A hatalmas teljesítményű új hibrid hajtásláncnak köszönhetően könnyebbé válhat a harctéri rejtőzködés.
A Rolls-Royce BMW által tulajdonolt személyautó üzletága a közelmúltban mutatta be első tisztán elektromos luxusautóját, a 3 tonnás Spectre-t.
A brit luxusmárkától teljesen független Rolls-Royce Holdings pedig most egy vadonatúj, részben elektromos tank hajtáslánccal rukkolt elő.
A kiviteltől függően 6-8 hengeres mtu Series 199 motorok eddig 354-1088 lóerős teljesítménnyel voltak elérhetők, a legújabb hibrid koncepció azonban már nem kevesebb, mint 1496 lóerős produkciót ad elő.
Az 50-70 tonnás harcjárművekbe szánt új hajtáslánc korábbiaknál halkabb működése és nagyobb teljesítménye a gyártó szerint jelentős taktikai előnyt jelenthet.
A relatíve kompakt méretű V10-es dízelmotor lökettérfogatát egyelőre nem fedték fel, azt viszont elárulták, hogy a későbbiekben egy még erősebb, akár 1632 lóerős változat is érkezni fog.
HVG