Hatodik helyen zárt a Spanyol Nagydíj időmérőjén Carlos Sainz, akit csupán pár század választott el attól, hogy Lando Norris és Max Verstappen mögött beférjen a legjobb háromba, azonban 35 ezredmásodpercen belül előtte végzett csapattársa, Charles Leclerc és a két Mercedes is.
„Sajnos a Q2 környékén realizáltuk, hogyha a Red Bull és a McLaren feltekeri a motort, akkor előnyük lesz velünk szemben” – kezdte értékelését Sainz, kollégánk, Mészáros Sándor és a Formula.hu jelenlétében. „Csalódott vagyok, mert a szabadedzések után úgy tűnt, hogy a hétvégén esélyünk lehet a pole-pozícióért folyó harcban.”
„De a Q2-ben nagyon gyorsan rájöttünk, hogy egy lépéssel le vagyunk maradva. Mondhatjuk, hogy csupán 3 századra volt a harmadik hely, de valójában Landóhoz nézve a különbséget 3 és fél tizedről van szó, ami nagyon sok Barcelonában. A Red Bull és a McLaren elérhetetlennek tűnik, a Mercedes előttünk, a Mercedes pilótái pedig a Ferrari pilótái előtt vannak, ami nagyon szoros és ez jó.”
„Ugyanakkor a pole-ért szerettem volna harcolni, legalább egy-másfél tizedre lenni a Red Bulltól és a McLarentől. Ez 3 és fél lett, ami elég nagy különbség. Amikor Suzukára, Kínára tekintünk – középgyors, gyors pályák, hosszú kanyarok, ami Barcelonára emlékeztet – ezeken a helyeken is nagy lépéssel voltunk lemaradva” – magyarázta a maranellóiak helyzetét Sainz.
Sainz reméli, hogy valamivel elő tudnak rukkolni holnap, de a rajtpozíció nem optimális: „Szerintem ez egy kétkiállásos verseny lehet. Stratégia szempontból még mindig csinálhatunk dolgokat. A rajthely Barcelonában nagyon fontos, az a gond, hogy kicsit túl hátulról indulunk. Nem tudom, remélem, hogy így is tudunk egy jó versenyt hozni, főleg, ha egy jó rajttal előrébb tudunk jönni. Utána pedig játszhatunk majd az elé- és mögévágásokkal.”
A stratégia mellett a spanyol elmondta, hogy a kemény abroncsokat preferálja, de gondot okoz gumifronton a Ferrarinál a pattogás, amely a szabályrendszer harmadik évében is időnként problémát jelent számukra. Ez okozta szerinte többek között azt is, hogy a harmadik szektorban már nem működnek olyan jól a gumik, a „delfinezés” miatt veszítenek a teljesítményükből.
A hazai versenyét futó pilóta szerint használnak a Ferrari újításai: „Úgy tűnik, hogy jól működnek. De 3 és fél tized…mindenki hozza az újításokat, így ugyanott vagyunk, mint Suzukában, Japánban. Most csak a Mercedesszel tudunk harcolni, a McLaren pedig a Miamire hozott csomaggal egy lépéssel elénk került, úgy, hogy előtte egy lépéssel mögöttünk voltak.”
„Próbálunk hozni dolgokat, de valószínűleg találnunk kell még valamit, hogy többet tudjunk kihozni az autóból a középgyors pályákon és a delfinezés kapcsán” – összegzett a spanyol, aki első hazai dobogójáért küzdhet majd vasárnap.
formula.hu