A Spanyol Nagydíj visszhangjának legérdekesebb hírei az Alpine versenyződilemmájáról szóltak. A Formula.hu Barcelonában gyűjtött információi alapján fordulat történhet Carlos Sainz ügyében: az Alpine-nál tanácsadóként munkába álló Flavio Briatore gőzerővel állt rá a spanyol megszerzésére, aki akár már a héten beadhatja derekát. Részletekről itt írtunk.
Az Alpine eközben bejelentette, július 3-án Mick Schumacher teszteli a csapat 2022-es autóját a Paul Ricard pályán. Schumachernek nincs hivatalos funkciója az F1-es csapatban, amiből az a következtetés vonható le, hogy a felszabaduló ülés esélyesei közé lépett Carlos Sainz és Jack Doohan mellett. További információk a Schumacher-szálról errefelé találhatók.
Az Alpine-sztori kiemelt helyet kapott a Pitwall legfrissebb adásában. Ez volt mai fő témánk, de emellett beszélgettünk többek között az Antonelli-szabály „átnevezéséről”, a Mercedesszel szembeni vádakról és az F1 vezetőjének legutóbb terveiről is:
„Max jól mutatna ezüstben”
Két Mercedes-főnök, Ola Kallenius és Toto Wolff csapatvezető is beszélt Verstappen esetleges szerződtetéséről: utóbbi szerint nem tárgyalnak, de el akarják húzni a döntést – bővebben.
Wolff üzent az összeesküvés-hívőknek is a névtelen levél kapcsán, amelyben a Mercedest azzal vádolták, hogy szándékosan szabotálja Lewis Hamiltont. „Zéró tiszteletet érzek az összeesküvés-elméletekben hívők irányába, mert nincs agyuk” – mondta finomkodás nélkül a csapatfőnök.
Hamilton a Ferrarit dicsérte, Sainz szerint Leclerc sokat panaszkodik
A nap további hírei még szorosabban kapcsolódtak a Spanyol Nagydíj vasárnapján történtekhez és elhangzottakhoz. Ma írtunk a Formulán arról, hogy:
– Lewis Hamilton szerint a Ferrari remek munkát végez, nem bánja a döntést.
– A hétszeres F1-es világbajnok szerint határozottan közeledtek az élmenőkre, de további tizedekre és fejlesztésekre lesz szükségük, hogy felvegyék velük a versenyt.
– Egyetértés rajzolódik ki a wokingiak, a Red Bull és a többi rivális között: jelenleg a McLarené a legkiegyensúlyozottabb csomag az F1-ben. Idevágó az a statisztikai érdekesség, hogy az európai futamokon a McLaren szerezte a legtöbb pontot, 113-at a Red Bull 91 egységével szemben.
– Visszavágott a csapattársnak Carlos Sainz, miután koccantak a nagydíjon: Leclerc túl sokat panaszkodik a spanyol szerint.
– Vasseur nem érez visszaesést a Ferrarinál, szerinte pályafüggő a sorrend. Nem tart attól sem, hogy elmérgesedik a két pilóta kapcsolata.
– Fernando Alonso úgy érzi, jelenleg nincsenek olyan helyzetben, hogy pontokat szerezzenek az F1-ben – és pár futamig még nem is lesznek.
A hétfői nap még a Spanyol Nagydíjról szólt, de egyúttal elkezdődött a következő versenyhét is: hétvégén máris jön az Osztrák Nagydíj, több csapat el is kezdte a hangolódást a közösségi médiában.
In the middle of our triple header /
Get ready for high-speed action in the heart of Austria!#AustrianGP #F1 pic.twitter.com/PKncQwfaro
— Scuderia Ferrari HP (@ScuderiaFerrari) June 24, 2024
Palou és a Dugóhúzó, Bezzecchi és az Aprilia
Laguna Secában vendégeskedett a hétvégén az IndyCar mezőnye, ahol a címvédő Alex Palou a pole-ból indulva megszerezte idei második (a bajnokságon kívüli futammal együtt harmadik) győzelmét. A Ganassi spanyolja ugyan a rajtnál elveszítette a vezetést Kyle Kirkwooddal szemben, később visszatért az élre, majd a bokszkiállásokat követően a legendás Dugóhúzó-kanyarnál előzte meg Colton Hertát, amely után már nem engedte ki a kezéből az első helyet. Kettejük mögött Alexander Rossi állhatott még dobogóra, megelőzve az idei legjobb eredményét elérő Romain Grosjeant. Összefoglaló a futamról itt található.
Bejelentette Jorge Martin csapattársát az Aprilia: a VR46 és a Ducati kötelékeiből kiszakadó Marco Bezzecchi érkezik a spanyol mellé 2025-ben. Részletek.
formula.hu