Hibrid V10-es dízelmotorral támadnak a legújabb tankok

A hatalmas teljesítményű új hibrid hajtásláncnak köszönhetően könnyebbé válhat a harctéri rejtőzködés.

A Rolls-Royce BMW által tulajdonolt személyautó üzletága a közelmúltban mutatta be első tisztán elektromos luxusautóját, a 3 tonnás Spectre-t.

A brit luxusmárkától teljesen független Rolls-Royce Holdings pedig most egy vadonatúj, részben elektromos tank hajtáslánccal rukkolt elő.

A kiviteltől függően 6-8 hengeres mtu Series 199 motorok eddig 354-1088 lóerős teljesítménnyel voltak elérhetők, a legújabb hibrid koncepció azonban már nem kevesebb, mint 1496 lóerős produkciót ad elő.

RR tank erőforrás

Rolls-Royce

Az 50-70 tonnás harcjárművekbe szánt új hajtáslánc korábbiaknál halkabb működése és nagyobb teljesítménye a gyártó szerint jelentős taktikai előnyt jelenthet.

A relatíve kompakt méretű V10-es dízelmotor lökettérfogatát egyelőre nem fedték fel, azt viszont elárulták, hogy a későbbiekben egy még erősebb, akár 1632 lóerős változat is érkezni fog.

RR tank erőforrás

Rolls-Royce

HVG