mercedesszel Nico Rosberg. Ezután jött a dupla csavar: a német 2018 végéig hosszabbított, majd a vb-cím megnyerése után bejelentette visszavonulását.
2015: A Red Bull szándéka a Formula-1-ben maradni, és megoldást találni saját és a sport problémáira, hangsúlyozta Christian Horner. A csapatfőnöknek azért kellett magyarázkodnia, mert a tulajdonos, Dietrich Mateschitz a Formula-1-ben uralkodó állapotokat és motorszabályokat megelégelve megpendítette a kiszállás lehetőségét.
2014: A Ferrari aktuális csapatfőnöke, Marco Mattiacci állítja, a Scuderiánál kész terveik vannak arra vonatkozólag, hogy hogyan fognak rövid időn belül visszakerülni méltó helyükre, az élmezőnybe az F1-es világbajnokságon. Fernando Alonso is bizakodó…
2013: Lewis Hamilton szavaival élve „szívás”, hogy a Mercedesnek ki kell hagynia büntetésből a silverstone-i fiatal versenyzők tesztjét. A sportág vezetése azok után szankcionálta így a brackley-i alakulatot, hogy az a szabályokat kijátszva idei versenygépével gyűjtött adatokat a Pirelli gumitesztjén. Hamilton szerint sok mindent terveztek kipróbálni a silverstone-i teszten, így egyértelműen negatív hatással lesz rájuk, hogy a többi csapattal szemben ők nem vehetnek részt rajta.
2012: A McLaren csapatfőnöke, Martin Whitmarsh szerint elkerülhető lett volna az Európai Nagydíj hajrájában, Lewis Hamilton és Pastor Maldonado között végbement ütközés, amiért saját pilótáját is legalább annyira vétkesnek tartja, mint a venezuelait. A brit szakember szerint Hamilton bölcsebb is lehetett volna, a vb-pontversenyt szem előtt tartva…
2011: Lewis Hamilton az Európai Nagydíjra készülve elmondja, noha nem szeretne további pontokat veszíteni ütközések miatt, mint azt az előző versenyeken, Monacóban és Kanadában tette, ám nem érzi úgy, hogy vissza kellene vennie agresszivitásából, mivel győzelmeit és sikereit is ezzel a mentalitással érte el. Mindenesetre annyit megígért szurkolóinak, hogy ezúttal kétszer is meg fogja gondolni, mielőtt előzési manőverbe kezd… és csak utána fog belekezdeni, de bele fog!
2010: Michael Schumachert többek között David Coulthard és Eddie Jordan is komoly kritikával illette a Kanadai Nagydíjon nyújtott teljesítménye után, ám a sorozatba ez évben visszatérő hétszeres világbajnok erre reagálva elmondta, ő nem tudja komolyan venni ezeket a kritikákat, mivel szerinte ezek csak a show business részei, és Coulthardék csupán így akarják magukra irányítani a szurkolók figyelmét, mivel máshogy már nem tudják.
2009: Flavio Briatore a hírek szerint szorosan együtt fog működni a csapatok érdekeit képviselő szervezettel, a FOTA-val, valamint a sportág vezetőivel annak érdekében, hogy javítsák a show-t, és növeljék az F1 aktuális népszerűségét a szurkolók körében.
2008: Robert Kubica arra panaszkodik, hogy csapata, a BMW Sauber nem fejleszt olyan gyors ütemben a szezon közben, mint fő riválisaik, ezért félő, hogy a Ferrari és a McLaren rövid időn belül behozhatatlan előnyre fog szert tenni hozzájuk képest.
2007: Felipe Massa szerint a Ferrari képes lesz csattanós választ adni a McLaren utóbbi versenyeken tapasztalt erőfölényére, és Európába visszaérve újra fő riválisuk fölé tudnak majd kerekedni. A brazil a vb-címet is abszolút elérhetőnek tartja.
2006: Fernando Alonso idei hatodik győzelmét is behúzta, a spanyol vb-címvédő ezúttal Montrealben röpítette az első helyre a Renault-t. Az újabb egyedi győzelmi öröm sem maradhatott el, most épp egy madarat formált meg autója elejére térdelve. Michael Schumacher (Ferrari) és Kimi Raikkönen (McLaren) állhatott fel mellé a dobogóra.
2005: Michael Schumacher töretlenül hisz a Ferrari évközi fejlesztéseiben, és abban, hogy a szezon második felében még képes lesz a maga javára fordítani a világbajnoki címért folyó harcot Fernando Alonsóval (Renault) és Kimi Raikkönennel (McLaren) szemben.
2004: Ralf Schumacher egyelőre ausztriai otthonában lábadozik az USA Nagydíjon elszenvedett hatalmas bukását követően, amely során több mint 300 kilométer/órás sebességnél elveszítette uralmát autója felett, és egyenesen a falnak csapódott. A Williams pilótáját néhány napon belül kiengedték a kórházból, ám arról még csak később fog dönteni, hogy a következő, Francia Nagydíjon elég fitt lesz-e ahhoz, hogy rajthoz álljon.
2003: Eltiltották Juan Pablo Montoyát a vezetéstől Franciaországban, miután egy ottani autópályán jócskán túllépte a megengedett sebességkorlátot, és több mint 200 km/órával száguldozott. A tiltás csak Franciaországra érvényes, és természetesen Montoya versenyzői licenszét nem befolyásolja, így a Francia Nagydíjon ettől függetlenül rajthoz állhat. A kolumbiai pilóta a tárgyaláson nem jelent meg, de ügyvédje felolvasott egy bocsánatkérő levelet a részéről.
2002: Korábbi csapattársa, Eddie Irvine szerint teljesen értelmetlen lenne megbüntetni Michael Schumachert azért, amiért a Ferrari Rubens Barrichellóval átadatta neki az Osztrák Nagydíj győzelmét. A szókimondó ír szerint nem oszt, nem szoroz, ha elveszik a német győzelmét, és maximum annyit tudnának elérni ezzel, hogy Schumacher az év végén ne 50, hanem csak 40 ponttal nyerje meg a bajnokságot.
2001: Mika Hakkinent (McLaren) nem lepte meg a Williams erős formája a szezon első felében. A grove-i egylet Ralf Schumacher révén már két futamgyőzelmet is szerzett, és Michael Schumacher (Ferrari) is őket nevezte meg fő bajnoki riválisukként, nem a McLarent.
1999: Jean Alesi csúnyán eldobta a vasat a Francia Nagydíj első szabadedzésén Magny-Cours-ban, ám a pilóta karcolások nélkül megúszta a látványos esést, és saját lábán tért vissza a bokszba. Az autó annál nagyobb kárát látta az esetnek…
1998: Arról szólnak a hírek, hogy a Honda jövő ősszel pályára küldi első F1-es autóját 1960 óta. Az új autó vázát a Dallara építi, és állítólag Alex Zanardi és Tora Takagi lesz a két pilóta. Közben a Toyota F1-es bemutatkozásáról is egyre többet pletykálnak, és az autosport.com már egyenesen az F1 új aranykorszakát vizionálja olvasói elé.
1997: Gerhard Berger újabb homloküregműtétje miatt kihagyni kényszerül a soron következő Francia Nagydíjat, ahol így Alexander Wurz fogja helyettesíteni a Benettonnál. Az osztrák abban bízik, hogy Silverstone-ben már vissza tud térni a versenyzéshez.
formula.hu